Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:39:30 GMT

بازگشایی دانشگاه، عاملی برای افزایش شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۸۷۶۶

بازگشایی دانشگاه، عاملی برای افزایش شیوع کرونا

محققان آمریکایی دریافتند که برگزاری کلاس حضوری در دانشگاه‌ها مستقیما منجر به افزایش شیوع کرونا در آن شهر می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان،‌ بر اساس مطالعه جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها ایالات متحده، شهرستان‌هایی با دانشگاه‌های بزرگ که در ترم پاییز کلاس‌های خود را حضوری برگزار کردند، با افزایش قابل توجه شیوع "کووید-۱۹" مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک تیم تحقیقاتی، به رهبری مرکزل کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها آمریکا در گزارش هفتگی این سازمان نوشت: با گذشت ۳ هفته از بازگشایی دانشگاه‌ها و کالج‌ها برای کلاس‌های حضوری،‌ میزان ابتلا به "کووید-۱۹" ۵۶ درصد افزایش پیدا کرد.

در همین حال، محققان دریافتند میزان شیوع در شهرستان‌ هایی که دانشگاه‌ ندارند، ۵.۹ درصد کاهش پیدا کرد. همچنین در شهرستان‌هایی که کلاس‌های دانشگاه‌های آنها به صورت از راه دور برگزار شد، میزان شیوع کرونا به ۱۷.۹ درصد رسید.

در این مطالعه،‌ معیارهایی مانند رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک مد نظر قرار نگرفت و تنها چگونگی فعالیت‌ دانشگاه‌ها در این شهرها بررسی شد.

محققان این پروژه نوشتند: مدیران دانشگاه‌ها باید علاوه بر ادامه تلاش برای کاهش سرعت گسترش پاندمی "کووید-۱۹" در محوطه دانشگاه، با مسئولان منطقه‌ای برای تقویت کاهش شیوع کرونا همکاری کنند.

اما به طور کلی،‌ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در صفحه خود نوشت که در صورت برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری، دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه باید از ماسک استفاده کنند و حتما فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه های جهان کرونا در جهان دانشگاه ها شیوع کرونا کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس؛ تقریبا همه دانشگاه‌های مهم فرانسه به انتفاضه دانشجویی پیوسته اند. دانشگاه‌های شهر‌های پاریس، استراسبورگ، سن اِتیَن، رِن، بوردو، دیژون، لیل، لیون، گرونوبل و مانتون از جمله آنهاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مصاحبه‌ها: دانشجو
امروز بیشتر دانشگاه‌های فرانسه یا از طرف دولت تعطیل اعلام شدند یا توسط دانشجویان مسدود و کلاس‌های درس به صحنه حمایت از فلسطین و مقاومت غزه تبدیل شد. مذاکرات نمایندگان دولت و اتحادیه‌های دانشجویی شب گذشته با شکست همراه بود.
"بچه‌های غزه، بچه‌های فلسطین؛ این بشریت است که ما می‌کشیم"، " فلسطین زنده است، فلسطین پیروز می‌شود"، " ما همه فرزندان غزه هستیم"، " اسرائیل قاتل، مکرون همدست" از جمله شعار‌های دانشجویان در اجتماعات اعتراضی امروز بود.
دانشجویان دانشگاه‌های پاریس پس از تعطیلی کلاس‌های درس در مقابل پانتئون (مقبره مشاهیر فرانسوی) به دولت هشدار دادند در صورت ادامه حمایت از جنایات رژیم اسرائیل، دست به اعتصاب غذای سراسری خواهند زد.

 

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از کی شروع می‌شود؟
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین
  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها
  • تحریم عاملی برای خودکفایی و پیش برندگی در کشور شده است
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت