Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@15:18:03 GMT

چین: با محدودیت‌های تجارت خارجی مقابله می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۹۹۶۳

چین: با محدودیت‌های تجارت خارجی مقابله می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، همزمان با تشدید تنش‌های پکن-واشنگتن، وزارت بازرگانی چین امروز شنبه قوانین جدیدی را برای مقابله با محدودیت‌های غیرقابل توجیه کشورهای خارجی علیه شرکت‌ها و شهروندان چینی ارائه کرد.

طبق قوانین جدید، هر فرد یا نهاد چینی که از سوی یک کشور خارجی، درگیر محدودیت تبادل تجاری با کشور ثالث شود؛ باید ظرف ۳۰ روز مراتب را به وزارت بازرگانی چین اطلاع دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از طرح شکایت، این وزارتخانه درباره موارد نقض قوانین بین‌الملل، امنیت و حق حاکمیت چین و تاثیر آن بر شهروندان چینی تحقیق خواهد کرد.

همچنین همه نهادهای مربوطه، موظف به حمایت از بازرگانان یا شرکت‌های چینی هستند که مورد بی‌لطفی کشورهای خارجی قرار گرفته‌اند.

هفته گذشته، در جدیدترین اقدام خصمانه تجاری علیه چین، قرار شد سه شرکت مخابراتی این کشور از بازار سهام نیویورک اخراج شوند.

همچنین روز گذشته، سهام دو شرکت علی بابا و تنسنت، به دنبال انتشار این خبر که هدف بعدی دولت ترامپ ممنوعیت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های چینی است؛ سقوط کرد.

این محدودیت‌ها که تا به حال معامله با بیش از ۳۰ شرکت چینی را ممنوع کرده با ادعای ارتباط آنها با ارتش چین اعمال می‌شود.

کد خبر 5117526 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: چین تجارت ایالات متحده امریکا جنگ تجاری ایالات متحده امریکا عراق دونالد ترامپ کنگره آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 قاسم سلیمانی ایران رژیم صهیونیستی جو بایدن عربستان سعودی فلسطین کره جنوبی لبنان روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۹۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در صفحه اجتماعی خود نوشت؛
«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم