Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از سرقت بیش از 65 میلیارد ریالی تجهیزات راهداری از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: سرقت برخی از تابلوها و علائم ایمنی خطری جدی برای جان مردم و رانندگان است.

فریبرز  کرمی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه امسال شاهد افزایش موارد سرقت انواع تجهیزات راهداری هستیم، اظهار کرد: امسال 65 میلیارد ریال از تجهیزات جاده‌های استان به سرقت رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عمده تجهیزات سرقتی را شامل انواع تابلوها و علائم ایمنی دانست و ادامه داد: در این مدت بیش از 4100 تابلو راهداری به ارزش بیش از 26 میلیارد ریال به سرقت رفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه بخش دیگری از تجهیزات سرقت شده را گاردریل حاشیه جاده‌ها اعلام کرد و یادآور شد: در این بخش نیز 58 هزار کیلوگرم گاردریل به ارزش 14.5 میلیارد ریال سرقت شده است.

کرمی همچنین از سرقت سایر تجهیزات از جمله ترانس برق، پایه تیر برق، سامانه‌های روشنایی، کابل برق و... نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری فقط 10 هزار مترمربع از کابل برق جاده‌های کرمانشاه دزدیده شده است.

وی با بیان اینکه سرقت تجهیزات راهداری علاوه بر بار مالی فراوان، تهدیدی جدی برای جان مسافران و رانندگان جاده‌ها است، اظهار کرد: در برخی از محورها که تابلو سرقت می‌رود و یا جاده خاموش می‌شود، خطر تصادفات بسیار بالا می‌رود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به طول نزدیک به هشت هزار کیلومتری جاده‌های کرمانشاه و اینکه امکان پایش همه این مسیرها در تمام شبانه روز وجود ندارد، گفت: گشت‌هایی را نیز به منظور مقابله با سرقت‌ها در نظر گرفته ایم.

کرمی راهکار مهمی که می‌تواند به کاهش سرقت‌ها کمک کند را همکاری مردم دانست و عنوان کرد: از مردم تقاضا داریم حتما هنگام مشاهده موارد اینچنینی موضوع را با ما در میان بگذارند، چون این سرقت‌ها بازی با جان مردم محسوب می‌شود.

لینک کوتاه: asriran.com/003Csu

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرمانشاه جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد

محمد رستگاری  مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزدگفت: هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل‌ونقل کالا یکی از سیاست‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد است که طی سال‌های اخیر این مهم در شهرستان‌های ابرکوه، مروست، بافق و معادن متمرکز بخش ندوشن اجرا، مراحل آزمون‌وخطا را پشت سر گذاشته و پس از تست‌های اولیه به تکامل مطلوب رسیده است.

وی افزود: با توجه به حواشی متعدد حاکم بر ساختار حمل‌ونقل محمولات کاشی و سرامیک، برنامه‌ریزی‌های مختلف برای اجرای این طرح در صنایع نامبرده نیز در دستور کار مجموعه راهداری قرار گرفت که به لطف خدا پس از انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی مرتبط، تشکل‌های صنفی و واحد‌های تولیدی، طرح ساختاری اعلام بار مجازی از ۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری در رابطه با حمل محمولات کاشی و سرامیک سراسر استان پیاده‌سازی شد.

رستگاری با بیان اینکه در اولین روز اجرا بیش از هزار و ۱۰۰ بارنامه برای محمولات کاشی و سرامیک استان مبتنی بر سامانه هوشمند صادر شد، تصریح کرد: همزمان با آغاز اجرای این طرح، کلیه فعالان حوزه حمل‌ونقل و شرکت نرم‌افزاری سازنده و کنترل کننده این سامانه نیز آماده‌باش بودند تا در صورت وجود هرگونه نقص و ایجاد اختلال، به سرعت مشکل را برطرف نمایند که به لطف خداوند هیچ‌گونه مشکلی گزارش نشد.

وی اظهار داشت: شفافیت، عدالت محوری و چابک سازی در فرآیند حمل‌ونقل از جمله مزایای طرح هوشمند سازی و مجازی‌سازی است که در حوزه حمل‌ونقل استان بروز کرده و منشأ برکات بسیاری خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از پیاده‌سازی ساختار مجازی در فرایند حمل‌ونقل در صنایع کاشی و سرامیک به عنوان یک تحول بزرگ یاد کرد و گفت: مهم‌ترین دستاورد این طرح که پس از ۲ سال برنامه‌ریزی و کار کارشناسی قابلیت اجرا یافت، برقراری عدالت بین رانندگان و رضایت کامل آنان، سهولت و چابک سازی در امر حمل‌ونقل برای همه ارکان فعال در این حوزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • ۵۲ گروه راهداری در جاده‌های استان همدان فعالیت دارند
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد