Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز حقوق بین المللی کیفری تاکید کرد که عراق بایستی پرونده ترور فرماندهان شهید سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» معاون پیشین سازمان «الحشد الشعبی» عراق و یارانشان در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد را به دادگاه کیفری بین المللی ببرد.

 قاضی «محمود الحسن» رئیس مرکز حقوق بین المللی کیفری عراق تاکید کرد که حکم دستگاه قضایی عراق علیه ترامپ تجلی بخش معنای عدالت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: جنایت فرودگاه بغداد تحت مصونیت بین المللی قرار نمی گیرد.

شورای عالی دستگاه قضایی عراق روز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که قاضی ویژه دادگاه تحقیق «الرصافه» مسئول رسیدگی به جنایت ترور فرماندهان شهید سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق و یارانشان در نزدیکی فرودگاه بغداد، پس از بررسی سخنان خانواده المهندس و پایان تحقیقات اولیه، حکم جلب ترامپ را که تا دو هفته دیگر دوران ریاست جمهوری او به پایان می‌رسد، صادر کرد.

این شورا تأکید کرد که طبق احکام ماده ۴۰۶ قانون کیفری عراق، تحقیقات درباره دیگر عاملان جنایت ترور فرماندهان شهید سلیمانی، المهندس و همرزمانش ادامه خواهد داشت.

محمود الحسن که امروز با شبکه تلویزیونی «العهد» عراق گفت وگو می کرد، در این باره خاطرنشان ساخت: ترامپ متهم اصلی جنایت فرودگاه است.

وی تاکید کرد: عراق بایستی برای ارجاع پرونده جنایت فرودگاه به دادگاه کیفری بین المللی وارد عمل شود.

قاضی الحسن گفت: باید پرونده قضایی علیه ترامپ به اینترپل ارجاع شود.

وی تاکید کرد: قانون به آمریکا اجازه نمی دهد که جنایت پلید فرودگاه را مرتکب شود.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم ترامپ رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از سه فروند هواپیماهای بدون سرنشین ارتش این کشور، به شهادت رسیدند. / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ترور فرماندهان شهید بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ترامپ متهم است که از طریق وکلای خود به استورمی دنیلز بازیگر فیلم های مستهجن حق السکوت پرداخته است.

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد