Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: حسن روحانی با بیان اینکه برای خرید واکسن بیش از ۴۰ روز ما گرفتار نقل و انتقال پول بودیم، گفت: یکی از موارد و مثال‌های بسیار روشن جنایتی که آمریکا علیه ملت ایران انجام داد، در تهیه واکسن کرونا بود. برای جابه جایی پول برای اینکه بتوانیم در زمانی که نوبت ما می‌شود واکسن‌ را از کواکس خریداری و وارد کشور کنیم، مشکلات زیادی ایجاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما دولت با همه این مشکلات اقدامات لازم را انجام داد. یعنی چه آنجایی که واکسن مشترک می‌خواهیم بسازیم، چه بخریم و چه در داخل تولید کنیم، هر جا ارز و ریال نیاز بوده دولت بدون هیچ مضایقه‌ای علیرغم همه سختی‌ها با دست باز وارد شده است.
رییس جمهوری تاکید کرد: برای ساخت و یا خرید واکسن هر ارزی و هر ریالی نیاز باشد، بلافاصله به هر قیمتی علیرغم مشکلات تأمین خواهیم کرد. اما زمانی که واکسن در اختیار ما قرار می‌گیرد و می‌خواهیم از آن استفاده کنیم، نیاز به یک سند و مقرراتی داشتیم که چگونه از آن استفاده کنیم.
رییس دولت دوازدهم با اشاره به سندی که در این زمینه تدوین و در حال تکمیل است، ‌گفت: در این سند چهار فاز مدنظر قرار گرفته است؛ وقتی واکسن در اختیار ما قرار بگیرد، در فاز اول واکسیناسیون برای حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر خواهد بود که متشکل از کادر درمان و افراد پرخطر هستند که در سرای سالمندان بوده یا جزو معلولین و جانبازان هستند.
وی با بیان اینکه فاز دوم جمعیت بالاتری را در برمی‌گیرد، گفت: در فاز دوم حدود ۱۲ میلیون نفر جمعیت که سن آنها بالاست و یا بیماری زمینه‌ای دارند و یا هر دو در اولویت خواهند بود.
روحانی با بیان اینکه فاز سوم و چهارم حدود ۱۹ میلیون نفر را در بر می‌گیرد، یادآور شد: تلاش ما این است که فازها کوتاه شود و در حداکثر زمان آن را اجرا کنیم و امیدواریم امسال و سال آینده این کار انجام شود.
رییس جمهوری با اشاره به زمانبر بودن فرایند واکسیناسیون اظهار کرد: اگر بخواهیم به ۶۰ میلیون نفر واکسن بزنیم؛ یعنی در دو نوبت ۱۲۰ میلیون بار باید این واکسن تزریق شود. با توجه به مکان‌های مختلف و با شیوه‌هایی که داریم، این تزریق زمان‌بر است. اگر روزی یکهزار نفر هم کار واکسن را انجام دهند، با توجه به ۶۰ میلیون نفر حدود چند ماه زمان می برد که این موضوعات در سند امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. برچسب ها: روحانی ، واکسیناسیون

منبع: خرداد

کلیدواژه: روحانی واکسیناسیون میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین ۳ جلد کتاب از نقش روحانیون رزمنده همدانی

به گزارش خبرگزاری مهر، الیاس نجاری در جلسه‌ای که با حضور مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان و دبیر کنگره ملی هشت هزار شهید استان در سالن جلسات نمایندگی سپاه انصار الحسین علیه السلام برگزار شد از آغاز جمع آوری آمار، آثار، اسناد، اطلاعات و خاطرات روحانیون رزمنده از آغاز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در همدان اشاره و افزود: تلاش خواهد شد کاری که در چهار دهه گذشته از جمع آوری و تدوین مجموع آمار و اطلاعات و خاطرات روحانیون ایثارگر استان انجام نشده در بازه زمانی دو ساله و با مشورت و استفاده از ظرفیت نویسندگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت در قالب سه کتاب و ده‌ها مستند تدوین و رونمایی شود.

وی اشاره کرد: در ابتدا لازم بود بانک اطلاعاتی تعداد رزمندگان روحانی جمع آوری شود که این امر با استفاده از تعدادی از روحانیون شاغل در مرحله اول انجام شد و با برنامه ریزی بعمل آمده تلاش خواهد شد تمامی اطلاعات و اسناد جنگ که رزمندگان روحانی در آن نقش داشته جمع آوری شود.

نجاری در این جلسه از مدیرکل مرکز صدا و سیمای همدان و دبیر کنگره ملی هشت هزار شهید استان خواست که ضمن هم افزایی و تعامل نسبت به این حرکت ارزشمند که می‌تواند گنجینه‌ای در خور شأن راویان روحانی و پیشکسوتان جنگ و محققین و پژوهشگران باشد همکاری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجموع خاطرات و آمار رزمندگان روحانی می‌تواند به عنوان کتب مرجع در مراکز علمی و دانشگاهی و حوزوی باشد که در آن نقش روحانیون به خوبی بیان شده و قابل استفاده برای نسل‌های آینده باشد.

کد خبر 6100494

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار اجتماعی جهان در هفته گذشته
  • جنیفر لوپز یک آخوند ایرانی را فالو کرد! (عکس)
  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • تدوین ۳ جلد کتاب از نقش روحانیون رزمنده همدانی
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • کتاب رضای انقلاب به بازار نشر راه یافت
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۱۰ هزار راس دام در بافق
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته