Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی ازحقوقدانان عراقی از دولت این کشور خواست که به تحریم فالح الفیاض رئیس سازمان حشد شعبی عراق واکنش نشان دهد و در قبال آن ساکت نماند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، «علی التمیمی» کارشناس حقوقی عراقی امروز شنبه از سکوت دولت این کشور در برابر اعمال تحریم علیه «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی عراق انتقاد و آن را غیرقابل توجیه و فراهم آورنده دخالت عمیق و گسترده آمریکا در امور داخلی عراق دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: اعمال تحریم علیه شخصیت‌های عراقی به موجب قانون آمریکایی با مواد یک، 2 و 3 منشور سازمان ملل که بر حق حاکمیت کشورها و عدم دخالت در آنها تاکید دارد، منافات دارد.

این حقوقدان عراقی بیان کرد: دولت عراق باید که موضع خود را در این باره روشن کند. سکوت درست نیست و سبب می‌شود که آمریکا به خود اجازه دخالت‌های بیشتر را هم بدهد و فهرست دیگری تهیه کند و افراد دیگری را مشمول تحریم ها قرار دهد.

التمیمی گفت: هر آنچه آمریکا می‌تواند انجام دهد این است که مانع ورود آنها به آمریکا و عدم روادید و بلوکه کردن دارایی آنها در آمریکا شود.

وی افزود: قانون «ماگنیتسکی» درباره اعمال تحریم علیه افراد به سبب فساد نیست و فقط تحریم‌ها علیه تهدید امنیت ملی آمریکا و موضوعات اقتصادی و حقوق بشری است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه 19 دی در بیانیه‌ای از تحریم رئیس سازمان حشد شعبی در آخرین روزهای ریاست جمهوری ترامپ اعلام کرد که نام «فالح الفیاض» رئیس حشد شعبی به فهرست اشخاص تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه به شمار می‌رود، افزوده شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده است که الفیاض را به دلیل «نقض حقوق بشر» به‌ویژه در جریان اعتراضات اواخر سال 2019 در عراق تحریم کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا حشد الشعبی اخبار عراق اخبار آمریکا حشد الشعبی اخبار عراق حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۸۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در جغتای
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان