Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پیروز حناچی روز شنبه در آغاز عملیات بازآفرینی شارباغ (محور نیلوفری) و بهره‌برداری از فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار اظهار داشت: امروز ۲ طرح بزرگ در مناطق جنوبی تهران یکی افتتاح و دیگری کلنگ زنی می شود.

وی با بیان اینکه طرح حاضر ۴.۷ کیلومتر طول دارد، ۳۰۷ میلیارد مستقیم و ۴۹۰ میلیارد نیز تملک کرده‌ایم، گفت: در همین ارتباط ۲۱ میلیارد نیز هزینه جابجایی تاسیسات زیربنایی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران افزود: تلاش می‌کنیم در مناطق جنوبی پایتخت از ماده ۹ و ظرفیت قانونی تملک برای طرح های عمرانی کمتر استفاده کنیم.

حناچی ادامه داد: با بهره‌برداری از این مسیر بخش عمده ای از بار موجود بر روی بزرگراه بسیج و میدان افسریه در کمربندی جنوب شرقی تهران، کم خواهد شد.  

وی با بیان اینکه این طرح بر کاهش اتلاف وقت، اتلاف سوخت و ترافیک سنگینی که در این مناطق وجود دارد، تأثیرگذار خواهد بود، گفت: در این طرح ۲ مسیر رفت و برگشت فعال هستند و هنوز مسیر کندرو فعال نشده است.

شهردار تهران با اشاره به کلنگ زنی دیگر طرح امروز، افزود: این طرح محور شار باغ است که وجهه تسمیه آن می‌تواند شهر باغ باشد و در منطقه ۱۷ و ۱۸ شهر تهران اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح به "لب خط" معروف بود، افزود: عبور راه آهن در ساعات مختلف شبانه روز برای مردم ایجاد مزاحمت می کرد و مردم درخواست داشتند که سر و صدا و ترافیک این محدوده حل شود.

حناچی ادامه داد: در اواسط دهه ۸۰ این تصمیم گرفته شد و با ۶۰۰ میلیارد اعتبار اجرای آن به زیرزمین منتقل شد.

شهردار تهران با بیان اینکه ۲ مسیر رفت و برگشت هم برای مترو به این طرح اضافه شد که امکان اتصال منطقه ۱۷ و ۱۸ را فراهم می‌کند، اظهار داشت: با توافقی که با راه آهن کرده‌ایم این شرایط فراهم شده و ضمن تقدیر از مدیرعامل جدید راه‌آهن جمهوری اسلامی ما نیز به تعهداتمان عمل خواهیم کرد.

وی گفت: بحث ایمن‌سازی مسیر زیر و استفاده از ظرفیت پارکینگ های پیش بینی شده نیز علاوه بر سطح رو، در دستور کار قرار دارد.

به گفته شهردار تهران در سطح رو، طرح به فراخوان گذاشته شد و بیش از ۱۳۰ شرکت در این فراخوان بین‌المللی شرکت کردند که یک شرکت ایرانی جایزه اول را برد و جایزه دوم سوم هم به ۲ مشاوره خارجی رسید.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در اجرای طرح ‌های بزرگ شهر تهران از خرد جمعی تخصصی و حضور مشاوران بیشتر استفاده کنیم و این موضوع به عنوان یک سیاست عمومی در حال تعقیب است.

به گفته وی، این محور به یکی از بزرگ ترین محورهای طرح های شهری به بیش از هشت کیلومتر تبدیل خواهد شد و تاثیر خود را بر روی پلاک های مجاور و محلات مجاور خواهد داشت.

حناچی با بیان اینکه در این دوره از مدیریت شهرداری تهران به رغم شرایط تحریم و شرایط کرونا که معنایی جز کاهش درآمدها و افزایش هزینه ها نداشت، شرایط سختی را طی می‌کنیم، اظهار داشت: برغم‌این شرایط سخت، تمام طرح ‌های بزرگ قدیمی پایتخت با اجرای طرح شهید نجفی رستگار به پایان رسید.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در طرح ‌های جدید احترام به محیط زیست و توسعه فضای سبز در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: در این دوره ۱۷ پارک در داخل محدوده شهر به بهره‌برداری رسید که مساحت آنها از ۲ هکتار تا ۷۰۰ متر مربع، پارک محلی است.

شهردار پایتخت ادامه داد: همچنین ایجاد ۱۷ پارک جدید با اولویت مناطقی که سرانه فضای سبز کمتری دارند و بیشتر در جنوب شهر تهران واقع شده اند در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: مناطق ۱۳، ۷، ۸، ۹ و ۱۰ از جمله مناطقی هستند که از سرانه فضای سبز کمتری در شهر تهران برخوردارند.

شهردار تهران یادآور شد: سیاست عمومی که با همراهی و پشتیبانی اعضای شورا تعقیب می کنیم این است که شهر تهران را ارزان تر و منطقی تر اداره کنیم و همچنین بر روی ظرفیت های موجود که در طرح جامع دیده شده است سرمایه‌گذاری کنیم.

وی ادامه داد: یکی از طرح های این دوره، رود دره اوین است که یکی از هفت رود دره تهران است و به زودی اقدامات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

حناچی افزود: می توانم ادعا کنم که در این دوره مطابق با طرح تفصیلی تهران حرکت و از ظرفیت های قانونی استفاده می کنیم؛ شرایط سختی را به خودمان تحمیل کردیم.

وی اضافه کرد: در مواردی اعضای شورای شهر نیز به این موضوع انتقاد می‌کنند اما در ریلی که آماده کرده ایم با نظم و انضباط و استفاده از ظرفیت طرح جامع شهر تهران را اداره می کنیم.

حناچی با بیان اینکه به طور قطع می توانستیم روش قبلی را ادامه دهیم اما در آن صورت تهران دیگر قابل سکونت نبود، اظهار داشت: تلاش می کنیم به موضوع کیفیت در مناطق مختلف شهری توجه کنیم و بر این اساس پروانه های دستی دیگر صادر نمی‌شود و سیستم بر روی طرح تفصیلی قفل شده است.

وی ادامه داد: اگر جایی هم لازم باشد از مسیرهای قانونی مانند کمیسیون ماده ۵ برای اصلاح امور استفاده می کنیم.

به گفته وی، از کارهای بزرگ این دوره تصویب طرح تفصیلی منطقه ۲۲ با پیگیری شورای شهر و همکاری کمیسیون ماده ۵ بوده است.

شهردار تهران با اشاره به مشکل آلودگی هوا گفت: کلانشهرها به ۲ عارضه آلودگی هوا و ترافیک مبتلا هستند و کنترل آلاینده های ثابت و متحرک در دستور کار همه کلانشهرها قرار دارد.

وی اضافه کرد: وقتی که در کنترل و پایش هوای تهران تغییرات جدی می‌بینیم و گزارش می‌کنیم نشان دهنده آن است که یکی از این آلاینده‌ها از مسیر خود خارج شده است.

حناچی با بیان اینکه شرایط سختی که به طور طبیعی در اواخر آذر و دی ماه داریم ناشی از کاهش سرعت باد هم می شود، گفت: زمانی که انباشت آلاینده‌ها در سطح شهر تهران به دلیل سکون هوا وجود دارد، اگر آلاینده‌های مضاعفی اضافه شوند، شرایط تنفس در پایتخت را سخت می‌کند.

وی ادامه داد: می‌دانم که دولت در اصلاح سوخت و تمهیدات لازم، اقدامات عمیق و اساسی انجام داده است اما آلاینده‌ها از مرز تصمیمات کشوری تبعیت نمی‌کنند.

حناچی گفت: درست است که ما در تهران سوخت استاندارد مصرف می کنیم اما کافی است که در جهت جریان باد غالب تهران آلودگی‌های عظیمی وجود داشته باشد در این صورت آلودگی ها به سمت تهران می‌آید و در شرایط اینورژن (وارونگی)، شرایط را سخت تر می کند.

وی خطاب به معاون اول رئیس جمهوری گفت: خواهشم این است که این موضوع که از حد مدیریت شهرداری تهران خارج است توسط شما و ریاست دولت تعقیب شود و در نهایت توسعه خودروهای برقی اتوبوس، سواری، موتور و دوچرخه برقی در دستور کار و حمایت قرار گیرد.

خبر در حال تکمیل است ...

برچسب‌ها پیروز حناچی شهرداری تهران شهر تهران اسحاق جهانگیری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیروز حناچی شهرداری تهران شهر تهران پیروز حناچی شهرداری تهران شهر تهران اسحاق جهانگیری اخبار کنکور شهردار تهران تلاش می کنیم دستور کار آلاینده ها شهر تهران بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران داریم

سید محمد آئینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متاسفانه استان تهران از جمله استان هایی است، که بالاترین تعداد بناهای ناپایدار را دارد و به لحاظ تعدادی بیش از ۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران داریم، که تعداد خطرناکی است.

وی گفت: ما انتظار داریم که در سال جاری با تعامل و همکاری اعضای شوراهای شهر جهش جدی تری در بازآفرینی شهری داشته باشیم و بتوانیم حداقل بازآفرینی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در استان تهران را شروع کنیم و ۴۰۰ هزار بازآفرینی شهری را در پایان سال ۱۴۰۳ در این استان داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم حق دارند، که ۵۰ درصد تخفیف برای صدور پروانه و بازآفرینی شهری را داشته باشند و اعضای شورای شهر می توانند، این تخفیف را به ۱۰۰ درصد افزایش دهند.

کد خبر 6092596

دیگر خبرها

  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال/ ۳ شکست متوالی سرخ‌ها
  • ۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران داریم
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • دقیقی به دنبال شکست طلسم مقابل تیم تهرانی
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست