Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@17:22:54 GMT

اعطای تسهیلات برای نصب نیروگاه خورشیدی

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۰۹۸۸

اعطای تسهیلات برای نصب نیروگاه خورشیدی

ایسنا/فارس معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان فارس از اعطای تسهیلات بانکی برای نصب و راه اندازی نیروگاه خورشیدی خبر داد.

حمیدرضا جلایر شنبه ۲۰ دی به خبرنگاران گفت: با توجه به پیگیری و هماهنگی‌های انجام شده و انعقاد تفاهمنامه‌ای با یکی از بانک‌ها، امکان پرداخت تسهیلات تا سقف ۴۰ میلیون تومان با بهره ۴ درصد و دوره بازپرداخت ۱۲ ماهه برای هر مشترک برق، فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مشترکان برق ابتدا با مراجعه به سایت شرکت به آدرس www.farsedc.ir در بخش خدمات الکترونیک پرکاربرد، بخش سامانه خرید تضمینی برق از نیروگاه های خورشیدی نسبت به ثبت نام اقدام کنند و همکاران پس از بررسی های فنی و بازدید میدانی و در صورت تایید، نسبت به معرفی آنها به بانک اقدام خواهند کرد.

جلایر در خصوص هزینه های سرمایه گذاری برای اجرای این طرح افزود: برای نصب پنج کیلو وات نیروگاه خورشیدی بر روی پشت بام منازل در شرایط فعلی حدود ۶۵۰ میلیون ریال نیاز است که در این راستا برای حمایت از متقاضیان، قرارداد خرید تضمینی ۲۰ساله منعقد و در تمام طول دوره بهره برداری، نرخ خرید پایه بر مبنای دو عامل تغییرات ارزی و نرخ تورم سالیانه به روز رسانی شده و بعد از خرید و نصب این نیروگاه ها حدود ۶ سال بعد، سرمایه اولیه بازگشت و درآمد ماهیانه ای از ۷۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزارتومان برای هر مشترک سودآوری خواهد داشت.

دبیر کارگروه جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی شرکت توزیع نیروی برق فارس نیز گفت: استان فارس به دلیل دارا بودن توپولوژی منحصر به فرد، برخورداری از شدت و زاویه تابش مناسب، جزو مناطق مستعد برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی است.

اسماعیل خاتمی گفت: متوسط میزان تابش انرژی خورشید در استان فارس بین ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلو وات ساعت بر مترمربع در سال بوده و این میزان تابش، عددی مناسب برای نیروگاه های خورشیدی است.

مدیربازاربرق شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ نیروگاه خورشیدی زیر ۱۰۰ کیلووات در محدوده توزیع نیروی برق استان فارس به بهره برداری رسیده است و شهرستان‌های لار با ۴۶، بوانات با ۴۱ و فسا با ۳۸ نیروگاه، بیشترین تعداد نیروگاه‌های خورشیدی نصب شده در فارس را به خود اختصاص داده‌اند.

خاتمی با اشاره به اینکه یک نیروگاه ۶۰۰ کیلوواتی در شهرستان اقلید به بهره برداری رسیده است، گفت: ۲ نیروگاه ۶۰۰ و ۵۰۰ کیلوواتی نیز در شهرستان های داراب و نی ریز در مرحله اتصال به شبکه قرار دارند.

او در خصوص استفاده سایر مشترکان به ویژه مشترکان کشاورزی از تسهیلات راه‌اندازی برق خورشیدی، گفت: از آنجا که بیش از ۴۰ درصد مصرف انرژی استان در بخش کشاورزی بوده و از پتانسیل خوبی برای احداث نیروگاه های خورشیدی برخوردار است چنانچه این نوع مشترکان نسبت به احداث نیروگاه اقدام کند، میزان انرژی تولیدی آنان با قیمتی  بیش از ۳۰ برابر نرخ تعرفه های کشاورزی خریداری خواهد شد.

خاتمی گفت: بهینه سازی مصرف انرژی، تولید انرژی برق در محل مصرف، کمک به حفظ محیط زیست، حفظ منابع و سرمایه های ملی و جایگزینی انرژهای تجدید پذیر به جای نیروگاه های فسیلی از دیگر اهداف استفاده از نیروگاه های خورشیدی است که می توان با ترویج راه اندازی این نوع نیروگاه ها به این اهداف دست پیدا کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نيروگاه خورشيدي نیروی برق استان فارس نیروگاه های خورشیدی نیروگاه خورشیدی بهره برداری استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌ المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

عادل شهرزاد با اشاره به ۷ ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته، افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین المللی می‌تواند در ارتقا کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره ۱۸ برای تجهیز واحدهای تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جز سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثر بخش خواهد بود.

کد خبر 6089526

دیگر خبرها

  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی