Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد تکلو گفت: درزمینهٔ تولید واکسن توانایی‌های زیادی داریم که تولید واکسن کرونا با دانش و پشتوانه علمی نمونه‌ای از توانمندی‌های پزشکان ایرانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، دکتر محمد تکلو از پزشکان نام‌آشنای نهاوندی، گفت: کشور ما جز اولین کشورها بود که بیماری کرونا را تجربه کرد و درزمینهٔ دانش مبارزه با کرونا از خیلی از کشورها جلوتر هستیم و دانش پزشکان و دانشمندان ما در این زمینه بر همه جهانیان مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: باید به دانش پزشکان و متخصصان کشور اعتقاد و اعتماد داشته باشیم چون در شرایط تحریمی و همه مشکلاتی که برای ما به وجود آوردند جز معدود کشورهای دنیا هستیم که توانایی تولید واکسن کرونا راداریم و این افتخار بسیار بزرگی است.

این پزشک نهاوندی افزود: درزمینهٔ تولید واکسن توانایی‌های زیادی داریم و مسئولان باید به دانشمندان داخلی اعتماد داشته باشند و نباید موفقیت‌ها را نادیده بگیریم.

وی ادامه داد: چرا باید دست به دامان دیگر کشورها باشیم وقتی خودمان متخصصان برجسته‌ای در زمینه‌های مختلف داریم که در مقابله با کرونا نیز این توانمندی‌ها مشخص شد.

تکلو به نمونه‌ای از این توانمندی‌ها اشاره کرد و گفت: به‌طور مثال دارویی که این محقق همدانی برای مقابله با کرونا تولید کرد خیلی مؤثر بوده است و نباید این موارد را نادیده بگیریم.

وی افزود: واکسن‌ها و داروهایی که کشورهای غربی درگذشته و حال تولید کرده‌اند در برخی موارد عوارض بسیار زیاد و بدی داشته است و این داروها را هم بر روی مردم در کشورها دیگر امتحان کرده‌اند.

این پزشک نهاوندی به برخی از این عوارض اشاره کرد و اظهار داشت: بروز برخی بیماری‌ها درنتیجه این واکسن‌ها و داروها فاجعه باری داشته است که شامل مرگ‌ومیرهای مشکوک و حتی موجب عقیم شدن شده است.

تکلو به عوارض واکسن کرونا هم اشاره کرد و گفت: در گوشه و کنار دنیا مشاهده می‌کنیم که برخی این واکسن‌ها باعث مرگ شده و عوارض جبران‌ناپذیری به دنبال داشته و حتی بعد از تزریق نیز تعدادی مجدداً به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی به تجربه ورود خون‌های آلوده از فرانسه اشاره کرد و عنوان کرد: در سال‌های گذشته با انتقال این خون‌ها مشکلاتی برای هم‌میهنان به وجود آمد و بیماری ایدز این‌گونه وارد کشور شد و باید هوشیار باشیم و به دشمنان در این زمینه‌ها اعتماد نداشته باشیم چون باوجوداینکه اعلام کردند واکسن کرونا را تولید کردند ولی مردم خودشان از این واکسن‌ها استفاده نمی‌کنند.

تکلو بیان داشت: کشورهای اروپایی و امریکا سابقه بدی در این زمینه‌ها دارند و فقط به فکر جوامع خود هستند و با دیگر کشورها و مردم کاری ندارند و مانند داستان خون‌های آلوده نشان می‌دهد که انسانیت در نزد این افراد جایگاهی ندارد.

وی به برخی آزمایش‌های درمانی و دارویی آمریکا بر روز مردم کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: در کشورهایی مانند پورتوریکو، گواتمالا، کشورهای آفریقایی و آسیایی جنایت‌های بیوتروریستی آمریکا در قالب روش‌های درمانی و برای تحقیق روی مردم این کشورها آزمایش‌شده که نتایج هولناکی داشته است.

این پزشک نهاوندی به تست انسانی واکسن ایرانی کرونا اشاره کرد و افزود: آزمایش این واکسن که توسط متخصصان توانمند کشورمان تهیه‌شده است بر روی خود و خانواده تولیدکنندگان نشان‌دهنده اعتماد، یقین و دانشی است که در تولید این واکسن به‌کاررفته است.

وی ادامه داد: این حرکت بسیار ارزشمند بود و یک پیام واضح و مشخص علمی داشت و نشان‌دهنده ایمن بودن این واکسن است و به همگان نشان می‌دهد که این واکسن به دلیل تلاش دانشمندان عارضه‌ای ندارد.

تکلو گفت: به یاری خدا این واکسن موفق خواهد بود چون متخصصان ما از پزشکان سراسر دنیا چیزی کم ندارند و امیدواریم این واکسن همه مراحل علمی را با موفقیت طی کند.

این پزشک شهرستان نهاوند افزود: به ثمر نشستن تولید واکسن ایرانی کرونا نشان اقتدار و توان علمی فرزندان ایران‌زمین است و با تولید انبوه این واکسن می‌توانیم آن را در اختیار کشورهایی که اعتمادی به واکسن‌های اروپایی و آمریکایی ندارند قرار دهیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تولید واکسن واکسن کرونا واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلا آقا قزوینی گفت: در سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران، جدیدترین دستاوردها در زمینه رادیولوژی نوین و هوش مصنوعی برای متخصصان داخلی و خارج از کشور ارائه می شود.

این متخصص رادیولوژی افزود: با توجه به اهمیت ارائه خدمات پزشکی به بیماران مراجعه کننده به اورژانس ها به خصوص بیماران دچار تروما و سکته مغزی، تصویربرداری در اورژانس در کنار دیگر مباحثی چون تصویربرداری سیستم عضلانی اسکلتی، تصویربرداری زنان و بارداری و تصویربرداری سروگردن از محورهای مورد تمرکز کنگره امسال انجمن رادیولوژی ایران است.

وی با اشاره به شعار کنگره امسال که «رادیولوژی آینده فراتر از افق هاست» و به همین منظور نقش هوش مصنوعی، چت پات ها و چت جی پی تی(Chat GPT ) در رشته رادیولوژی مورد بحث و بررسی متخصصان این رشته قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: همچنین در این کنگره چالش های مربوط به هوش مصنوعی و نیز مبحث اخلاق پزشکی در رادیولوژی به همراه ارایه راهکارها در این حوزه ارایه خواهد شد.

آقا قزوینی با تاکید بر اهمیت درج شرح حال کامل و هدفمند بیمار توسط پزشکان بالینی درخواست کننده تصویربرداری برای دریافت گزارش های اصولی و کاربردی تصویربرداری، یادآور شد: از آنجا که دقت و صحت تصاویر درخواستی متخصصان مربوطه در جهت تشخیص دقیق بیماری و بهبود حال بیمار موثر است، آشنایی با نکات چالش برانگیز و گمراه کننده تشخیصی در تصویربرداری در این کنگره مورد بحث و هم اندیشی متخصصان این رشته قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: کنگره رادیولوژی ایران یکی از بزرگ ترین کنگره های تخصصی پزشکی در کشور به شمار می رود که همه ساله میزبان استادان داخلی و خارجی و نیز رادیولوژیست ها و سایر رشته های تخصصی است که امسال قرار است در آن مباحث مهم دیگری مانند PET اسکن ها مورد بحث و هم اندیشی متخصصان حاذق در این رشته ها قرار گیرد.

این کنگره با حضور بیش از ۴۰۰۰ نفر از رادیولوژیست ها، دستیاران رادیولوژی و رشته های مرتبط و نیز با حضور بیش از ۴۰۰ سخنران داخلی و خارجی به ارایه جدیدترین دستاوردهای علم تصویربرداری می پردازد.

سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران، از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در هتل المپیک تهران برگزار می شود. همچنین، همزمان با این کنگره، آخرین دستاوردهای تجهیزات رشته تصویربرداری در قالب نمایشگاهی در معرض دید حاضران قرار می گیرد.

کد خبر 6092993 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری
  • ارائه جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • جزئیات تازه و تکان‌دهنده از خودکشی سمیرا آل سعیدی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است