Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@07:10:03 GMT

کتاب «قصه و قصه گویی کتابخانه ای» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۰۶۲۴

کتاب «قصه و قصه گویی کتابخانه ای» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، چاپ اول کتاب «قصه و قصه گویی کتابخانه ای» نوشته محمد سیمزاری که حاصل ۲۰ سال فعالیت نویسنده در عرصه قصه و قصه گویی به عنوان مدرس و داور جشنواره‌های قصه گویی است به تعریف قصه و تفاوت‌های آن با داستان پرداخته و سپس انواع قصه گویی را مورد بررسی قرار داده است.

سیمزاری که سال‌ها در استان‌های مختلف کشور به عنوان مدرس مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تربیت قصه گو و استفاده از قصه گویی به عنوان واسطه تربیتی پرداخته است با تبیین قصه گویی کتابخانه ای و تفاوت‌های آن با قصه گویی های خانگی و قصه‌های دور کرسی، شرایط لازم برای قصه گویی را بیان کرده و به تشریح قصه گویی به مثابه یک هنر در مقابل گونه ادبی قصه نویسی پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب برای همه مربیان کودک و نوجوان که در مهدهای کودک، مدارس و یا مراکز تربیتی مشغول به کار هستند بسیار مفید و قابل استفاده است و به یقین خوانندگان نکات ریز و حساسی را در مورد قصه گویی در این کتاب می‌خوانند که در هیچ منبع دیگری نیامده و حاصل تجارب عملی نویسنده کتاب به عنوان مدرس و داور جشنواره‌های ملی و بین المللی قصه گویی است و از این رو مطالعه این کتاب برای همه دست اندرکاران تربیت توصیه می‌شود.

کتاب قصه و قصه گویی کتابخانه ای در چاپ اول خود ۵۰۰ جلد از سوی انتشارات آروَن زمستان سال ۱۳۹۹ منتشر شده و در کتاب فروشی‌های اردبیل در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، از این نویسنده تاکنون آثاری همچون شبیه عاشورا (پژوهشی در مورد هنر مردمی تعزیه- که به چاپ سوم رسیده)، تئاتر و تربیت (انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)، از عطش تا رود (انتشارات نیستان)، شعله‌ای در هیئت مردی (حوزه هنری)، الفتا (نشر عنوان)، هنر ششم (باشگاه جوان صدا و سیما)، به دنبال فلک (انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)، بودا بالغین پولو (انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)، پیشیک لرله خوروزلار (انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)، دلی یاراسا (انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)، غزل غزل چکیده‌ام (نشر هفت گنج)، شاخه گل خشکیده (نشر مهر آب)، پنج قصه قرآنی (انتشارات سوره؛ حوزه هنری مرکز)، سوز عطشم می‌کشد (انتشارات حفظ و نشر آثار دفاع مقدس)، پرداختی نو به پنج قصه قرآنی (انتشارات آروَن) و پانزده پنجره پرواز (زیر چاپ - ترجمه منظوم مناجات خمسه عشر) را در سابقه تالیفاتی خود دارد.

کد خبر 5117457

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل معرفی کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویروس کرونا قاسم سلیمانی شیراز کرمانشاه آیت الله مصباح یزدی بوشهر آمار کرونا مجلس شورای اسلامی گرگان اولین سالگرد شهادت حاج قاسم شهرکرد آلودگی هوا خطبه های نماز جمعه عکس استانها انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قصه گویی کتابخانه ای قصه و قصه گویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه گویی و اجرای نمایش برای کودکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این برنامه ها با هدف آشنایی بیشتر این گروه سنی با  مشاهیر،  نویسندگان ، و شاعران بزرگِ ایران اجرا شد.

احمد امین فرد گزارش می دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • قصه گویی و اجرای نمایش برای کودکان
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود