Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران هزینه‌کرد فاز دوم بزرگراه نجفی رستگار را ۸۱۸ میلیارد تومان اعلام کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ پیروز حناچی شهردار تهران در آیین آغاز عملیات اجرایی "شارباغ فاطمه زهرا(س)" با محوریت باز آفرینی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران ــ تبریز و بهره‌برداری از فاز دو بزرگراه شهید نجفی رستگار با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و نیز شهادت حاج قاسم سلیمانی و درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: امروز دو پروژه عظیم داریم؛ پروژه حاضر که 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 کیلومتر طول آن است. در این پروژه 307 میلیارد تومان مستقیم هزینه شده و 490 میلیارد تومان تملک شده است. 21 میلیارد تومان هم هزینه جابجایی تاسیسات بوده است. با این پروژه بار ترافیکی بزرگراه بسیج و کمربندی جنوب تهران کم می‌شود و در اتلاف وقت و سوخت تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: پروژه دیگر محور شارباغ است که وجه تسمیه آن شهرباغ است. این پروژه در منطقه 17 و 18 شهر تهران اجرا شد. پروژه‌ای که به لب خط معروف بود و عبور راه آهن در ساعات مختلف روز مزاحمت برای شهروندان داشت. مردم این محل درخواست داشتند که سر و صدای راه آهن حل شود.

شهردار تهران ضمن تشکر از همراهی راه آهن گفت: از مدیر راه آهن تشکر می‌کنم که با دست باز این کار را دنبال کردند ما هم به تعهدات خود عمل می‌کنیم و در ادامه ایمن‌سازی مسیر زیر و استفاده از ظرفیت پارکینگ‌های پیش‌بینی شده در دستور کار است؛ در سطح فراخوان بین‌المللی داده‌ایم که یک شرکت ایرانی و دو مشاور خارجی برنده این مسابقه شدند.

به گفته شهردار تهران تلاش می‌شود که در پروژه‌های بزرگ شهر تهران از مشاوران بیشتر استفاده شود و انشاءالله این محور به یکی از بزرگترین محورهای طراحی شهری به طول بیش از هشت کیلومتر تبدیل می‌شود و تاثیر خود را روی پلاکهای مجاور خواهد داشت.

حناچی افزود: در این دوره برخلاف شرایط تحریم و شیوع کرونا به عنوان یک بلای پیش‌بینی نشده با کاهش درآمد و افزایش هزینه روبه‌رو بودیم اما تمامی پروژه‌های بزرگ شهر تهران با گشایش بزرگراه نجفی رستگار به پایان رسید و نسل جدید پروژه‌ها به کیفیت و آرامش در محدوده‌های مسکونی و توسعه قلمروی عمومی بیشتر می‌اندیشد و تلاش می‌کند که احترام به محیط زیست و فضای سبز را در دستور کار خود قرار دهد.

شهردار تهران ادامه داد: از ابتدای مدیریت جدید شهری تاکنون از 17 پارک بهره برداری شده است.  اولویت با نقاطی است که سرانه فضای سبز کمتری دارند. سیاست عمومی ما با همراهی شورای شهر ارزان تر و منطقی تر اداره کردن شهر تهران و سرمایه گذاری روی ظرفیت‌های موجود است.

وی افزود: روددره اوین با پیگیری شهروندان دنبال می‌شود که یکی از رودره‌های طرح جامع است و می‌توانم ادعا کنم که منطبق با طرح تفصیلی عمل کرده‌ایم و به نمایندگی از همکارانم در شهرداری تهران از دولت خواهشی دارم ؛ دو عارضه آلودگی و ترافیک، معضل تهران و سایر کلانشهرهاست. وقتی در کنترل و پایش هوای تهران تغییرات جدی می‌بینیم نشان می‌دهد که یکی از آلاینده‌ها از مسیر خود خارج شده، روزهای سختی که به طور طبیعی در اواخر آذر و دی ماه داریم ناشی از کاهش سرعت باد و انباشت آلاینده‌ها در شهر است و اگر آلاینده اضافه شود شرایط تنفس در شهر سخت می‌شود.

حناچی تصریح کرد: می‌دانم که دولت در اصلاح سوخت اقدامات اساسی انجام داده اما آلاینده‌ها از مرز تقسیمات کشوری تبعیت نمی‌کنند و کافی است در راستای جریان باد آلودگی‌های عظیمی باشد و به سمت تهران آید و این شرایط را سخت می‌کند.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت این مساله از توان مدیریت شهری تهران خارج است و خواهش می‌کنم آن را پیگیری کنید. در همین زمینه توسعه حمل و نقل عمومی و دستگاه‌های برقی در دستور کار قرار گیرد. این راهی است که در آینده پیش روی ماست.

احتمال طرح سؤال از شهردار تهراندلایل بازداشت برخی از اعضای شوراها و شهرداران استان تهران بدهی و مهریه استالزامی شدن اخذ نظر مثبت هسته گزینش برای انتخاب شهرداران استان تهران

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری تهران میلیارد تومان شهردار تهران نجفی رستگار شهر تهران راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۱۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع معضل ترافیکی در غرب تهران

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از تعریض و ایمن‌سازی کندرو شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری اشاره کرد و گفت: با افتتاح این پروژه معضل ترافیکی چندین ساله در تهران حل خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هدی صداقتی؛ مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در آیین افتتاح تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندرو شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری در قالب صد و هجدهمین پویش امید و افتخار با حضور سید ابوالفضل موسوی‌پور؛ رئیس راهور تهران بزرگ، هادی حق‌بین؛ معاون فنی عمرانی شهرداری تهران و پوریافر شهردار؛ منطقه 21 برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه از نظر حجم و وسعت شاید به اندازه یک تقاطع نباشد اما یک معضل ترافیکی در غرب تهران را برطرف خواهد کرد.

وی با اشاره به اقدام انجام شده در تعریض و ایمن‌سازی کندرو شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری تصریح کرد: تبدیل دو لاین به سه لاین در این مسیر شرایط بهتری را برای تردد وسایل حمل و نقل ایجاد خواهد کرد، همچنین این اقدام ایمنی را به همراه خواهد داشت.

صداقتی ادامه داد: سال گذشته 3 روز بزرگراه شهید لشگری به دلیل اقدامات مرمت‌سازی بسته شده بود همچنین امروز تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان انجام شد که این کار می‌تواند باعث افزایش عمر مفید آسفالت در این محدوده باشد.

 مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران درباره هزینه انجام شده در قالب پروژه‌های امروز گفت: بالغ بر 300 میلیارد تومان هزینه‌ پروژه‌های اشاره شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • معاون شهردار تهران‌: زیرگذر پروژه بزرگراه تندگویان تا دو هفته آینده باز می شود
  • ساخت یک بزرگراه جدید در تهران
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • رفع معضل ترافیکی در غرب تهران