Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: بازارچه مرزی "ریمدان" به عنوان نقطه منفصل منطقه آزاد در ‏محدوده مرزی می‌تواند ایران را به کریدور اقتصادی چین- ‏پاکستان متصل کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، عبدالرحیم کردی اظهار داشت: در بازه 82 هزار هکتاری که به عنوان محدوده جدید منطقه آزاد چابهار ابلاغ شد، 6 هزار و 300 هکتار به عنوان نقطه منفصل در ‏محدوده مرزی "ریمدان" به منطقه آزاد چابهار افزوده شد که به عنوان نقطه حیاتی و حساس می‌تواند ایران را به کریدور اقتصادی چین- ‏پاکستان متصل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ریمدان، نه تنها بازار پاکستان را در ‏اختیار تولید کننده و تجار ایرانی قرار می‌دهد، که حلقه اتصال ایران به پروژه «سی‌پک» خواهد بود. 

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار به تشریح کارکردها و ‏مزیت‌های توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار پرداخت و گفت: بعد از پنج سال فعالیت مستمر و تصویب و اجرای توسعه محدوده منطقه ‏آزاد، به نقطه‌ای رسیده‌ایم که پیش‌شرط‌های اصلی و مورد نیاز برای فعالیت منطقه آزاد فراهم شده است. امروز مجموعه اتفاقاتی که در ‏چابهار در حال روی دادن است، نشان می‌دهد که چابهار بر ریل توسعه قرار دارد در آینده نزدیک، آنچه از چابهار در سطح ملی مورد ‏انتظار بوده، محقق خواهد شد. 

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با تاکید مجدد بر اهمیت ریمدان، به عنوان منطقه آزاد منفصل از چابهار، یکی از نیازهای این نقطه ‏حساس را راه‌اندازی راه‌آهن چابهار- گوادر از طریق مرز ریمدان عنوان کرد و گفت: آماده‌سازی اراضی ریمدان در فاز اول به مساحت 130 هکتار آغاز شده و توسعه صنعتی در ریمدان با تمرکز بر صنایع انرژی بر آغاز خواهد شد.

"ریمدان" راهبردی‌ترین دروازه ایران برای افزایش مبادلات تجاری با پاکستان / آیا گذرگاه‌های بین‌المللی نقشی در زندگی مرزنشیان دارد؟ + فیلمافتتاح دومین گذرگاه بین‌المللی ایران و پاکستان / رونق اقتصادی و امنیت پایدار مرزی با "میرجاوه و ریمدان"100 هزار تن کالا از مرز ریمدان دشتیاری به پاکستان صادر شد

‏2500 میلیارد تومان پروژه عمرانی در چابهار

کردی بر توسعه زیرساخت‌های عمرانی در منطقه آزاد چابهار تاکید کرد و گفت: پیرو حجم بالای حضور سرمایه‌گذاری در چابهار، ‏منطقه آزاد پروژه‌های عمرانی و زیرساختی زیادی را آغاز کرده که حجم این پروژه‌ها بالغ بر دو هزار و 500 میلیارد تومان است. از این رقم یک هزار و 600 میلیارد تومان پروژه عمرانی آغاز شده در چابهار داریم که از 10 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و 937 میلیارد تومان پروژه هم تا ‏پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: عمده این پروژه‌‌ها آماده‌سازی اراضی است که در بخش صنعت و گردشگری تمرکز دارد. این ‏پروژه‌های عمرانی دهه آینده چهره چابهار را دگرگون خواهد کرد. علاوه بر این با تکمیل طرح‌های ملی فولاد و پتروشیمی، چابهار به ‏قطب صنعتی و اقتصادی کشور تبدیل می‌شود. 

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اینکه توسعه یک مقوله همه‌جانبه است و باید ابعاد مختلف آن دیده شود، به عملکرد این سازمان ‏در بهبود کیفیت زندگی مردم چابهار اشاره کرد و گفت: به دنبال توسعه محدوده، منطقه آزاد توانسته هم مزیت‌های منطقه آزاد را به ‏شهر تسری داده تا مردم از این مزیت‌ها بهره‌مند شوند و هم اینکه اقدامات عاجلی را برای بهبود آموزش، بهداشت و توانمندسازی جامعه ‏محلی صورت دهد.

انتهای پیام/392/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان مدیرعامل منطقه آزاد چابهار میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد

به گزارش علم و فناوری آنا از سازمان ملی استاندارد، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت جدی‌تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیئت مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استاندارد‌های یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیئت ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیئت‌های شرکت کننده دیدار‌های جداگانه‌ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • گرجستان با ایجاد بندر خشک کریدور آسیا - اروپا را به هم متصل می‌کند
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد