Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید دراهکی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در نشست با رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس بیان کرد: در بخش‌های مختلف اشتغال استان نیرو‌هایی فعالیت می‌کنند که نیاز است برای بازآموزی و توانمندسازی آن‌ها دوره‌های مهارت آموزی برگزار کنیم تا بیشترین کیفیت و بهره‌وری را در حوزه کاری‌شان داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: باتوجه به اینکه بیشترین میزان اشتغال استان را در بخش صنعت داریم باید زمینه‌های ارتقاء دانش و مهارت شاغلان در این صنایع با همکاری و تعامل صنعت با آموزش فنی و حرفه‌ای مهیا شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر بر اهمیت مهارت آموزی در توانمندسازی نیروی انسانی جویای کار و ارتقای مهارت شاغلان در حوزه صنعت تاکید کرد و ادامه داد: شرکت‌های پتروشیمی ظرفیت‌های خوبی برای توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی در استان دارند و باید از این ظرفیت‌ها در جهت تجهیز و بروز رسانی کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

تفاهم‌نامه توانمندسازی مهارتی مددجویان زندانی بوشهر امضا شد

 دراهکی، راه اندازی کارگاه‌های مهارتی جوار صنایع در پتروشیمی‌های مستقر در جنوب استان را خواستار شد و گفت: شرکت‌های پتروشیمی و گاز با صرف هزینه‌های مضاعف، کارآموزان خود را برای مهارت اندوزی اولیه و هنگام کار به مراکز آموزشی خارج از منطقه از جمله مرکز آموزش ره آوران فنون ماهشهر، محمودآباد در استان مازنداران ارسال می‌کنند که با راه‌اندازی چنین کارگاه‌های ارائه خدمات آموزشی به آن‌ها خیلی سریع‌تر و راحت‌تر انجام خواهد شد.

او به ظرفیت‌ها و امکانات آموزشی مراکز آموزشی جنوب استان بوشهر اشاره کرد و افزود: توسعه هر صنعت منوط به توسعه منابع انسانی برای افزایش تولید، کاهش هزینه، صیانت از نیروی کار و رونق تولید است.

رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس و مدیر عامل شرکت پتروشیمی پارس هم ضمن حمایت از برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، گفت: برنامه ریزی آموزشی کوتاه مدت، میان مدت وبلند مدت هدفمند برای توانمندسازی نیرو‌های شاغل در صنعت پتروشیمی با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای انجام خواهد شد.

مسعود حسنی از تخصص یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار بیان کرد: با جلب نظر پتروشیمی‌های مستقر در منطقه پارس این اعتبار در آینده نزدیک به مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای پرداخت خواهد شد.

مدیر عامل پتروشیمی پارس تاکید کرد: آمادگی وجود دارد تا در قالب تفاهمنامه و قرارداد آموزشی  با گسترش و تعامل دوجانبه بتوان نقش موثری در تربیت نیروی انسانی در استان بوشهر ایفا کرد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای مهارت آموزی حرفه آموزی آموزش مهارت آموزش فنی و حرفه ای شرکت های پتروشیمی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۰۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسی احمدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در جهش تولید، گفت: باید در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب برای تحقق شعار سال، ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی ایجاد کرد تا مردم با آشنایی با قابلیت‌ها و توانمندی‌های تولیدی کشور، در سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید و آینده‌دار مشارکت کنند.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور بستری مناسب برای معرفی توانمندی‌های ایران به بازارهای جهانی و انعقاد قراردادهای تجاری با خریداران بین‌المللی فراهم کرد.

وی گفت: برگزاری رویدادهای بزرگی چون نمایشگاه اکسپو و حضور فعال شرکت‌های ایرانی و همچنین استقبال شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه، سهم ایران در بازارهای صادراتی را افزایش خواهد داد، که این موضوع می‌تواند به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور کمک بسیاری نماید.

احمدی با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشورمان در حوزه‌های مختلف، به خصوص صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خارجی دارای جذابیت باشد، که بخشی از این قابلیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه‌گذاران و علاقمندان به سرمایه‌گذاری در ایران، عرضه شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اظهار امیدواری از افزایش سهم اقتصاد ایران در تجارت بین‌الملل، گفت: بخش زیادی از سرمایه‌گذاری کشور در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه عظیم پارس جنوبی واقع در عسلویه استان بوشهر ایجاد شده است، و حضور شرکت‌های فعال صنعتی منطقه پارس در این نمایشگاه، مورد استقبال سرمایه‌گذاران و تجار خارجی قرار گرفته است.

وی عسلویه و منطقه پارس جنوبی را یکی از منابع درآمدی و ارزآوری کشور برشمرد، و افزود: سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی منطقه پارس از فرصت‌های عرضه و معرفی خود در صنایع نمایشگاهی و برگزاری رویدادهای بین‌المللی برای توسعه اقتصادی و تجاری خود بهره ببرند.

کد خبر 6096854

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان