Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@14:02:40 GMT

احداث۲ واحد فرآوری تولید شمش طلا درآذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۶۸۵۹

احداث۲ واحد فرآوری تولید شمش طلا درآذربایجان غربی

پریسا عابدپور در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص فرآوری مواد معدنی در استان اظهار کرد: امسال دو واحد فرآوری با ظرفیت تولید ۶۰۰ کیلوگرم شمش طلا و زمینه ایجاد اشتغال ۸۱ نفر در استان احداث و وارد مراحل تولید شده اند.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی واحد تولیدی سیلیس نشور و میکرو سیلیس در استان با ظرفیت سه هزار تن در سال و اشتغال ۱۰ نفر عنوان کرد: این واحدهای فرآوری با هدف جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی، ایجاد زمینه اشتغال و همچنین بهره برداری اصولی از ظرفیت معادن انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عابدپور از جذب و تخصیص ۱۵ درصد از سهم کل حقوق دولتی جهت ایجاد زیرساخت‌ها به مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان برای شهرستان تکاب طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: بخشی از این حقوق دولتی برای توسعه زیرساخت‌های این شهرستان هزینه شده است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون واحدهای معدنی و صنایع معدنی در استان برای ۲۳ هزار و ۸۶۵ نفر به صورت مستقیم زمینه اشغال را فراهم کرداه ند، ادامه داد: در استان ۴۹۴ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج بیش از ۱۶ میلیون تن در سال و ذخیره قطعی یک هزار و ۲۲۲ میلیون تن وجود دارد که زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵ هزار و ۲۰۷ نفر فراهم ساخته اند.

عابدپور تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸۷ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف و ۵۲ معدن دارای گواهی کشف هستند که با به بهره برداری رسیدن این معادن و محدوده‌ها هم ظرفیت استخراجی مواد معدنی و هم اشتغالزایی در حوزه معادن استان افزایش خواهد یافت.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: در راستای جلو گیری از خام فروشی مواد معدنی استان و ایجاد ارزش افزوده مواد معدنی در داخل استان ۶۶۵ واحد فرآوری مواد معدنی در حال فعالیت هستند.

عابدپور عنوان کرد: برای راه اندازی این واحدها ۱۳ هزار و ۸۶۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که برای ۱۸ هزار و ۶۵۸ نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم شده است.

وی ضمن اشاره به ظرفیت بالای استان آذربایجان غربی در حوزه مواد معدنی بخصوص سنگ‌های تزئینی گفت: آذربایجان غربی از لحاظ تنوع مواد معدنی بخصوص انواع سنگ‌های تزئینی در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد که برای استفاده از این فرصت خدادادی برنامه‌های زیادی در حال اجرا است.

کد خبر 5117321

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی شمش طلا قاسم سلیمانی ویروس کرونا شیراز کرمانشاه آیت الله مصباح یزدی بوشهر آمار کرونا اولین سالگرد شهادت حاج قاسم گرگان مجلس شورای اسلامی آلودگی هوا شهرکرد خطبه های نماز جمعه شهرستان کرج آذربایجان غربی مواد معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان

 پژمان اختری اظهار داشت: واحد شماره چهار نیروگاه شهید مفتح به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات پس از اتمام تعمیرات دوره‌ای به شبکه سراسری متصل شد.

وی افزود: با راه اندازی واحد شماره چهار، فصل تعمیرات نیروگاه به اتمام رسیده و هر چهار واحد با آمادگی کامل به استقبال روز‌های گرم سال می‌رود.

معاون تولید نیروگاه شهید مفتح تصریح کرد: تولیدحداکثری وکاهش نرخ خروج اضطراری به عنوان یکی از اهداف مهم این مجموعه در سال جاری خواهد بود.

 نیروگاه شهید مفتح همدان متشکل از چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی در مجموع به ظرفیت هزار مگاوات به عنوان اولین و تنها مرکز تولید انرژی الکتریکی با استفاده از پساب تصفیه شده شهری در کشور، علاوه بر تأمین دو درصد برق مورد نیاز شبکه سراسری برق کشور، نقش مهمی در پایداری برق استان همدان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی درآذربایجان غربی
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو