Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی طی نامه‌ای به رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خواستار تجدید نظر در طرح آزادسازی واردات خودرو‌های خارجی از مناطق آزاد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی طی نامه‌ای به رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خواستار تجدید نظر در طرح آزادسازی واردات خودرو‌های خارجی از مناطق آزاد تجاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  متن این نامه به شرح زیر است:  یکی از کار‌های لازم، منع جدّی واردات بی‌رویه است. این همه بنده تأکید کردم بر روی مسئله‌ی واردات؛ باز هم انسان می‌بیند به بهانه‌های مختلف یک جا‌هایی واردات [صورت میگیرد].... خب این کار نباید بشود. اگر چنانچه این کار در یک موارد مهمّی انجام بگیرد، باید اسمش را گذاشت جنایت، خیانت. البتّه همیشه این جور نیست، و از روی غفلت گاهی انجام می‌گیرد، امّا گاهی هم واقعاً جنایت و خیانت است.» رهبر انفلاب، ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
ریاست محترم کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی
جناب آقای دکتر نادران
سلام علیکم

نظر به گزارش گمرک و گزارش شماره ۱۰۰ نماگر‌های اقتصادی بانک مرکزی ایران پیرامون کاهش ارزش مبادلات بازرگانی به ویژه وجه ارزآوری برپایه خالص صادرت کشور در طی هشت ماه اول سال ۱۳۹۹، دقت نظر در امر تنظیم قوانین و تصویب ماده واحده بودجه سال آتی امری مهم تلقی می‌شود. به‌همین مناسبت بایستی نوع مواجهه در شرایط حاضر و توجه به امر محدودیت و کاهش واردات کالا‌های غیراساسی و کنترل مبادی ورودی و گمرکات در دستور کار قوه مجریه قرار گیرد؛ فلذا واردات کالای لوکس از جانب مبادی مناطق آزاد یکی از راه‌های افزایش ارزبری، منفی‌تر شدن تراز پرداخت کشور و کم‌خاصیت‌تر کردن ماهیت منطقه آزاد خواهد بود.
با عنایت به ادبیات نظری اقتصاد، ماهیت عملکردی مناطق آزاد منجر به افزایش اشتغال و تسهیل فرایند صادرات به عنوان قطب و کریدور تجاری می‌گردد. در عمل نیز تعریف و تنظیم مواردی نظیر واردات کالا‌های مصرفی لوکس خارجی نظیر خودروها، تطابق محتوایی و نظری با آیین‌نامه و ماده واحده قانون مدیریت خدمات کشوری ندارد. علاوه بر آن این امر موجب می‌شود مناطق آزاد نه تنها فرایند صادرات را تسهیل نکند، بلکه زمینه تسهیل واردات خصوصاً واردات خودرو و کالای لوکس را فراهم سازد. درنتیجه موقعیت این مناطق از ساحت اشتغال‌زایی و تأمین فرصت‌های صادراتی و صنعتی به افزایش مصرف‌گرایی، نابرابری‌های اجتماعی، پرنوسان‌کردن روند رشد اقتصادی و کاهش سرعت نیل به اهداف کلان نظام اقتصادی مبدل می‌شود.
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، ضمن بیان مختصر از وضعیت منابع و مصارف ارزی اقتصاد کشور و افزایش آسیب‌پذیری از جانب مصوباتی که به بدنه بخش تولید و خدمات آسیب وارد می‌کنند؛ خواستار تجدید نظر نسبت به آزادسازی و انتقال واردات خودرو‌های خارجی از مناطق آزاد به سرزمین اصلی از سمت کمیسیون تلفیق بودجه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آزادسازی واردات خودرو های خارجی مناطق آزاد تجاری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بانک مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه واردات خودرو های خارجی مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۸۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!