Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول تیم مراقبتی شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد شرایط و زمان جشن ریشه‌کنی ویروس منحوس کرونا توضیحاتی داد.

به گزارش قدس آنلاین، محمدجعفر صادقی اظهار داشت: در طرح شهید سلیمانی که از نیمه دوم آبان ماه امسال در حال اجراست دو تیم مراقبتی رهگیری و مراقبت در منزل فعال است که تیم رهگیری با حضور بهورزان و داوطلبان سلامت اعم از هلال احمر، بسیج مردمی و غیره فعال است و این تیم موارد مشکوک و مثبت را شناسایی کرده و اقدامات لازم و خدمات موردنیاز را ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اگر فرد علامت‌دار باشد از وی تست رپید گرفته می‌شود و اگر هم مشکل معیشتی داشت در اختیار تیم حمایتی قرار می‌گیرد.

مسئول تیم مراقبتی شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین تیم مراقبت در منزل هم شامل یک پزشک و پرستار بوده که این تیم در مواردی که تیم مراقبت رهگیری درخواست مراجعه به منزل فرد بیمار می‌کند حاضر می‌شود و در مواردی که فرد بیمار در منزل قابل درمان باشد اقدامات لازم را انجام می‌دهد و مواردی هم که نیاز به انتقال به بیمارستان باشد این کار را با همکاری اورژانس ۱۱۵ انجام می‌دهد.

صادقی بیان کرد: به ازای هر پایگاه سلامت دو تیم رهگیری و به ازای هر مرکز منتخب یک تیم رهگیری داریم و بیش از ۳۰۰ پایگاه در حوزه تحت پوشش فعال است و تاکنون ۲۷ هزار و ۱۱۰ نفر توسط تیم‌های رهگیری کنترل شدند.

وی با بیان اینکه کاهش آمار ابتلا به کرونا در مشهد و دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی به‌دلیل همکاری شایسته مردم در آذر ماه و همکاری بالای ۷۰ درصدی آنان در عمل درست اضلاع مثلث سلامت (رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک) بوده خاطرنشان کرد: اگر همین همراهی قابل تقدیر مردم با خادمان حوزه سلامت تداوم یابد می‌توانیم مانع از رقم خوردن زمستان سیاهی که سازمان بهداشت جهانی هشدار داده در شهر، استان و کشور خود بشویم و بتوانیم  به‌زودی زود جشن ریشه‌کنی ویروس منحوس کرونا را بگیریم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۰۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی مفید برای مشکلات معده

آفتاب‌‌نیوز :

از ریشه شیرین بیان در اکثر فارماکوپه‌ها به عنوان دارو یاد شده است. گلیسریزنیک اسید با توانایی مهار باکتری هلیکوپیلوری در درمان زخم معده، مشکلات مخاطی معده و کاهش اسید معده مؤثر است. شیرین بیان بر سیستم غدد درون ریز بدن نیز تأثیرگذار است و مصرف آن ممکن است مقدار تستوسترون خون را کاهش دهد. همچنین اثبات شده است که لیکوریک یا ریشه خشک شیرین بیان اثرات افزایش ترشح سرتونین و پروستاگلندین در معده را دارد و اثرات ضدتورم معده را از این طریق اعمال مینماید.

نتایج پژوهش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که فلاوونوئید‌های موجود در این گیاه باعث نابودی هلیکوباکتری پیلوری می‌شود. باید بدانید که این باکتری عامل زخم معده است. می‌توان از شیرین بیان برای درمان آفت‌ها و زخم‌های دهانی نیز بهره برد.

از این گیاه در ترکیب شربت‌های ضد سرفه استفاده می‌شود. این گیاه برای دستگاه گوارش و همچنین تقویت دستگاه ایمنی بدن موثر عمل می‌کند؛ چون حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی متعدد مورد نیاز بدن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • انتقال آب رودخانه ماربر، تیشه‌ای بر ریشه رودخانه و سد کارون۳
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت