Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهروندان اتحادیه اروپا از اکتبر ۲۰۲۱ دیگر نمی‌توانند با استفاده از کارت‌های هویتی وارد انگلیس شوند چون این کارت‌ها به راحتی می‌توانند از سوی تروریست‌ها، جنایتکاران و مهاجران غیرقانونی برای ورود به انگلیس مورد جعل قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تلگراف، پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس از بریگزیت برای تغییر قوانینی استفاده می‌کند که در آن، کارت‌های هویتی اتحادیه اروپا دیگر نمی‌توانند به عنوان اوراق مسافرتی مورد استفاده قرار گیرند و به اتباع اتحادیه اروپا تاکید کرده تا پاسپورت‌هایشان را در مرزهای انگلیس نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تغییرات در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها درباره اشاعه جعل اوراق هویتی اتحادیه اروپا ایجاد شده که از سوی شبه نظامیان، متجاوزان جنسی، سارقان و کلاهبرداران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یکی از منابع در وزارت کشور انگلیس گفت: ‌این اسناد بسیار ناامن هستند و اسناد جعلی در مرز مشاهده شده و ما می‌دانیم که آنها از سوی گروه‌های جنایتکار سازمان یافته مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

هزاران نفر از این اوراق و با استفاده از اسناد یونانی و ایتالیایی برای ورود به انگلیس استفاده کرده‌اند چون برای خرید این اوراق جعلی از بازار سیاه این دو کشور فقط ۸۰۰ یورو لازم است و این اسناد به شدت در دسترس هستند.

تروریست‌های داعش مسئول اقدامات در بروکسل و پاریس، از اوراق هویتی جعلی اتحادیه اروپا برای سفر به صورت آزادانه در سراسر قاره سبز استفاده می‌کنند تا طرح‌های تروریستی خود را اجرایی کنند.

آژانس مرزی فرانتکس اتحادیه اروپا می‌گوید، بیش از ۷۰۰۰ نفر در حالیکه تلاش می‌کردند تا با اوراق جعلی و تقلبی در ۲۰۱۶ وارد این اتحادیه شوند، ردگیری شدند و اکثر این افراد می‌خواستند وارد انگلیس شوند.

اتباع آلبانی و اوکراینی با اوراق هویتی جعلی ایتالیایی و یونانی بیشترین افرادی هستند که درمرزهای انگلیس شناسایی شده‌اند.

فرانتکس در گزارش سالانه خود آورده است: قاچاقچیان به صورت دائمی و همیشگی برای مهاجران اوراق جعلی مسافرت و اسناد هویتی می‌سازند و این بخشی از خدمات آنها حساب می‌شود. کیفیت و کمیت این اوراق جعلی و توزیع و چاپ آنها در سال‌های گذشته بهبود یافته و همین مساله، بازار آن را رونق بخشیده است.

یوروپل، آژانس پلیس اروپا هشدار داده که اسناد جعلی و تقلبی یکی از مهمترین فعالیت‌های تبهکاری مرتبط با مهاجرت‌های غیرقانونی است.

از ژانویه سال ۲۰۲۱ نیز نیروی مرزی انگلیس داده‌هایی را که مربوط به تمامی کالاهای وارد شده از اتحادیه اروپاست به منظور قوت بخشیدن به ظرفیت و توانایی رهگیری واردات غیرقانونی سلاح و دارو دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اوراق هویتی اتحاديه اروپا بریگزیت اتحادیه اروپا اوراق هویتی اوراق جعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • شهروندان مراقب پیامک های جعلی باشند
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع!
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا