Web Analytics Made Easy - Statcounter

یحیی ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقدامات خوبی برای تسریع در عملیات اجرایی سد انجام شده و پیگیری های لازم از طریق وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دولتمردان نسبت به تکمیل این طرح قول مساعد داده اند اظهار داشت: عملیات ساخت این سد سال ۹۱ آغاز شد که با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل مشکل اعتباری، متوقف شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این سد خاکی با هسته رسی، طول تاج ۲۲۵، عرض هشت و ۵۰ متر ارتفاع نقش مهمی در توسعه کشاورزی منطقه دارد و بیش از یکهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم را آبی خواهد کرد.

نماینده دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اتمام عملیات اجرایی آسفالت جاده دسترسی ایستگاه پمپاژ اسماعیل‌آباد، اظهار داشت: این پروژه به طول یک هزار و ۷۸۰ متر بود و با راه اندازی این ایستگاه، یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه آبی می شود.

ابراهیمی عنوان کرد: ایستگاه پمپاژ اسماعیل‌آباد و ۵۰۰ هکتار شبکه آبیاری آن نیز تا پایان سال جاری تکمیل و بهره برداری می شود که این مهم موجب اشتغالزایی ۲۵۰ نفر از اهالی منطقه خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: ۲۳ میلیارد تومان برای طرح های آبیاری تحت فشار در حوزه کشاورزی دلفان هزینه شد که گامی ارزشمند برای توسعه این منطقه بوده است .

⁩وی همچنین با اشاره به فعالیت گسترده برای توسعه شبکه برق و گازرسانی دلفان افزود: ۲۲۰ روستای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و ۱۰۰ روستای دیگر نیز تا پایان امسال گازرسانی می شوند.

دلفان یکی از شهرستان های ۱۱ گانه لرستان است که بیش از۱۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و تنها ۱۷ درصد آن بصورت آبی کشت می شود.

دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت و ۴۴۴ روستا در شمال غربی لرستان واقع شده است و سالانه ۶۵۰ میلیون متر مکعب رواناب با کمترین استفاده از این شهرستان خارج می شود.

سلسله و دلفان ۲ شهرستان همجوار در لرستان هستند که یک حوزه انتخابیه محسوب می شوند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی توسعه ایران نورآباد جهش تولید دلفان اختصاصی ایرنا لرستان وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی توسعه ایران نورآباد مجلس شورای اسلامی توسعه ایران نورآباد جهش تولید دلفان اختصاصی ایرنا لرستان وزارت نیرو اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۶۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است

امیر سرتیپ دوم سامانی گفت: کارنامه ارتش در طرح های مردمیاری درخشان است و یقینا مجموعه ارتش علاوه بر صیانت از مرزهای کشورمان، در بحران های طبیعی در کنار مردم ایستاده و تمامی بسترها را برای آسودگی خاطر همطنانمان بکار می گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش امیر سرتیپ دوم سامانی فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی در جمع فرماندهان این یگان پدافندی یا بیان اینکه همدلی، هم افزایی و همکاری آحاد نیروهای مسلح مثال زدنی است خاطرنشان کرد: انسجام و هم افزایی نیروهای مسلح موجب ارتقا امنیت پایدار می شود که قطعا وجود امنیت پایدار هم جز با تلاش شبانه روزی بدست نمی آید.

امیر سرتیپ دوم سامانی گفت: کارنامه ارتش در طرح های مردمیاری درخشان است و یقینا مجموعه ارتش علاوه بر صیانت از مرزهای کشورمان در بحران های طبیعی در کنار مردم ایستاده و تمامی بسترها را برای آسودگی خاطر هموطنان مان بکار می گیرد.

وی یکپارچگی نیروهای مسلح را موجب یاس و ناامیدی دشمن و تضمین کننده صلح و ثبات در منطقه دانست.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی خدمات رایگان پزشکی به مناطق کم برخوردار، کمک تجهیزاتی و امدادی در مواقع سیل و زلزله، اعزام گروه های جهادی، اهداء بسته های معیشتی به افراد تحت پوشش کمیته امداد را بخشی از فعالیت های ارزنده این یگان پدافندی دانست و افزود: ارتش فدایی ملت است و آسودگی خاطر هموطنان ایران اسلامی در اولویت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار
  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • دستگیری قاتل در کمتر از ۵ ساعت در دلفان
  • دستگیری قاتل کمتر از ۵ ساعت در دلفان
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج