Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@23:07:07 GMT

کاربران از واتس‌اپ می‌روند؟

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۸۷۲۹

کاربران از واتس‌اپ می‌روند؟

رویداد۲۴ واتس‌اپ که از فناوری رمزنگاری سیگنال استفاده می کند، چهارشنبه گذشته شرایط استفاده از سرویس جدیدی را مطرح و از کاربران خواست با جمع آوری اطلاعاتشان شامل شماره تلفن و مکان توسط فیس بوک و زیرمجموعه های آن موافقت کنند.

اگر کاربران تا هشتم فوریه با شرایط جدید استفاده از سرویس واتس‌اپ موافقت نکنند، دسترسی به این اپلیکیشن را از دست خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از فعالان حریم خصوصی در توییتر اقدام واتس‌اپ که "یا جمع آوری اطلاعاتتان را بپذیرید یا بیرون بروید" را زیر سوال برده و به کاربران پیشنهاد کردند به اپلیکیشنهایی نظیر سیگنال و تلگرام مهاجرت کنند.

محبوبیت اپلیکیشن سیگنال روز پنج شنبه یک روز پس از این که الون ماسک، مدیرعامل تسلا در اکانت توییتر خود از این اپلیکیشن پیام رسان حمایت کرد، رشد بیشتری یافت.

طبق آمار تحلیلی شرکت سنسور تاور، طی روزهای پنج شنبه و جمعه بیش از ۱۰۰ هزار کاربر سیگنال را از طریق فروشگاههای برنامه اپل و گوگل دانلود کردند در حالی که تلگرام حدود ۲.۲ میلیون بار دانلود شد.

بیشتر بخوانید: کدام گوشی‌ها باید با واتساپ خداحافظی کنند؟

بر اساس گزارش رویترز، نصب جدید واتس‌اپ در هفت روز نخست سال ۲۰۲۱ در مقایسه با هفته پیش از آن ۱۱ درصد کاهش یافت اما همچنان ۱۰.۵ میلیون بار در سراسر جهان دانلود شده است.

شرکت فیس بوک اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ را در سال ۲۰۱۴ خریداری کرد و در سال ۲۰۱۶ به کاربران یک بار فرصت داد گزینه عدم اشتراک اطلاعات این اپلیکیشن با فیس بوک را انتخاب کنند.

سخنگوی واتس‌اپ اعلام کرد که تغییر اخیر به شرکتها اجازه خواهد داد با استفاده از زیرساخت گسترده تر فیس بوک، چتهای واتس‌اپ را ذخیره کنند. با این حال وی مشخص نکرد علت تصمیم واتس‌اپ برای انجام چنین تغییری چه بوده است.

طبق گزارش بیزنس اینسایدر، برایان اکتون و جیم کوم، موسسان واتس‌اپ به ترتیب در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ این شرکت را ترک کردند. اکتون درباره ترک این شرکت که پس از تصمیم برای معرفی تبلیغات در واتس‌اپ گرفته شد، صحبت کرد و از مردم خواست فیس بوک را حذف کنند. خروج جیم کوم هم ظاهرا پس از اختلاف با مدیریت شرکت بر سر رویکرد شرکت در زمینه حریم خصوصی کاربران در واتس‌اپ روی داد.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 واتس آپ فضای مجازی فیس بوک واتس اپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۸۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی جدیدی که به ChatGPT اضافه شد | روبات هوش مصنوعی به چه چیزی مجهز شد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورج، این ویژگی حافظه در زمان معرفی این چت‌بات، فقط برای بخش کوچکی از کاربران در دسترس بود، اما اکنون برای مشترکان ChatGPT Plus در خارج از اروپا یا کره در دسترس است. حافظه ChatGPT به ۲ روش کار می‌کند تا پاسخ‌های روبات چت را شخصی‌تر کند.

اولی این است که به شما اجازه می‌دهد به ChatGPT بگویید جزئیات خاصی را به‌خاطر بسپارد و دومی با یادگیری از مکالمات مشابه الگوریتم‌های دیگر در برنامه‌ها است. حافظه ChatGPT این چت‌بات را به دستیار هوش مصنوعی بهتری تبدیل می‌کند. از آنجایی که این حافظه ممکن است مشکلات امنیتی ایجاد کند و کاربران از این نظر نگران شده‌اند، شرکت OpenAI مدعی شده است کاربران همیشه بر آنچه ChatGPT نگه می‌دارد، کنترل خواهند داشت.

شرکت OpenAI در یک پست وبلاگ نوشت: در تغییری نسبت به آزمایش قبلی، اکنون ChatGPT به کاربران می گوید چه زمانی حافظه ها به روز می شوند. کاربران می توانند آنچه را که ChatGPT به خاطر می آورد، با بررسی آنچه که روبات چت از مکالمات گرفته است و حتی با ایجاد فراموش کردن جزئیات ناخواسته ChatGPT مدیریت کنند. این چت بات همیشه می تواند جزئیات را در طول مکالمات فعال به یاد بیاورد.

برای مثال، اگر از روبات چت بخواهید یک ایمیل را پیش‌نویس کند، می‌توانید فورا آن را با عبارت «حرفه‌ای‌تر کنید» دنبال کنید و به یاد می‌آورد که در مورد ایمیل صحبت می‌کردید. اما اگر به اندازه کافی صبر کنید یا مکالمه جدیدی را شروع کنید، همه چیز از پنجره خارج می شود.

بیشتر بخوانید:

پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند

شرکت OpenAI نگفت که چرا حافظه در اروپا یا کره در دسترس نخواهد بود. این شرکت می گوید که حافظه برای مشترکین ChatGPT Enterprise و Teams و همچنین GPT های سفارشی در فروشگاه GPT عرضه می شود، اما زمان آن را مشخص نکرده است.

کد خبر 848492 برچسب‌ها خبر مهم هوش‌ مصنوعی تکنولوژی (فناوری) ربات - روبات حافظه

دیگر خبرها

  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • ویژگی جدیدی که به ChatGPT اضافه شد | روبات هوش مصنوعی به چه چیزی مجهز شد؟
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟