Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام اخیر ایران در خصوص غنی سازی ۲۰ درصدی اروانیوم،اظهار کرد: وقتی آنها به تعهدات خود عمل نکنند، طبیعتا ما به اقدامات پیش از توافق باز می گردیم؛ مگر اینکه آنها نیز به توافق بازگردند و عملا به تعهدات خود عمل کنند آن زمان ما هم به توافق بازخواهیم گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن نوروزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در کشور گفت: اگر قبلا در غنی سازی اورانیوم توقف داشتیم بر اساس توافق ۱+۵ بود، ایران اسلامی بر اساس اعتقاد خود به اسلام و ولایت فقیه این کار را انجام داد، چرا که امیرالمونین حضرت علی(ع)در نامه ۴۵ نهج البلاغه بر لزوم پایبند بودن بر توافق و عهدنامه تاکید دارند، بر همین اساس ما به تعهدات خود پایبند بودیم .

وی افزود: وقتی که آمریکا یکجانبه از برجام خارج می شود و اروپایی ها چشم و گوش بسته به دنبال او حرکت می کنند و تحریم به تحریم می افزایند دلیلی ندارد که پایبندی خود را در این امر ادامه دهیم و خودمان را از همه چیز محروم کنیم، وقتی آنها به تعهدات خود عمل نکنند، طبیعتا ما به اقدامات پیش از توافق باز می گردیم، ما بر اساس مر مواد حقوقی برجام به تعهداتمان پاییند بودیم ولی وقتی خروج یکجانبه،عدم پایبندی به تعهدات و تحریم های نفتی، مالی و بانکی را شاهد هستیم راه ما این است که به قبل از برجام بازگردیم، مگر اینکه آنها نیز به توافق بازگردند و عملا به تعهدات خود عمل کنند آن زمان ما هم به توافق بازخواهیم گشت.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فعالیت های هسته ای خود را متوقف کرده بودیم و به عهد خود پایبند بودیم، ولی طرف ما به عهد خود پایبند نیست و تعهدات خود را عملی نمی کند آنگاه از ما می خواهد تعهداتمان را افزایش هم بدهیم، در واقع باید اینگونه باشد که در عملی کردن تعهدات یک گام آنها و یک گام ما، در غیر اینصورت ضرورتی ندارد ما این راه را ادامه دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: غنی سازی 20 درصدی حسن نوروزی آمریکا برجام تعهدات خود عمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 

دریافت 7 MB

تصویربردار: علی اکبر ملکی

کد خبر 6096524

دیگر خبرها

  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • اسرائیلی ها توافق را بر حمله به رفح ترجیح می دهند
  • خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم
  • عقب‌نشینی تل‌آویو از شروط خود در توافق پیشنهادی با مقاومت فلسطین
  • گزارش المیادین از جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی