Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی تقی‌زاده، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: با شروع فصل سرد و به دنبال جلوگیری از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان و بیماری‌های تنفسی، به منظور برقراری امنیت زیستی در مرغداری‌ها، مرغ مُسِن واحدهای تولیدی حذف می‌شود و میزان تولید تخم مرغ کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ایام افزایش قیمت تخم مرغ، به منظور تعدیل قیمت و تنظیم بازار، روزانه ۲۰ تن تخم مرغ در استان البرز توزیع می‌شود.

تقی‌زاده با اشاره به افزایش قیمت مرغ در آذر ماه و  شوک به بازار این محصول، به دلیل برقراری تعادل در عرضه و تقاضا است، ادامه داد: این امر با توزیع مرغ دولتی در بازار مهار شد و در حال حاضر  قیمت مرغ به قیمت تنظیم بازار رسیده و با همان مبلغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه در جریان تولید، قیمت محصول در بازار باید با هزینه‌های تولید مطابقت داشته ‌باشد، یادآور شد: قیمت مرغ در ابتدای سال نباید با قیمت آن در شوک بازار مقایسه شود چراکه در شیوع ایام کرونایی میزان مصرف به شدت کاهش یافت در حالیکه تولید مرغ طبق برنامه ریزی ادامه داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز بیان کرد: برای برقراری تعادل در تولید  مرغ  و قیمت آن، حداقل زمان ۶۶ روز نیاز است و قیمت های تنظیم بازار نیز قیمت هایی است که دولت با بررسی هزینه های تولید اعلام می کند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه باید هزینه‌های تولید برای قیمت محصول نهایی در نظر گرفته شود، افزود: با افزایش اجتناب ناپذیر قیمت کالاهای اساسی در بازار باید درآمد مردم متناسب با هزینه‌ها افزایش یابد و سطح معیشتی خانوار ارتقا یابد نه اینکه به هزینه‌های تولید بی توجه باشیم.

وی اظهار کرد: تخم مرغ با قیمت تنظیم بازاری به صورت عمده هر کیلوگرم ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان تحویل غرفه‌های سازمان میادین استان داده می‌شود و با قیمت ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می‌رسد. هر شانه تخم مرغ متفاوت است و به تناسب وزن، هر شانه تخم مرغ از ۲۹ تا ۳۵ تومان می‌تواند به دست شهروندان برسد.

تقی‌زاده تصریح کرد: واحدهای تولیدی به تناسب میزان نهاده دامی که به صورت دولتی دریافت کردند، موظفند محصولات تولیدی از جمله مرغ و تخم مرغ خود را با قیمت دولتی به بازار عرضه کنند و مازاد آن را نیز با قیمت بازار عرضه کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز اظهار کرد: ضمن اینکه تخم مرغ قابل دپو و ذخیره سازی نیست و امکان ذخیره سازی این محصول تنها به عنوان پودر تخم مرغ در مصارف صنعتی وجود دارد؛ بنابر این هرگونه تغییر در برنامه تولید این محصول موجب نوسان آن در تولید و قیمت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان به دنبال امنیت سرمایه گذاری و ثبات در بازار  هستند، اضافه کرد: افزایش قیمت محصول به معنای عدم تناسب در عرضه و تقاضاست با کاهش عرضه، قیمت محصول افزایش می‌یابد و فقط تعداد کمی از تولید کنندگان در مدار تولید هستند و سود می‌برند و در صورت کاهش قیمت‌ها، تعداد تولید‌کنندگان که ضرر می‌کنند بیشتر است و برای تعیین قیمت‌ها باید همه شرایط در نظر گرفته شود.

معاون سازمان صمت البرز همچنین در خصوص قیمت مرغ، بیان کرد: تا زمانیکه هزینه‌های تولید تغییر نکند قیمت مرغ به همین صورت باقی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در تمام بازار روزهای استان تخم مرغ با قیمت تنظیم بازار و هر کیلوگرم ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می شود، افزود: تعدیل برنامه تولید تخم مرغ نیازمند ریکاوری است و در حال حاضر زمینه‌های لازم در جهت استفاده از تمام پتانسیل‌های تولیدی استان در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم نهاده بیشتری در اختیار بخش تولید قراردهیم تا محصول تولیدی بیشتری را با قیمت تنظیم بازار ارائه کنیم.

انتهای پیام/ش

منبع: فارس

کلیدواژه: قیمت تخم مرغ در بازار قیمت تنظیم بازار هزینه های تولید قیمت محصول قیمت مرغ هزینه ها قیمت ها تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۰۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله

یک کارشناس اقتصادی گفت: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نمی کند؛ این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است. بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند. سال گذشته نرخ دلار به ۶۰ هزار تومان رسید اما به ۵۰ هزار تومان برگشت.

آلبرت بغزیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیر حراج سکه در کنترل قیمت‌ها بیان کرد: اگر هدف بانک مرکزی کاهش قیمت سکه بوده، باید توجه داشت که این کار یک مسکن موقت است برای تاثیر در قیمت؛ لذا این امر باید به‌طور مرتب انجام شود یا اینکه به تعدادی سکه عرضه شود که دیگر بازار اشباع شده باشد. البته همه این‌ها منوط به این است که نرخ ارز هم ثابت باشد.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: قبلا برگزاری حراج‌ سکه برای این بود که طلا به سازندگان عرضه شود و آنها بتوانند زیورآلات تولید کنند، در مقایسه با زمانی که نفت فروخته می‌شد و بانک مرکزی طلا و دلار تحویل می‌گرفت و به بانک کارگشایی می‌داد که به سازندگان و تولیدکنندگان زیورآلات عرضه کند؛ این کار در میان‌مدت نمی‌تواند اثری داشته باشد که قیمت‌ها را بشکند و کسانی که سکه خریدند هم به امید سوداگری هستند یا اینکه دنبال حفظ ارزش پولشان  هستند.

بغزیان خاطرنشان کرد: تا زمانی که سوداگری است و بین ارز دولتی و غیر رسمی اختلاف وجود دارد، نباید انتظار داشته باشیم که ثبات اقتصادی ایجاد شود و طلا و دلار برای خرید واقعی باشند نه برای استفاده از فرصت‌ها و سوداگری؛ زیرا اختلاف ارز دولتی با بازار غیر رسمی جذاب است و با عرضه محدود هم نمی‌توان نرخ را شکست بلکه می توان در کوتاه مدت بر بازار اثر گذاشت و این امر را بارها آزمون کردیم؛ لذا باید این موضوع ریشه‌ای حل شود.

وی ادامه داد: برای مثال منطقی بود که در آستانه سفرهای نوروزی، میزان دریافت ارز مسافرتی را افزایش دادند که فرد تشویق نشود ارز را از بازار آزاد بخرد، اما تا زمانی‌که محدودیت باشد، هرچه هم سهمیه افزایش پیدا کند، از طرف دیگر صف ایجاد برای خرید ایجاد می شود و چون به اندازه تقاضا عرضه نمی‌شود، در حد همان چند روز التهاب بازار را کنترل می‌کند و این را نباید به‌عنوان یک برد در نظر گرفت.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نکرد. این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است. بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند. سال گذشته نرخ دلار به ۶۰ هزار تومان رسید اما به ۵۰ هزار تومان برگشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان