Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامعباس حسینی گفت: مطابق مصوبه اخیر هیأت وزیران، گازهای مشترکان خانگی که میزان مصرف آن‌ها در اقلیم‌های ۱ و ۲ و ۳ کم‌تر از ۲۰۰ مترمکعب باشد، ۱۰۰ درصد رایگان خواهد بود.

او ادامه داد: مشترکین خانگی در اقلیم‌های ۴ و ۵ که در فصول سرد سال به ترتیب کمتر از ۱۵۰ و ۱۰۰ متر مکعب در ماه مصرف کنند با تخفیف ۱۰۰ درصدی مواجه خواهند شد و همچنین مصرف کنندگانی که نسبت به سال‌های ۹۶ و ۹۷، ده درصد کاهش مصرف داشته باشند، از تخفیف ۱۵ درصدی بهره‌مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسینی با هشدار به مشترکان پرمصرف گاز نیز افزود: اگر مشترکان ۱۵ درصد مصرف گازشان بیشتر از سال ۹۶ و ۹۷ باشد هزینه مصرف گاز آن‌ها با افزایش ۱۵ درصدی تعرفه‌ها محاسبه خواهد شد. همچنین افرایش مصرف گاز در ساختمان‌های اداری نیز مشمول این افزایش قیمت می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز فارس، هدف از اجرای این طرح تشویقی را مدیریت تقاضا و بازدارندگی مصارف غیرضرور، تشویق مشترکین به رعایت الگوی مصرف بهینه گاز، ترغیب مشترکین پرمصرف به تغییر رفتار مصرف و نهادینه‌سازی مصرف صحیح گاز طبیعی ذکر کرد و گفت: با کم کردن فقط یک درجه از دمای خانه، می‌توان مصرف گاز را تا پنج درصد کاهش داد.

همچنین زیاد کردن بیش از حد شعله، قرار دادن ظروف کوچک روی شعله‌های بزرگ و ظروف بزرگ روی شعله‌های کوچک، باعث هدر رفتن ۴۰ درصد سوخت اضافی می‌شود.

حسینی، استفاده از پوشش گرم زمستانی درمنزل، توجه به برچسب انرژی در وسایل گازسوز، استفاده نکردن از شومینه به دلیل راندمان و ایمنی پایین، نصب پرده‌های ضخیم بر روی پنجره ها، خاموش کردن وسائل گرمایشی اتاق‌های بدون استفاده، نصب درزگیر در پنجره‌ها و در‌ها وعایق‌بندی لوله‌های آب گرم رادیاتور مرکزی را از دیگر راهکار‌های کاهش مصرف گاز و بهره مندی از تخفیفات گاز بها اعلام کرد.

به گفته حسینی، مشترکان گاز استان فارس می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.nigc-fars.ir و درج شماره اشتراک خود، نسبت به مشاهده میزان مصرف گاز طبیعی خود در سال‌های قبل اقدام کرده و با بکارگیری دستورالعمل‌های گفته شده از مزایایی طرح ملی گازب‌های رایگان برای مشترکین کم مصرف بهره‌مند شوند.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت گاز فارس مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی با درخواست ساکنان شهر جدید سهند برای تمدید تخفیف عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان این شهر موافقت کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، مهرداد بذرپاش، جمعه، هفتم اردیبهشت ماه، در جریان سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی برای افتتاح تعدادی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن شهر جدید سهند و یک مدرسه برای کودکان استثنایی، دستور داد که تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزاد راه تبریز- سهند برای ساکنان این شهر تمدید شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد