Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ استانداری خراسان شمالی در جوابیه‌ای که به گزارش خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت دفن زباله‌های بجنورد داده٬ ضمن تایید موضوع دفن زباله‌ها در باباموسی٬ هیچ راه حل و یا زمانی را برای حل این مشکل مشخص نکرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ استانداری خراسان شمالی در جوابیه‌ای که خارج از عرف معمول رسانه‌ای٬ قبل از ارسال برای منبع درج خبر٬ آن را در رسانه‌ها منتشر کرده٬ پاسخ خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت دفن زباله‌ها در طبیعت باباموسی را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جوابیه آمده است: در خصوص  گزارش درج شده در خبر گزاری تسنیم مورخ 30/9/1399  مبنی بر دفن زباله‌های شهری بجنورد در کوه بابا موسی به آگاهی می‌رساند٬ دفن پسماند‌های شهری بجنورد در دفن گاه فعلی (کوه بابا موسی) در زمانی بیشتر از سه دهه قبل انجام می‌شده و موضوع جدیدی نمی‌باشد.

سکوت دستگاه‌های اجرایی و ناظر؛ «پیشروی زباله‌ها» در دل طبیعت بجنورد + فیلم200 روز از وعده استاندار خراسان شمالی گذشت؛ هیچ خبری از محل جدید دفن زباله‌های بجنورد نیست+فیلمتخلیه زباله‌ صنعتی و شهری در چاله نخاله نوش‌آباد/ چه کسی پاسخگوی افزایش حشرات و جانوران موذی است؟+فیلم

در ادامه این جوابیه استاندار خراسان شمالی تصریح کرده است: با توجه به مشکلات دفن گاه فعلی، از سال  1397 و پس از بررسی و جانمایی منطبق بر ضوابط زیست محیطی٬ احداث دفن‌گاه جدید آغاز و از نیمه سال 1398 آماده دفن پسماند بوده، لکن بدلیل اعتراضات اهالی برخی ساکنین روستاهای مسیر و اطراف دفن گاه٬ امکان انتقال زباله میسر نشده است و زباله‌های شهری بجنورد در محل دفن گاه فعلی (کوه بابا موسی) دفن می‌گردد . لازم به یاد آوری است که میزان پسماند تولیدی روزانه شهر بجنورد 137 تن بوده که جهت دفن به کوه بابا موسی منتقل می‌گردد.

آنچه از این جوابیه بر می آید تایید خبر تسنیم و گزارش این خبرگزاری درباره وضعیت اسفبار محل دفن زباله‌های بجنورد در کوه باباموسی است و در حالی استانداری اعتراض مردم به محل جدید پسماند را دلیل ادامه این روند غلط می‌داند که طبق وعده استاندار قرار بود این مشکل به صورت دوماه و به طور کامل حل و فصل شود.

گویا قرار نیست مشکل دفن زباله‌ها در طبیعت بکر باباموسی٬ علی رغم مشکلات فراوان زیست محیطی و تذکرات چندباره متولیان نظارتی حل شود و شاید نیاز است تا باورود قاطع دستگاه‌های ناظر و قضائی٬ یک بار برای همیشه مدیران استانداری و شهرداری پای کار آمده و طبیعت بجنورد را از این رنج خلاصی دهند.

انتهای پیام/311/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کوه بابا موسی دفن زباله خراسان شمالی دفن زباله ها زباله ها دفن گاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۰۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، رسانه‌های دولتی چین پس از دست دادن نسبی نیرو در ایستگاه فضایی تیانگونگ، اعلام کردند، این ایستگاه در اثر برخورد زباله‌های فضایی آسیب دیده و میزان تاثیرپذیری آن در اثر زباله‌های فضایی به مرور افزایش می‌یابد.

فضانوردان ماموریت شنژو۱۷ زمستان امسال دو راهپیمایی فضایی در خارج از ایستگاه فضایی تیانگونگ انجام دادند که آخرین آنها در یکم مارس بود. در آن زمان، رسانه‌های چینی نوشتند که پس از آسیب پنل‌های خورشیدی منبع تغذیه آن آسیب دیده است.

آژانس فضایی سرنشین دار چین نیز روز گذشته با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی گزارش داد پیاده‌روی‌های فضایی موفقیت آمیز بودند و آژانس قصد دارد در آینده اقدامات بیشتری برای محافظت از ایستگاه در برابر زباله‌های فضایی در مدار انجام دهد.

رسانه ملی چین مشخص نکرده که این زباله‌ها ناشی از برخورد ریزشهاب‌سنگ‌ها یا فعالیت‌های انسانی در فضا هستند. هر دو نوع زباله، تهدیدی برای تیانگونگ و همچنین ایستگاه فضایی بین‌المللی به شمار می‌روند و می‌توانند فعالیت‌های تحقیقاتی فضانوردان را مختل کنند.

فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (نوراد) (North American Aerospace Defense Command)، به تازگی گزارش داده که بیش از ۴۳ هزار جرم فضایی را تاکنون رصد کرده که بیش از ۷ و ۵۰۰ مورد آن مربوط به ماهواره‌های اینترنتی استارلینک می‌شوند.

این حادثه یک نشانه دیگر از مخاطراتی است که در مسائل فضایی وجود دارد. برخورد‌های فضایی یکی از مشکلات شایع فضاپیما‌ها و ایستگاه‌های فضایی است و می‌تواند به آسیب‌های جدی و حتی نابودی ابزار‌های فضایی منجر شود.

ایستگاه فضایی تیانگونگ یک پروژه بزرگ و حیاتی برای چین است که برای تحقیقات علمی و فناوری فضایی استفاده می‌شود و آسیب این ایستگاه ممکن است به توقف تحقیقات و ماموریت‌های آن منجر شود و برنامه‌های فضایی چین را تحت تأثیر قرار دهد.

با توجه به شیوع آسیب‌های فضایی، این حادثه یک بار دیگر تاکید کرد که لازم است برای حفاظت از ایستگاه‌های فضایی و فضاپیما‌ها اقدامات احتیاطی بیشتری انجام شود که شامل توسعه تکنولوژی‌های مبارزه با آسیب‌های فضایی، نظارت دقیق‌تر بر شیوع زباله‌ها در فضا و همچنین همکاری بین کشور‌ها برای حفاظت از فضای مشترک است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • پاسخ وین رونی به گلایه فن دایک: این بخشی از شغل شماست
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه