Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به طرح مقابله با بیماری ویروس کرونا با عنوان «طرح سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی»،گفت : این طرح با مشارکت سازمان بسیج مستضعفان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اول آذرماه در استان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : در این گام از مبارزه با ویروس کرونا به همت وزارت بهداشت، بسیج و همکاری سایر دستگاه‌ها توسط تیم‌های مراقبتی، نظارتی و حمایتی بیماریابی، جداسازی و آموزش مبتلایان به کرونا با هدف کاهش مبتلایان، کاهش بیماران و کاهش تلفات ناشی از ابتلا به کرونا در حال اجرا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اقدامات بسیار خوبی در طرح شهید سلیمانی توسط تیم‌های نظارتی در مدیریت و پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ در استان با همکاری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و بسیج جامعه پزشکی استان انجام شده و با بررسی‌های انجام شده تا ۱۸ دی‌ماه درصد رعایت دستورالعمل ها در استان ۸۲ درصد اعلام شده است.

شکیبا افزود: در این راستا تاکنون بیش از ۴۳ هزار و ۳۳۰ بازرسی از مراکز و اماکن انجام شده، ۲ هزار و ۵۲۲ اخطار جهت واحد‌های متخلف صادر و ۶۲۴ واحد نیز جهت اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شده و از فعالیت ۳۲۵ واحد متخلف جلوگیری به‌عمل آمده و تعطیل شده‌اند.

او کمک‌های مومنانه را در قالب یکی از نکات مهم اجرای طرح سردار سلیمانی عنوان کرد و ادامه داد: خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند و بیمار کرونایی دارند، با بسته‌های معیشتی و بهداشتی، طی دوران قرنطینه در منزل حمایت می‌شوند.

شکیبا گفت: در این مدت تعداد ۳ هزار و ۴۰۱ خانوار مورد حمایت قرار گرفته و بسته‌های معیشتی به آن‌ها تحویل شده است.

او ادامه داد: در قالب این طرح، تاکنون تعداد ۱۰ هزار و ۵۹۳ تست پی. سی. آر و تعداد ۴ هزار و ۲۲۶ رپید تست (تست سریع) انجام شده است.

شکیبا افزود: از ابتدای طرح شهید سلیمانی تاکنون، ۳ هزار و ۹۹۹ بیمار کرونا مثبت در این استان شناسایی شده است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۷۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه ارزش ریالی خدمات ارائه شده به مناطق کم‌برخوردار را حدود ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: پنج میلیارد تومان از این مبلغ هزینه دارو و مابقی خدمات بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا منصوری امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران در مورد فعالیت سازمان بسیج جامعه پزشکی در قالب‌های فرهنگی، درمانی و آموزشی، اظهار کرد: دیدار با خانواده شهدا، توزیع خدمات به جامعه کم‌برخوردار، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های جریان‌ساز، برگزاری مراسم مختلف با شرکت بسیجیان و مجموعه دانشگاه و برپایی ایستگاه‌های صلواتی به مناسبت‌های مختلف در قالب فعالیت‌های فرهنگی سازمان انجام می‌شود.

وی افزود:چهارشنبه اول هرماه بین ۲۰ تا ۲۴ تیم پزشکی متشکل از پزشک، پرستار، کارشناس بهداشت محیط و روانشناس به مناطق کم‌برخوردار استان اعزام و پس از ویزیت بیمارانی که برای ادامه درمان نیاز به خدمات تخصصی دارند به صورت رایگان اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به پوشش امدادی و درمانی در سالگرد عملیات بازی‌دراز، خاطرنشان کرد: تمام عوامل بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، ارتش، فراجا، تامین اجتماعی و هلال‌احمر به صورت یک تیم در کنار یکدیگر به شکل منسجم در مراسم سالگرد عملیات بازی‌دراز خدمات ارائه می‌دهند.

منصوری با ارائه آماری از خدمات انجام شده در سالی که گذشت، گفت: ۲۱۶ تیم عمومی در قالب ۱۷ هزار و ۲۸۳ نفر روز طی سال گذشته به مناطق کم‌برخوردار اعزام شدند.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ پزشک عمومی و متخصص به همراه بیش از ۹۰۰ کادر درمان، بهیار، تیم‌های درمانی در مناطق کم‌برخوردار ارائه خدمت داشته که تعداد ۴۸۳ نفر به پزشک متخصص ارجاع که ۳۶ نفر از این تعداد بستری شدند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه ارزش ریالی خدمات ارائه شده را حدود ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: پنج میلیارد تومان از این مبلغ هزینه دارو و مابقی خدمات بوده است.

کد خبر 749334

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟