Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه ترکیه روز جمعه اعلام کرد که انتقال گاز جمهوری آذربایجان به ایتالیا از طریق خط لوله ترانس آدریاتیک آغاز شد.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، این خط لوله انتقال گاز که کار احداث آن در سال ۲۰۱۹ پس از چهار سال و نیم به پایان رسید به خط لوله گاز ترانس آناتولی متصل می شود. خط لوله ترانس آتلانتیک بخش اروپایی کوریدور گازی جنوب محسوب می شود که هدف آن انتقال گاز به اروپا از دریای خزر و خاورمیانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب امکان انتقال گاز از میدان گازی شاه دنیز در دریای خزر و در نزدیکی سواحل جمهوری آذربایجان به اروپا فراهم شده است. آنکارا آغاز انتقال گاز جمهوری آذربایجان به ایتالیا را «سرآغاز فصل جدیدی از نقش آفرینی ترکیه در تامین امنیت انرژی رسانی» به قاره اروپا توصیف کرد.

خط لوله ترانس آدریاتیک

خط لوله انتقال گاز از دریای خزر به اروپا از سه بخش (خط لوله جنوب قفقاز، خط لوله ترانس آناتولی و خط لوله ترانس آدریاتیک) تشکیل شده است.

اروپا بزرگترین مصرف کننده گاز طبیعی در جهان محسوب می شود.

خط لوله گاز ترانس آدریاتیک که به طول ۸۷۸ کیلومتر احداث شده است با عبور از یونان، آلبانی و دریای آدریاتیک به جنوب ایتالیا می رسد.

خط لوله ترانس آناتولی

وزارت انرژی جمهوری آذربایجان نیز روز پنجشنبه از آغاز انتقال گاز این کشور به اروپا سخن گفته بود. انتقال گاز جمهوری آذربایجان به اروپا از وابستگی کشورهای اروپایی به روسیه برای تامین گاز طبیعی خواهد کاست.

طول کوریدور گازی جنوب که خط لوله ترانس آتلانتیک بخشی از آن محسوب می شود ۳۵۰۰ کیلومتر است. این طرح با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد دلاری به اجرا در آمد.

خط لوله جنوب قفقاز برچسب هاآذربایجان (کشور آذربایجان) ایتالیا ترکیه خط لوله انتقال گاز ترانس آناتولی (TANAP) خط لوله ترانس آدریاتیک (TAP) خط لوله جنوب قفقاز دریای خزر میدان گازی شاه دنیز آذربایجان

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آذربایجان کشور آذربایجان ایتالیا ترکیه خط لوله انتقال گاز ترانس آناتولی TANAP خط لوله ترانس آدریاتیک TAP دریای خزر میدان گازی شاه دنیز آذربایجان آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو انتقال گاز جمهوری آذربایجان خط لوله ترانس آدریاتیک جمهوری آذربایجان ترانس آناتولی دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال عجیب ستاره یووه به منچستریونایتد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، وستون مک‌کنی، ستاره تیم ملی آمریکا، ساعتی قبل قربانی هکرهای شبکه‌های اجتماعی شد و عکس حساب کاربری او با پیراهن منچستریونایتد منتشر شد.

امشب عکسی از مک‌کنی با پیراهن تیم انگلیسی یونایتد در صفحه فیس‌بوکش منتشر شد و عبارت "من اینجام" همراه آن به چشم می‌خورد. این عکس به سرعت حذف شد اما در حال حاضر سر و صدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است.

این اولین پست در صفحه این بازیکن آمریکایی در نزدیک به یک سال گذشته بود؛ آخرین پست او در ژوئن 2023 منتشر شد. این پست در زمان عجیبی منتشر شده چون یوونتوس در حال حاضر با مک‌کنی برای تمدید قرارداد به بن بست رسیده است.

سایت کالچومرکاتو ایتالیا تایید کرد که حساب کاربری این بازیکن هک شده و به سرعت این تصویر حذف شد تا صفحه به حالت عادی بازگردد. به نظر می‌رسد که این اقدام شاید توسط اطرافیان این بازیکن صورت گرفته تا به نوعی شایعاتی درمورد آینده او و احتمال پیوستن به یونایتد را مطرح کنند.

او در تابستان امسال از تورین جدا خواهد شد. مک‌کنی فصل گذشته به صورت قرضی برای لیدزیونایتد در لیگ برتر بازی کرد اما پس از سقوط این باشگاه، به ایتالیا بازگشت.

دیگر خبرها

  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • قطعی آب گچساران در پی بارشها/جاده های عشایری دچار خسارت شدند
  • خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد
  • انتقال عجیب ستاره یووه به منچستریونایتد (عکس)