Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شرفی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کرمانشاه کشاورزان مناطق گرمسیری استان کرمانشاه گفت : همزمان با آغاز مبارزه با علف هرز در مزراع گندم مشاهده شده که مبارزه با یولاف وحشی در بعضی از مزارع مناطق گرمسیری با مقاومت سموم شیمیایی همراه بوده که در تلاشیم با استفاده از سموم شیمیایی دیگر این مقاومت را بشکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : کشاورزان اگر خود سرانه از سموم شیمایی قبلی استفاده کنند نه تنها سرمایه آن‌ها به هدر می‌رود بلکه مقاومت یولاف گسترش پیدا می‌کند و کشت گندم در این منطقه غیر ممکن خواهد شد.

او افزود: کشاورزان حتی اگر غلظت سموم پارسال را پنج برابر کنند تاثیری بر این علف هرز نخواهد داشت و در این زمینه باید حتما با کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت کنند تا بتوانند این مقاومت را بشکنند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان افزود: از ۱۰ دی ماه تاکنون بیش از هزار هکتار از زمین‌های زراعی مناطق گرمسیری سمپاشی شده اند و هیچ کمبودی در زمینه سموم در استان نداریم.

شرفی با بیان اینکه ۳۸۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه زیر کشت گندم آبی و دیم رفته، ادامه داد: ۱۵ درصد از اراضی گندم استان در مناطق گرمسیری قرار دارد.

یولاف وحشی علف هرزی باریک برگ از خانواده گندم است که در مزارع گندم و جو رشد می‌کند و همه موادغذایی موجود در خاک را جذب می‌کند که به دلیل رشد سریع آن با سایه اندازی روی گندم تا ۵۰ درصد عملکرد محصول را کاهش می‌دهد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی محصول کشاورزی علف هرز مناطق گرمسیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه

کیوان گل‌آوری سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه امروز در مراسم امحای مواد مخدر و روانگردان مکشوفه که در کیلومتر ۳ جاده سراب نیلوفر برگزار شد، گفت : ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان که نتیجه زحمات دستگاه‌های کاشف در امر مبارزه با مواد مخدر به‌ویژه نیرو‌های جان بر کف انتظامی استان در ۶ ماهه گذشته است که امروز امحا شد.

وی ادامه داد: در این مدت تعداد قابل توجهی قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: اجرای چنین برنامه‌هایی از اهداف و سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌باشد که در طول سال اجرا می‌شود و به نوعی اعلام انزجار و تنفر نسبت به انواع مواد مخدر و روانگردان به‌عنوان یک آسیب شوم و جبران‌ناپذیر است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • حمله خرس به مرد ۶۰ ساله در مناطق عشایری دزفول
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • مبارزه با آفت برگخوار ذرت و تمهیدات لازم برای برداشت گندم اُرزوئیه
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه