Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ در حالی که تنش‌ها در آمریکا بر سر حمله اخیر طرفداران دونالد ترامپ به کنگره باعث تشدید فشار‌ها برای استیضاح او شده است، یک رسانه آمریکایی به زوال «قدرت نرم» واشنگتن در جهان اذعان کرد.

بلومبرگ در یادداشتی به قلم یکی از سردبیران ارشد خود به بررسی تاثیرات حمله اخیر طرفداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به کنگره این کشور پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در یادداشت روز جمعه (دیروز) «رُزالیند متیسون» سردبیر حوزه اخبار «حکمرانی بین‌المللی» در «بلومبرگ» آن را نوشته، آمده است: «بایدن با فروپاشی قدرت نرم آمریکا مواجه است».

این روزنامه‌نگار ارشد آمریکایی نوشت: «دونالد ترامپ چند روز بعد از اینکه طرفدارانش را به "جنگیدن" برای نگهداشتن او در مقام ریاست جمهوری آمریکا تشویق کرده بود، او رسما به شکست خود به جو بایدن اذعان و حمله خشونت‌آمیز به کنگره را محکوم کرد».

وی ادامه داد: «او (ترامپ) ۱۲ روز دیگر (اول بهمن ماه) روز مراسم تحلیف بایدن حتی اگر تقریبا به آرامی و بی سر و صدا کنار برود، اما پیامد‌های دوره پس از انتخابات بر آمریکا گزاف خواهد بود البته انتظار می‌رود که مراسم تحلیف (بایدن) با توجه به همه‌گیری (ویروس کرونا) یک مراسم کوچک باشد البته احتمال بروز اعتراضات (حامیان ترامپ) وجود دارد»

این روزنامه‌نگار ارشد آمریکایی در ادامه یادداشت خود هشدار داد، این کشور برای بازسازی وجهه واشنگتن در جهان با توجه به تحولات بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و به ویژه حمله حامیان ترامپ به کنگره کار سختی پیش رو دارد.
بیشتر بخوانید: لایحه استیضاح ترامپ آماده شدرُزالیند متیسون همچنین تصریح کرد: «(عواقب ناشی از تحولات بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و عدم پذیرش نتیجه آن توسط ترامپ) همچنین چالش‌هایی را که ایالات متحده برای بازسازی وجهه جهانی خودش با آن مواجه است، نمایان کرده است».

به باور او، «یکی از بزرگ‌ترین عناصر جذب‌کننده در رابطه با رهبری جهانی آمریکا، موفقیتش به عنوان یک نظام دموکراتیک بوده است و این باعث تحقق موضوعی شده که به "استثناگرایی آمریکایی" شهرت دارد و به این کشور اجازه داده با صدای بلند علیه نقض حقوق بشر در دیگر کشور‌ها و وضعیت سیاست داخلی آن‌ها اظهارنظر کند».

سردبیر ارشد بلومبرگ ادامه داد: «استثناگرایی (آمریکا) البته قبل از ترامپ هم رو به زوال بود، اما همانطور که مارک چمپیون (خبرنگار ارشد بلومبرگ در امور روابط بین‌الملل) در یادداشت خود نوشته است، خشونت در کنگره و حملات لفظی مداوم ترامپ به فرایند‌های انتخاباتی و نهادهایش باعث تعجیل در مرگش شده است و برای ایالات متحده سخت‌تر خواهد شد که بخواهد در برابر چین، روسیه، ترکیه و دیگر کشور‌ها از موضع بالا اظهارنظر کند».

وی نوشت: «حتی با وجود اینکه بایدن بر عزم خود برای همکاری با متحدان (آمریکا) در امور مربوط به امنیت، تغییرات اقلیمی و مراودات تجاری تاکید کرده است، اما امکان این نیست که کار‌ها را به طرقی که از نظر برخی‌ها "نرمال" است، بازگرداند».

خبرنگار ارشد بلومبرگ افزود: «برای نمونه به معاهده جدی سرمایه گذاری اتحادیه اروپا با پکن نگاه کنید. این توافق، یک پیغام مبنی بر این است که اروپا به طور خودکار در موضوعات جهانی، عرصه را به ایالات متحده واگذار نخواهد کرد و این موضوع شامل مسائل مرتبط با چین که بالقوه بزرگ‌ترین چالش ایالات متحده است هم خواهد شد». منبع: فارس لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کنگره آمریکا دونالد ترامپ انتخابات 1400 ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۰۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند

ایتنا - نگرانی از این بابت است که این تحقیقات ممکن است منتج به نوآوری‌هایی شوند که به چین در زمینه قراردادهای دفاعی و منافع تجاری فرصت پیشتازی بدهد. طبق گزارش بلومبرگ، غول فناوری چینی هوآوی علیرغم اینکه در لیست سیاه قرار گرفته است، مخفیانه به تحقیقات در آمریکا کمک مالی می‌کند. این تحقیقات پیشرفته در دانشگاه‌هایی از جمله هاروارد در حال انجام است، و پول آن از طریق یک بنیاد تحقیقاتی مستقل مستقر در واشنگتن، همراه با مسابقه‌ای برای دانشمندان، تزریق می‌شود.
 
به گزارش ایتنا، بلومبرگ دریافته است که هواوی تنها سرمایه‌گذار یک مسابقه تحقیقاتی است که از سال 2022 میلیون‌ها دلار جایزه دریافت کرده و صدها پیشنهاد از دانشمندان را به خود جلب کرده است. برخی از این دانشمندان در دانشگاه‌های برتر ایالات متحده هستند که پژوهشگران را از همکاری با این شرکت منع کرده‌اند.
 
مشکل بزرگ چیست؟ به گفته کوین وولف، شریک شرکت حقوقی متمرکز بر تجارت Akin که متخصص در کنترل صادرات است، نگرانی از این بابت است که این تحقیقات ممکن است منتج به نوآوری‌هایی شوند که به چین در زمینه قراردادهای دفاعی و منافع تجاری فرصت پیشتازی بدهد. اپتیکا، بنیاد پشت همه اقدامات، اعلام کرده است که به «حسگرها و آشکارسازهای نوری با حساسیت بالا» علاقه دارد.
 
جیمز مولونون، یک پیمانکار دفاعی که روی مسائل امنیتی تحقیقاتی کار کرده و یکی از نویسندگان چندین کتاب در مورد جاسوسی صنعتی است، گفت: «ظاهر بدی دارد که یک بنیاد تحقیقاتی معتبر به‌طور ناشناس پول یک شرکت چینی را که نگرانی‌های امنیت ملی بسیاری را برای دولت ایالات‌متحده ایجاد می‌کند بپذیرد».
 
شایان ذکر است که این عملیات تزریق پول غیرقانونی به نظر نمی رسد، زیرا پژوهش‌هایی که برای انتشار در نظر گرفته شده‌اند در حوزه ممنوعیت قرار نمی‌گیرند. هواوی مسابقات مشابهی را در سایر نقاط جهان، هر چند آشکارا، اجرا می‌کند. افرادی که در این رقابت پژوهشی مستقر در ایالات‌متحده شرکت کردند حتی نمی‌دانستند که هوآوی در این مسابقه دخیل است و معتقد بودند که این پول از اپتیکا می‌آید. این مسابقه سالانه یک میلیون دلار جایزه اعطا می‌کند و اپتیکا هیچ نشانه‌ای اشاره‌ای بر تامین پول نقد توسط هوآوی ارائه نکرده بود.
 
یکی از سخنگویان هوآوی به بلومبرگ گفت که این شرکت و بنیاد اپتیکا این رقابت را برای حمایت از تحقیقات جهانی و ارتقای ارتباطات دانشگاهی ایجاد کردند و گفت که این رقابت ناشناس باقی مانده است تا به نوعی تبلیغ تلقی نشود. مدیر عامل اپتیکا، لیز روگان، در بیانیه‌ای گفت که بسیاری از اهداکنندگان به این بنیاد «ترجیح می‌دهند ناشناس بمانند» و  اینکه «هیچ چیز غیرعادی در مورد این عمل وجود ندارد». او همچنین گفت که کل هیات مدیره از دخالت هواوی اطلاع داشتند و همه آن را امضا کردند. با این حال بلومبرگ اشاره کرده است که این مسابقه تحت حمایت هواوی تنها مسابقه‌ای در وب‌سایت اپتیکا است که فهرست حامیان مالی فردی و شرکتی را ذکر نکرده است.
 
هواوی در چندین سال گذشته در شبکه‌ای از محدودیت‌های ایالات‌متحده پیچانده شده است. اکثر قریب به اتفاق محصولات هواوی در آمریکا قابل خرید نیستند، زیرا این شرکت عملاً ممنوع شده است. این ممنوعیت‌ها از سال 2019 زمانی آغاز شد که رییس‌جمهور ترامپ فرمان اجرایی را امضا کرد که فروش و استفاده از تجهیزات مخابراتی را که خطرات «غیرقابل قبول» برای امنیت ملی به همراه دارند ممنوع کرد.
 

دیگر خبرها

  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است