Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، وحید چمنی  ‎رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین دژ  گفت: یک قطعه شاه بوف در شهر محمود آباد ‏این شهرستان در حین شکار کبوتر اهلی در بالای تیر برق دچار برق گرفتگی شد‎

او  گفت: با توجه به هماهنگی انجام شده مامورین اداره برق با تلاش فراوان توانستن شاه بوف ‏را نجات دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎ ‎چمنی افزود: آثار برق گرفتگی و سوختگی در پشت این پرنده کاملا قابل مشاهده می‌باشد و جالب ‏است که با توجه به برق گرفتگی، شاه بوف همچنان شکار خود را ول نکرده و کبوتر را در چنگال خود نگه داشته و حاضر به رها ‏کردن آن نبود‎.

شاه بوف یا جغد شاخدار بزرگترین نوع جغد در ایران است، که به طور معمول تنها زندگی می کند و در شکاف سنگ‌ها و درخت‌ها یا روی شاخه‌های درخت به صورت قایم می‌نشیند و در آشیانه متروک پرندگان شکاری زاد و ولد می‌کند.

این پرنده در نواحی کوهستانی، استپ ها، مناطق صخره‌ای و سنگ‌های بیرون زده به سر برده و در لبه‌ی صخره‌ها وشکاف‌ها یا لانه‌های متروکه، آشیانه می‌سازد.

انتهای یپام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شاه بوف حیات وحش جغد شاخدار برق گرفتگی شاه بوف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۸۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت برابر با ۲۷ آوریل تا ۱ می ۲۰۲۴ در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.   نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سه هزار تاجر و بازرگان خارجی از کشور‌های مختلف دنیا در هفت گروه کالایی، صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات؛ صنعت؛ فرش دستباف؛ صنایع‌دستی و گردشگری؛ دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات شیمیایی؛ صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی و گروه پتروشیمی برگزار می‌شود و موسسه رازی نیز به عنوان بزرگترین مرکز تحقیق و تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک در ایران و منطقه در این رویداد حضور خواهد داشت.   گفتنی است: اولین بار نمایشگاه ایران اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صادرات جمهوری اسلامی ایران) سال ۱۳۹۲ در ایران برگزار شد.   این نمایشگاه بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود. نقش این نمایشگاه در صادرات تولیدات ایران حائز اهمیت است. این رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا با هزینه‌ای معقول، محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند. همچنین، این نمایشگاه به عنوان یک پل ارتباطی بین تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی عمل می‌کند و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • (ویدئو) فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران افتتاح خواهد شد
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • حقه عجیب این ماهی برای شکار کردن را ببینید (فیلم)
  • تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • (ویدئو) رها کردن یک کبوتر در پارلمان اروپا جنجالی شد