Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@02:12:41 GMT

طرح تحول بازار و صنعت خودرو بررسی می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۹۲۴۰

طرح تحول بازار و صنعت خودرو بررسی می شود

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در هفته جاری درخواست تحقیق و تفحص از سازمان استاندارد ایران را بررسی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، براساس دستورکار هفته جاری کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اعضای این کمیسیون روز یکشنبه(21 دی ماه(، گزارش رئیس جهاد دانشگاهی درباره عملکرد کاری این سازمان را بررسی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین بررسی طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک دیگر دستورکارهای کمیسیون صنایع در روز یکشنبه خواهد بود.

 

براساس این گزارش، اعضای کمیسیون صنایع و معادن دوشنبه هفته جاری(22 دی ماه) میزبان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود تا آذری جهرمی به سوالات حسن رزمیان مقدم نماینده مردم درگز، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان، محمد کعب عمیر نماینده مردم اهواز، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه، امیرقلی جعفری بروجنی نماینده مردم بروجن، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی نماینده مردم کرمان، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، علی بابائی کارنامی نماینده مردم ساری، مهدی عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب و معصومه پاشائی بهرام نماینده مردم مرند پاسخ دهد.

 

همچنین اعضای کمیسیون صنایع و معادن در جلسه دوشنبه هفته جاری خود، درخواست تحقیق و تفحص از سازمان استاندارد ایران را با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و نمایندگان متقاضی بررسی می‌کند.

 

نشست کمیسیون صنایع و معادن با رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در محل اتاق دیگر دستورکار کمیسیون صنایع و معادن در روز دوشنبه خواهد بود.

 

براساس این گزارش کمیسیون صنایع و معادن در روز سه شنبه(23 دی ماه) اعضای هیات تحقیق و تفحص از خودرو را از میان نمایندگان متقاضی انتخاب می‌کند.

 

بررسی عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون معادن دیگر دستورکارهای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در روز سه شنبه خواهد بود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس کمیسیون صنایع و معادن نماینده مردم هفته جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی

به گزارش همشهری آنلاین، اجلاس کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد. مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی رئیس ایرانی این کمیسیون است و در مقابل بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، رئیس اماراتی کمیسیون است.

- نشست کمیسیون اقتصادی ایران و امارات با هدف توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقلی برگزار شد. از نکات جالب این نشست، استقبال امارات از سرمایه‌گذاری در ایران بود. مذاکره برای توسعه مناسبات دو کشور در کریدور شمال - جنوب برای ترانزیت کالاهای اماراتی به آسیای مرکزی، قفقاز و روسیه، دیگر محور مهم این نشست محسوب می‌شود که منفعت دوجانبه به دنبال دارد.

- مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت در حوزه پتروشیمی با اشاره به برنامه‌ریزی برای حل مشکل بنزین با مشارکت پتروشیمی‌ها، گفت: قطعاً بیشتر از ۵۰ درصد پتروشیمی‌های متانولی به سمت تبدیل متانول به بنزین خواهند آمد. به گفته او، برای تولید بنزین از متانول، قرار شده هلدینگ‌ها برنامه خود را ارائه دهند و در حال برنامه‌ریزی در این حوزه هستند.

- معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال ۱۰۵۰ واحد بالای ۵۰ نفر را هدف‌گذاری کرده‌ایم که طرح طبقه‌بندی در آن‌ها عملیاتی شود. علی حسین رعیتی فرد ادامه داد: سال گذشته طرح تحولی را در وزارتخانه پیشنهاد دادیم که به‌موجب آن هزار واحد بالای ۵۰ نفر کارکن ملزم شدند طرح طبقه‌بندی مشاغل داشته باشند تا عدالت مزدی رعایت شود. ‌

- محمد آئینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: بیش از ۵۴۶ شهر بسته‌های تشویقی شهرسازانه را در بافت‌های فرسوده اجرا می‌کنند؛ به‌طوری‌که آمار صدور پروانه در سال‌های پس از انقلاب نشان می‌دهد سال ۱۴۰۲ رکورد نوسازی در محدوده بافت‌های فرسوده با مشارکت مردم، سازندگان بخش خصوصی، تعاونی‌ها و گروه‌های جهادی شکسته شد.

- داود منظور، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور ضمن قدردانی از تلاش‌های «داریوش ابوحمزه» در دوران ریاست مرکز آمار ایران، «غلامرضا گودرزی» را به‌عنوان سرپرست این مرکز منصوب کرد. گودرزی دارای درجه دکترای تحقیق در عملیات از دانشگاه تربیت مدرس بوده و کارشناسی ارشد پیوسته را در رشته مدیریت صنعتی دانشگاه امام صادق تحصیل کرده است.

- محمد رضوانی فر و حسن حمود حسانی، روسای گمرک ایران و عراق با هدف تسهیل و توسعه تجارت گفت‌وگو کردند. مهم‌ترین محورهای این مذاکره، ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و همچنین روان‌سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی بود و طرف عراقی برای رسیدگی به این موارد قول مساعد داد.

- بر اساس مشاهدات میدانی از بازار غیررسمی، نرخ دلار که در روزهای اخیر و پس نوسانات هیجانی، وارد روند نزولی شده بود، همچنان با شیبی ملایم‌تر در محدوده ۶۱ تا ۶۲ هزار تومان در نوسان است. مشاهدات میدانی حاکی از این است که تمایل بازار غیررسمی به فروش ارز بیشتر از خرید است و فعالان بازار خرید در بازار فعلی را پرریسک ارزیابی می‌کنند.

کد خبر 848821 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها مرکز آمار پتروشیمی سوخت - بنزین امارات

دیگر خبرها

  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • ۱۰ از ۱۸: این بخش از والیبال آسیا در تصرف ایران
  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به والیبال ایران رسید
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به نام والیبال ایران
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی