Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین - مهدی تهرانی: رجینا کینگ ۳۵ سال از زندگی حرفه ای‌اش گذشته است. اما همچنان احساس کم کاری می کند. در پنج سال گذشته او برنده یک جایزه اسکار، چهار جایزه امی و چندین جایزه دیگر برای بازی در آثار شاخص شده اما به نظر می‌رسد دیگر رفتن روی فرش قرمز جشنواره‌ها به عنوان یک بازیگر برای او جذابیت ندارد و حالا او چشم به سمت وسویی جدید دارد: کارگردانی سینما.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظهور یک مدعی جدی اسکار در جشنواره ونیز

 یک شب در میامی، به عنوان اولین فیلم ساخته شده توسط یک زن آمریکایی آفریقایی تبار در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ به نمایش درآمد. نتیجه اما بسیار تحسین آمیز بود. و فیلم او درجا اثری ششدانگ متعلق به تاریخ اجتماعی آمریکا با قصه ای جذاب و روان نامید شد. البته باید تاکید کنم رجینا کینگ در یک شب در میامی محتاطانه رفتار کرده و قصه‌اش مستقیما وارد قواعد ژانر سیاسی نشده اما درام اجتماعی او گریزهای آشکاری به سینمای سیاسی می‌زند.  

آلدیس هاج در نقش جیم براون و رجینا کینگ در حال کارگردانی  یک شب در میامی. 

او در اولین تجربه سینمایی اش به سراغ جنبش حقوق مدنی سیاهان آمریکا در دهه ۶۰ رفته است. داستان او در بحبوحه همین اعتراض ها شکل می گیرد. رجینا کینگ یک ملاقات تخیلی بین مالکوم ایکس، محمد علی، جیم براون و سام کوک در یک اتاق هتل میامی در فوریه ۱۹۶۴ را تصویر کرده است.

ملاقاتی خیالی که بخاطر پیروزی و جشن قهرمانی غافلگیرکننده علی علیه سانی لیستونسرو شکل گرفته است.  اولین فیلم  رجینا کینگ با فیلمنامه کمپ پاورز بر اساس نمایشنامه ای به همین نام ساخته شده است. در این فیلم کینگزلی بن آدیر، الی گوری، آلدیس هاج و لسلی اودوم جونیور در نقش های اصلی بازی میکنند، در این میان خواکینا کالوکانگو، نیکولت رابینسون، بی بریجز و لنس ردیک عهده دار نقش های فرعی هستند.

خود رجینا معتقد است که زندگی سیاهان تا دهه ۶۰ یک نوع زندگی مصنوعی خارج از توازن بود. در حالی که سیاهان آمریکا به هوای عاطفی نیاز دارند. حال هر عصر و موقعیتی که می خواهد باشد. او در افتتاحیه فیلمش خیلی واضح به تماشاگران گفت: "آنچه من در یک شب در میامی قصد داشتم نشان دهم، رونمایی چند باره و چند باره از این واقعیت است که این هوای عاطفی برای سیاهان همیشگی نیست.  چیزهای خاصی وجود دارد که برای احترام گذاشتن به یک مرد سیاه پوست بسیار رایج است. اما و آیا این روند را هر سیاهپوستی می تواند در آمریکا تجربه کند؟ "

نمایی از فیلم یک شب در میامی ساخته رجینا کینگ

یک شب در میامی اولین باردر جشنواره فیلم ونیز در ۷ سپتامبر سال ۲۰۲۰به نمایش درآمد. از ۲۵ دسامبر سال ۲۰۲۰، قبل از اینکه به صورت دیجیتالی در پرایم ویدیو در ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ منتشر شود، نظرات بسیاری از منتقدان از کارگردانی کینگ مثبت بود. باید منتظر بود تا هفته دیگر پس از اکران دیجیتالی نظرات مخاطبان را نیز در نظر بگیریم. به احتمال قریب به یقین یک شب در میامی اولین سورپرایز سال جدید برای سینمااست.  به نظر می‌رسد هرچیزی که کینگ لمس می کند در حال تبدیل شدن به طلا است.

برای مطالعه بیشتر مقاله گاردین را ببینید.

کد خبر 578173 برچسب‌ها سینمای جهان مهدی تهرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان مهدی تهرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزینه ایده‌آل بایرن مونیخ زیر آفتاب میامی!

به گزارش "ورزش سه"، زین‌الدین زیدان، ستاره سابق تیم ملی فرانسه، مشهورترین چهره حاضر در مسابقات فرمول یک میامی بود که خبرنگاران از یک فرصت استثنایی برای رساندن خودشان به او استفاده کردند. زیدان یک مربی کم‌حرف و بی‌سروصدا و رازآلود است و به همین جهت انجام مصاحبه با او ارزش خاصی دارد.

خبرنگار اسکای از زیدان پرسید: بایرن یا رئال؟ کدام یک بازی را می‌برد؟
زیدان: امیدوارم مادرید اما این حتما مسابقه خاصی خواهد بود.

خبرنگار: آیا ممکن است شما مربی بعدی بایرن باشید؟
زیدان: نه، من می‌روم که مسابقه را تماشا کنم.

کاملا مشخص نبود که آیا این نه به معنای رد کردن پیشنهاد بایرن است و شایعه همکاری را رد می‌کند یا نه. شاید هم این تنها یک واکنش منفی به سوال خبرنگاری بود که در مورد دوئل آتی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با او صحبت کرده بود. با این حال این کلیپ کوتاه به سرعت مورد توجه قرار گرفت.

زیدان که با پیرانی مشکی در کنار پیست مشغول قدم زدن بود، ناگهان با خبرنگار روزنامه بیلد هم مواجه شد اما همراهان او بلافاصله اجازه سوال کردن بیشتر را از این رسانه آلمانی گرفتند.

این صحبت‌ها در شرایطی است که ماکس ابرل، مدیر بایرن مونیخ، اعلام کرده دیگر تماسی با زیدان وجود نخواهد داشت. آنها هنوز درمورد سرمربی بعدی به نتیجه خاصی نرسیده و جست‌وجویشان ادامه دارد؛ نام‌هایی مثل هانس دیتر فلیک و یواخیم لو اسامی جدیدی است که درباره بایرن شنیده شده اما هیچکدام از این افراد به نظر شانسی برای حضور در مونیخ نخواهند داشت.

زیدان ۵۱ ساله چندین هفته است که به‌صورت مکرر به کادر مربیگری بایرن مرتبط شده و با توجه به اینکه با تیمی قرارداد ندارد، یک گزینه عالی برای تیم‌هایی به‌شمار می‌آید که قصد قهرمانی در اروپا را دارند.

اما تردید اصلی درباره زیدان همواره فقدان آشکار مهارت‌های زبانی بوده است. او خودش در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که تسلط کاملی به زبان انگلیسی ندارد. این شرطی است که مدیر ورزشی بایرن برای استخدام مربیان غیرآلمانی اعلام کرده بود.‌ جالب اینکه ابرل شب گذشته در یک مصاحبه دیگر تاکید کرد که نمی‌دانند زیدان انگلیسی صحبت می‌کند یا نه و تاکید کرد که با مرد فرانسوی تماسی برقرار نکرده است.

جست‌وجوی طولانی مربی برای بایرن مونیخ در نهایت ممکن است باعث کاهش تمرکز بازیکنان پیش از مسابقه حساس مقابل رئال مادرید بشود؛ نبرد همه یا هیچ این فصل مونیخی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا.

دیگر خبرها

  • واکنش لاندو نوریس به نخستین پیروزی‌اش در فرمول یک
  • گزینه ایده‌آل بایرن مونیخ زیر آفتاب میامی!
  • فرمول یک | شب باشکوه لندو نوریس؛ اولین قهرمانی راننده انگلیسی در گرندپری میامی رقم خورد
  • زیدان در مسابقات فرمول یک هم به یاد رئال مادرید است: برای همیشه، هالا مادرید
  • اینتر میامی ۶-۲ نیویورک ردبولز؛ نمایشی ماورایی از فوق ستاره‌های MLS
  • شب تاریخی لیونل مسی در آمریکا رقم خورد
  • پایان مسابقات فوتسال جام مساجد در میامی
  • دو رکورد جدید و نخستین دستاورد تاریخی لیونل مسی
  • حضور زین الدین زیدان در مراسم اهدای جوایز مسابقه اسپرینت گرندپری میامی + عکس
  • کشف محموله های قاچاق در سمنان و میامی