Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-جمال شورجه کارگردان سینمای ایران معتقد است که در سینمای ایران محتوا مهمترین عنصری است که باید مورد توجه قرار گیرد و ساختار در مرحله بعدی قرار دارد.
به گزارش آریا و به نقل از روابط عمومی چهارمین دوره جایزه پژوهش سینمایی، جمال شورجه درباره مهمترین موضوعی که باید در سینمای ایران مورد توجه قرار گیرد گفت: معضل سینمای ایران که بارها گفته شده، معنا و محتوای فیلم‌ها است که باید از طریق سیاستگذاری و راه اندازی شورای فیلمنامه در اداره نظارت و ارزشیابی اصلاح شود و در امتیازدهی هایی که برای فیلم‌ها درنظر گرفته می‌شود ابتدا باید به محتوا توجه شود و بعد به ساختار و نباید تنها ساختار را ملاک ارزیابی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارگردان سینمای ایران ادامه داد: باید به درون مایه فیلم‌های سینما توجه بیشتری کرد تا ‌شأن انقلاب اسلامی ایران و سیاست‌های کلان بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران حفظ شود که متاسفانه این امر هنوز محقق نشده است و نخواهد شد مگراینکه شورای فیلمنامه نظارت و ارزشیابی راه اندازی شود و فیلم‌ها را از زاویه دید محتوا و ساختار نگاه کنند.
وی با تاکید بر اینکه محتوا بسیار مهم است درحالیکه امروز بیشتر به ساختارها نگاه می‌شود، بیان داشت: اگر به محتوا توجه شود قطعا فیلمنامه‌ها جذابیت بیشتری پیدا می‌کنند و اگر چند بازیگر عامه پسند نیز در فیلم‌ها حضور داشته باشد تا بتواند از نظر سرمایه‌گذاری نیز مخاطب را باخود همراه کنند، قدم بزرگی برداشته خواهد شد.
شورجه ادامه داد: متاسفانه امروز بیشتر به سرمایه فکر می‌شود تا محتوا درحالیکه از محتوای خوب می‌توان به فیلمنامه قوی رسید.
گفتنی است، اختتامیه چهارمین دوره پژوهش سال سینمای ایران فروردین ماه 1400 برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جمال شورجه سینمای ایران سرمایه محتوا سینمای ایران فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۹۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای هیات اقتصادی هرمزگان به کشور چین

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان در بازگشت از این سفر در بندرعباس افزود: در بازدید از نمایشگاه شیشه ، لاستیک و پلاستیک در کشورچین برخی از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان دستگاههای موردنیاز خط تولید را خریداری کنند.

خلیل قاسمی افزود: آشنایی بیشتر با آخرین دستاوردهای روز دنیا به ویژه در صنعت شیشه و ایجاد طرحهای پایین دستی از دیگر اهداف بود.

وی گفت: به منظور جذب سرمایه گذار دو همایش فرصت های سرمایه گذاری برای شهر شیشه در هرمزگان برگزار شد که نیاز است، صنایع پایین دست این صنعت بزرگ در استان راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید: گشت نظارتی ویژه ماه رمضان و نوروز در هرمزگان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان نیز در بندرعباس با اشاره به دستاوردهای این سفر گفت: بازارهای صادراتی و خدمات فنی و مهندسی در بازدید از توانمندی ها و نمایشگاههای کشور چین شناسایی شد.

عادل شهرزاد افزود: در نمایشگاه پلاستیک و لاستیک ، تولید کنندگان هرمزگانی با فرآیند به روز بسته بندی به خصوص بسته بندی محصولات کشاورزی آشنا شدند.

وی گفت: در بازدید از بندر شانگهای چین فرآیند ترخیص ، تخلیه وبارگیری کالا مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: با توجه به اهمیت اقتصاد دریامحور ، اصلاح فرآیند بندری در استان برای رونق بیشتر صادرات غیرنفتی بسیار مهم است.

هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان پنجم اردیبهشت به کشور چین سفر کرد.

دیگر خبرها

  • سید جمال‌الدین اسدآبادی مبارز و قهرمان ملی در برابر استعمار، اما ناشناخته برای نسل جوان
  • دستاوردهای هیات اقتصادی هرمزگان به کشور چین
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • جمعی از اساتید ادبیات به تماشای «مست عشق» نشستند/ حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاه‌تر نکنیم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاه‌تر نکنیم
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟