Web Analytics Made Easy - Statcounter

مؤسسه بهداشت عمومی انگلیس گزارش کرد که در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ یکهزار و ۳۲۵ مورد جدید، انگلیس بیشترین آمار تلفات کرونا را از زمان شیوع تاکنون به ثبت رسانده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون، انگلیس ظرف ۲۴ ساعت گذشته، با مرگ یکهزار و ۳۲۵ مورد جدید، بیشترین آمار تلفات کووید-۱۹ را به ثبت رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مؤسسه «بهداشت عمومی انگلیس» (PHE) امروز (شنبه) گزارش کرد که با ثبت رکورد جدید آمار روزانه قربانیان کرونا در انگلیس، شمار کلی تلفات این ویروس ناشناخته در این کشور به مرز ۸۰ هزار نفر رسید.

از طرف دیگر، در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای ۶۸ هزار و ۵۳ مورد جدید، مجموع مبتلایان به این ویروس ناشناخته در انگلیس به دو میلیون و ۹۵۷ هزار و ۴۷۲ نفر رسید.

موسسه بهداشت عمومی انگلیس هشدار داد که شمار قربانیان کرونا در این کشور اروپایی تا زمان توقف شیوع کرونا، همچنان رو به افزایش خواهد رفت.

طبق گزارش شبکه بی بی سی، آمار روزانه قربانیان کرونا در انگلیس در حالی رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده است که دولت انگلیس با راه‌اندازی کمپینی جدید، از مردم این کشور درخواست کرده است تاهمچون فردی رفتار کنند که مبتلا به کرونا است.

طبق گزارش بی بی سی، پروفسور «کریس ویتی» یکی از اعضای ارشد کادر درمان انگلیس با آغاز کمپین مقابله کرونا قصد داشته به مردم یادآوری کند که کرونا به سرعت شیوع پیدا می‌کند و اینه شمار زیادی از افراد مبتلا به کرونا نیز علائم بیماری ندارند.

وی در تبلیغی خطاب به مردم انگلیس اعلام کرد: «کووید-۱۹ به ویژه نوع جدید آن (کرونای انگلیسی) به سرعت در حال شیوع در سراسر کشور است».

این پزشک انگلیسی سپس با تأکید بر لزوم عدم خروج از خانه گفت: «یکبار دیگر، همگی ما باید در خانه بمانیم. اگر رفتن ما به بیرون از خانه امری ضروری است، به یادداشته باشید، دست‌های خود را بشویید، در مکان‌های سربسته صورت خود را بپوشانید و فاصله خود را از دیگران حفظ کنید».

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیز در خصوص بحران شیوع کرونا گفت: «بیمارستان‌های ما بیش از هر زمان دیگری از آغاز شیوع کرونا تاکنون، تحت فشار قرار گرفته است. میزان ابتلا در سراسر کشور همچنان تاحد هشداردهنده‌ای رو به افزایش است».

از طرف دیگر، «صادق خان» شهردار لندن روز گذشته در پی افزایش خطر ازدحام جمعیت در بیمارستان‌ها در پی شیوع کرونا، در «لندن» اعلام وضعیت اضطراری کرد.

وی در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در این خصوص هشدار داد: «من امروز یک وضعیت اضطراری اعلام کردم زیرا تهدید ویروس کرونا برای شهر ما به نقطه بحرانی رسیده است. هم‌اکنون از هر 30 شهروند لندن، یک نفر به کرونا مبتلا است. اگر اقدام فوری در پیش نگیریم، خدمات درمانی ما بیش از حد تحت فشار قرار می‌گیرد و افاد بیشتری جان خود را از دست می‌دهند».

افزایش آمار مرگ و میر کرونا در آمریکا در شرایطی است که بریتانیا واکسیناسیون گسترده کووید-19 را از هشتم آذرماه آغاز کردند و آن روز را بعنوان روز پیروزی اعلام کردند.

در پی تشدید بحران کرونا در انگلیس، جانسون از اولین ساعات روز سه‌شنبه ۱۶ دی ماه، پنجم ژانویه ۲۰۲۱، قرنطینه و تعطیلی سراسری در انگلیس و اسکاتلند را اجرایی کرد.

طبق محدودیت‌های جدید، افراد تنها برای موارد ضروری همچون خرید دارو و مواد غذایی اجازه خروج از خانه دارند و افرادی که امکان دورکاری ندارند، می‌توانند از خانه خارج شوند.

از طرف دیگر، کلیه مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل است و تا اواسط ماه آینده میلادی (فوریه)، اکثر دانش‌آموزان می‌بایست به صورت آنلاین در کلاس‌ها حاضر شوند و امتحانات آخر سال نیز همچون سال‌های گذشته در تابستان برگزار نمی‌شود.

طبق این گزارش، مسابقات ورزشی غیرحرفه‌ای نیز طبق محدودیت‌های جدید لغو شده است اما مسابقات ورزشی حرفه‌ای همچون لیگ برتر فوتبال انگلیس به صورت بدون تماشاچی برگزار می‌شود.

بوریس جانسون همچنین در سخنرانی خود در خصوص شیوع ویروس جهش‌یافته کرونای انگلیسی نیز هشدار داد که بسیار مسری‌تر از ویروس کرونای معمولی می‌باشد و بیمارستان‌های انگلیس با ازدحام جمعیت بیشتری روبرو شده است.

روز گذشته، حضرت آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با هشدار درباره واکسن آمریکایی و انگلیسی و ممنوع اعلام کردن ورود آن به کشور ایران فرمودند: « آمریکایی‌ها اگر توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشورشان به‌وجود نمی‌آمد که در یک روز حدود ۴ هزار نفر تلفات داشته باشند. ضمن اینکه اساساً به آنها اعتمادی نیست و گاهی این واکسن‌ها برای آزمایش بر روی ملت‌ها است».

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی انگلیس کرونا ویروس شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۹۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان

منابع محلی در بدخشان از شیوع یک نوع بیماری ناشناخته تنفسی در میان کودکان و زنان در این ولایت خبر می‌دهند.

به گفته منابع این بیماری از سه روز به این‌سو در ولسوالی خواهان افزایش یافته است.

به گفته منابع، تا کنون ۸۰ کودک و ۴۰ زن در پی مبتلا شدن به این بیماری به مرکز صحی آن ولسوالی منتقل شده‌اند.

سرفه شدید و درد سينه از نشانه‌های مبتلا شدن به این بیماری است.

عدم دسترسی به خدمات صحی در ولسوالی خواهان بدخشان یکی از دلایل جدی شیوع این بیماری عنوان شده است.

پیش از این، یک نوع بیماری ناشناخته پوستی در میان بزرگ‌سالان و کودکان در ولایت‌های بامیان و پکتیکا شیوع پیدا کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • در 23 سالگی: وینی به رکورد گرت بیل رسید!
  • تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • منچسترسیتی به رکورد شکست‌ناپذیری در ۳۰ بازی پیاپی رسید