Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه‌ شورای راهبری طرح بین‌المللی حفاظت‌ از یوزپلنگ‌ آسیایی برگزار و مقرر شد سند مفهومی حفاظت از گربه‌سانان هم‌بوم یوز تصویب شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جلسه‌ شورای راهبری طرح بین‌المللی حفاظت‌ از یوزپلنگ‌ آسیایی با حضور مسئولان‌ و نمایندگان وزارت امور خارجه‌ و دفتر برنامه توسعه ملل متحد در ایران، مدیران‌ و نمایندگان دفاتر امور بین‌الملل، دفتر حیات‌ وحش‌ سازمان، مدیران کل‌ هفت استان یوزخیز، مشاوران و کارشناسان ‌حوزه معاونت محیط ‌طبیعی، تیم‌ کارشناسی طرح به منظور ارائه‌ گزارش فعالیت‌های‌ طرح‌ در فاز سوم‌ در سال‌‌های 2019 و 2020 و همچنین‌ سند مفهومی‌ حفاظت‌ از گربه‌سانان هم‌بوم‌ با یوز در زیستگاه‌ها و کریدورهای‌ برون‌زیستگاهی‌ در هفت استان یوزخیز تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که به ‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، پس‌ از ارائه‌ گزارشات و استماع  شرکت‌کنندگان‌ و اعلام‌ نظرات‌ مدعوین‌، شهاب‌الدین منتظمی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ضمن بیان درس‌آموخته‌ها و دستاوردهای طرح، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت جوامع محلی و ذینفعان و حفاظت مشارکتی از برنامه‌های معاونت طبیعی و تنوع زیستی است، همچنین قطعا استفاده از پتانسیل  سایر دستگاه‌ها و مجامع بین‌المللی کمک مؤثری به حفاظت از زیست‌بوم‌ها و گونه‌های جانوری می‌کند.

کلانتری: حال یوزپلنگ‌های منتقل‌شده به توران رضایت‌بخش است/ مشاهده 20 یوزپلنگ جدید در تورانمخالفت محیط زیست با ساخت جاده در زیستگاه یوزپلنگ آسیایی

معاون نماینده مقیم دفتر توسعه سازمان ملل‌ متحد در ایران در اظهارات‌ خود ضمن‌ موفقیت‌آمیز دانستن فعالیت‌ طرح‌ طی دو دهه‌، بر استفاده ازدانش و تجربیات‌ این طرح درسایر مناطق کشور و بسیاری‌ از کشورهای دنیا تأکید کرد.

همچنین، در این نشست مقرر شد گزارش سالانه طرح، ارائه و سند مفهومی حفاظت از گربه‌سانان هم‌بوم یوز تصویب شود، همچنین نیازهای‌ مالی طرح از سوی سازمان محیط‌ زیست‌ و برنامه عمران ملل متحد (UNDP) تأمین شود و همکاری‌ها کماکان‌ ادامه داشته باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۸۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 

فرماندار شادگان گفت: موضوع صید با الکتروشکر دیگر یک مسئله معمولی نیست بلکه یک بحران حاد در حوزه اشتغال و معیشت جوامع محلی است .

صالح زاده می گوید: ما یک طرح مقابله با صید غیرمجاز در راستای حمایت از صیادان شهرستان در نظر گرفته شد و این طرح با هماهنگی و حمایت قاطع شورای تامین شهرستان ، ادارات حفاظت محیط زیست و شیلات برای مقابله قاطعانه با صید غیرمجاز در راستای حمایت از صیادان قانونمند در شهرستان بزودی اجرا خواهد شد. 

او می‌گوید: از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان انتظار می رود با افزایش امکانات و گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست شادگان با صیادان غیرمجاز و خارج از چارچوب قانونی که با دستگاه های ممنوعه برقی اقدام به صید غیر قانونی ماهی می کنند ، برخورد قاطعانه داشته باشند و متخلفان به مراجع ذیصلاح معرفی تا ضمن جلوگیری از ادامه این روند برخورد قاطعانه بعمل آید.

محمد حسن فقیه سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت: شادگان با دارا بودن تالاب بین المللی بعنوان یکی از قطب های مهم معیشت علی الخصوص صید و صیادی ، منبع ارتزاق و معیشت مردم محلی و روستایبان به شمار می رود. 

 سید عادل مولا معاون ‌محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت : با توجه به لزوم حفظ ذخایر آب‌های داخلی برای پایداری و تعادل اکوسیستم محیطی و اشتغال، بهرمندی و بهبود معیشتی صیادان لازم است تا دیگر نهاد های حکومتی و جامعه اطلاعاتی با استفاده از همه امکانات و ظرفیت ها برای مقابله با صید غیر مجاز که امروز به یک بحران اجتماعی تبدیل شده است ، با اداره حفاظت محیط زیست همکاری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان حقیقت دارد | سلاجقه: برای مسدود کردن انحراف آب با طالبان گفت‌وگو می‌ کنیم | طالبان آب شیرین را تلخاب می کند!
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی