Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور از اجرایی شدن برنامه اصلاح و نوسازی ۱۵۰۰ هکتار از باغ‌های استان فارس خبر داد.

شکرالله حاجی‌وندی شنبه ۲۰ دی در سفر به استان فارس و بازدید از مرکز آموزش کشاورزی علی‌آباد کمین، گفت: تولید نهال سالم و عاری از ویروس اولین گام در این زمینه است که با همکاری موسسه تحقیقات علوم باغبانی، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس و بخش خصوصی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به زیرساخت‌های موجود در مرکز آموزش علی‌آباد کمین، گفت: تولید نهال سالم و عاری از ویروس اولین گام در این زمینه است که با همکاری موسسه تحقیقات علوم باغبانی، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس و بخش خصوصی انجام می شود.

حاجی‌وندی گفت: در این مرکز در خصوص گیاهان دارویی مثل سیستم خشک کن و بسته بندی و انبار امکانات مناسبی وجود دارد که امکانی برای ایجاد یک مرکز توسعه تکنولوژی گیاهان دارویی محسوب می‌شود.

به گفته وی؛ مرکز آموزش علی آباد کمین در آینده به عنوان محلی برای آموزش نیروهای ماهر گلخانه‌ای نیز در نظر گرفته می شود.

رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور گفت: این موسسه با هفت پژوهشکده مختلف در سطح کشور فعالیت می‌کند که مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس یکی از یکی از مهمترین پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی است.

حاجی‌وندی با اشاره به اینکه از دستاوردهای موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور، تولید و توسعه کشت آناناس است، افزود: با توجه به تنوع کشت محصولات گلخانه ای در شهرستان پاسارگاد استان فارس، مقرر شد در این گلخانه ها آناناس نیز کشت شود.

رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور گفت: برای کشت پایلوت زنجبیل و گیاهان زینتی عاری از ویروس مثل گل میخک، سازمان تحقیقات دستاوردهای خوبی داشته که کشت این محصولات نیز در برنامه کاری گلخانه های پاسارگاد قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور آموزش کشاورزی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۱۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به عنوان «رییس هیات اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی» منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

دکتر یونس پناهی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

«نظر به توانمندی های علمی و اجرایی جنابعالی، به موجب این ابلاغ، به عنــوان نایب‌رییس شــورای‌عالی و رییس هیأت اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی منصوب می شوید تا ضمن راه اندازی دبیرخانه جشنواره مذکور در آن معاونت، تدبیر سازوکار اجرایی، انتصاب دبیر جشنواره و سایر اقدامات مورد نیاز را پیگیری و عملیاتی کنید.

امید است با توجه به تجربیات ارزشمند و درایت جنابعالی، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این دوره از جشنواره، با رویکرد توسعه تحقیقات مسأله محور و رعایت عدالت و شفافیت در فرآیندهای ارزیابی و اجرایی باشیم.»

کد خبر 6093038

دیگر خبرها

  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • غزه امروز دایره المعارف پرآوازه بی‌اخلاقی‌های غرب است
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود