Web Analytics Made Easy - Statcounter

جریانی در کشور خواهان ورود واکسن از اروپا و آمریکا است. در صورتی که سابقه غرب هیچگاه کمک و دلسوزی برای ملت ایران نبوده است. کارشناسان و پزشکان ایرانی با اشاره به کارنامه سیاه آمریکا و اروپا در ترورهای بیولوژیک ملت‌ها، بر اتکا به تولیدات ملی تأکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز گذشته مقام معظم رهبری به مناسبت سالروز قیام 19 دی سخنرانی تلویزیونی انجام دادند و با اشاره به ممنوعیّت ورود واکسن آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی به کشور فرمودند: ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند واکسن تولید کنند، این افتضاح کرونایی در کشور خودشان پیش نمی‌آمد.

این بیانات منطقی و هوشمندانه مقام معظم رهبری اتمام حجتی بر کسانی بود که منافعشان در ورود واکسن از اروپا و آمریکا بوده است، تنها مسئله ای که برای آنها اهمیت نداشته و ندارد به خطر افتادن جان مردم است.

ایران تنها کشوری نیست که به انگلیس و آمریکا در مورد واکسن کرونا اعتماد ندارد و ورود واکسن از این کشورها را ممنوع اعلام کرده است لذا غربی ها با این کار می خواهند این واکسن را ابتدا بر روی سایر ملت ها امتحان کنند.

نکته قابل تأمل این است که دلیل آمریکا و انگلیس با توجه به اعمال تحریمهای ظالمانه علیه ملت ایران برای ورود واکسن کرونا و این لطف به کشور ما چیست؟ آیا با توجه به عدم موفقیت شرکت آمریکایی فایزر در تست انسانی این واکسن و افزایش مرگ و میر در ادامه مسیر این آزمایشات، برای ما روشن نیست که هدف آنها انجام تست های مختلف بر روی مردم کشور ما برای دسترسی به واکسن اصلی  کرونا است؟آیا در کشورهای مدعی تولید واکسن کرونا نباید آمار مبتلایان و تلفات ناشی از کرونا روند کاهشی داشته باشند؟

کارشناسان و متخصصان علوم بیولوژیکی با زیرسوال بردن تولیدات اروپایی در خصوص واکسن کرونا،‌ دلایل این بی اعتمادی را شرح دادند.

 

متخصص بیوتکنولوژی پزشکی:
تاریخ مانند همیشه برای جنایات رخ داده از حافظه مانای خود استفاده خواهد کرد

پروفسور علی کرمی؛ متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوق‌تخصص مهندسی ژنتیک که چندین ماه است در فضای مجازی در خصوص معایب واکسن های خارجی هشدار می دهد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: بارها به صورت تصویری در باره واکسن های خارجی صحبت کردم و امروز رهبری حجت را تمام کردند.

وی افزود: همان طور که رهبری صراحتا فرمودند ورود واکسن های خارجی ممنوع است، چرا که این واکسن ها ساختار ژنتیکی دارد و تا به حال این واکسن ها در جمعیت های گسترده استفاده نشده و برای اولین بار در جهان است که واکسن های ژنی فایزر و مدرنا و غیره استفاده می شود.

متخصص بیوتکنولوژِی که حدود ۲۰ سال سابقه در ساخت واکسن را دارد گفت: همه تعجب می کردند که چرا ایران واکسن هایی را می خواهد استفاده کند که آر ان ای و دی ان ای وارد بدن می کنند و بسیار خطرتاک هستند و مدت ساخت این واکسن ها از تحقیق تا توسعه و کار آزمایی بالینی کمتر از یکسال بوده و ارزیابی بالینی آن بسیار کوتاه بوده، که متاسفانه عده ای هم در فضای مجازی که تخصص و دانش ندارند تا اسم امریکا و انگلیس را می شنوند اطمینان می کنند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) ادامه داد: مدلی واکسن کشته را انتخاب کرد نه واکسن ژنی چرا که واکسن کشته سالیان سال است در دنیا استفاده می شود و تجربه آن را داریم و دومین واکسنی هم که یک طرح مشترک بین انستیتو پاستور است، واکسن نوترکیب پروتئنی است و ما به سراغ واکسن هایی که برای اولین باز مجوز اضطراری می گیرند نمی رویم.

این متخصص بیوتکنولوژی پزشکی گفت: ایران واکسن کشته را ترجیح می دهد و کشورهایی هستند که این واکسن را ساختند و در جمعیت های بالا تست شده، سیتوفاکس چین یکی از این واکسن هاست که اگر نیاز باشد به دور از سیاسی کردن این موضوع ایران می تواند تا بهار که واکسن تولیدی کشور توزیع شود از این واکسن تهیه کند.

پروفسور کرمی با اشاره به سخنان رهبری گفت: نباید اجازه دهیم که کشورها غربی و امریکا تست واکسن را در کشور ما انجام دهند و بعد از خون های آلوده به کشور قابل اعتماد نیستند.

متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوق‌تخصص مهندسی ژنتیک گفت: از رئیس جمهور، وزیر بهداشت و تمام متولیان انتظار داریم دستور رهبری را روی چشم خود بگذارند و ولایت مداری خود را نشان دهند چرا که رهبری اتمام حجت کردند.

وی با اشاره به اینکه گویا ایران مبالغی را برای کواکس واریز کرده گفت: امیدواریم پول واریز نشده باشد و به جای اینکه پول به شرکت های امریکایی و انگلیسی واریز شود که هیچ اطمینانی بر آن نیست به تولید داخلی تکیه کنند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) ادامه داد: فردی به عنوان خیریه ۱۵۰ هزار دوز واکسن فایزر به ایران هدیه می کند که جای سوال دارد این مقدار برای تست جمعیت ایران است چرا که تعداد کم و بسیار خطرناک است.

کرمی گفت: واکسن ایرانی تا بحال عارضه ای نداشته و امیدواریم به تولید انبوه برسد و هیچ ایرانی نباید از واکسن فایزر استفاده کند و شخصا حتی اگر این واکسن رایگان در اختیار بنده قرار داده شود استفاده نخواهم کرد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی:
آمار کرونا در کشورهای اروپایی نشان دهنده ناتوانی آنان در ساخت واکسن کرونا است

صدیق جدید الاسلامی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: طی 40 سال گذشته ایران اسلامی با وجود داشتن رهبری فرزانه و حکیم پای تمام مشکلات و دسیسه های دشمن ایستاد و هر آنچه نقشه ی دشمن برای از بین بردن این کشور را با راهبردها و راهکارهای حکیمانه خود نقش بر آب کرد.

وی افزود: با توجه به فرمایشات گرانقدر ایشان ایران هرگز از آمریکا و انگلیس و سایر کشورهای اروپایی واکسن کرونا را وارد نخواهد کرد زیرا این کشورها اگر قدرت تولید این واکسن را داشتند آمار مرگ و میرشان قطعا بالاترین آمار و ارقام را در بین کشورهای جهان به خود اختصاص نمی داد.

جدیدالاسلامی عنوان داشت: کشور ایران خود دارای دانشمندان زیادی در این حوزه است و قطعا با داشتن چنین فرزندانی از این آب و خاک هرگز اجازه ورود واکسن کشورهای دیگر را نخواهند داد و ایران خود در عرصه تولید واکسن کرونا جزو برترینها است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در هر حال این روزها اخبار خوشحال کننده ای از پیشرفتها در تولید واکسن کووید-19 در داخل ایران به گوش می رسد و بی تردید به ثمر نشستن تلاش دانشمندان داخلی و به دنبال آن تقویت دسترسی جامعه ایرانی به واکسن پاندمی قرن، بسیار امیدبخش تر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی عنوان داشت: انتشار وسیع تصاویر نمایشی از واکسن های تولید شده در کشور های خارجی خود گویای ناتوان عمل کردن آنها در ساخت این واکسن است.

وی گفت: ایران با وجود داشتن چهره های مطرح در این حوزه هرگز اجازه نخواهد داد که از مردمان این ملت به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده شود.

جدید الاسلام گفت: دشمنان این مرزو بوم بدانند که تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی و مجاهدانه محققان ایرانی در تولید واکسن کرونا، بار دیگر قدرت این کشور را به رخ جهانیان خواهد کشید و بار دیگر ثابت خواهند کرد که آمریکا و همدستانش هرگز مورد اعتماد ایران و مردمانش نخواهند بود.

 

استاد ایرانی دانشگاه‌های ترکیه:
ایران در بیوتکنولوژی جزو ۱۰ کشور برتر دنیاست

مصطفی نوری زاده در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر اظهار داشت: واکسن تولیدی برخی از کشورها مثل فرانسه که بر روی افراد آزمایش شده است، تاثیر مثبتی را نداشته و این نشان از ضعف واکسن تولیدی مدعیان علم  و تکنولوژی است.

وی با اشاره به اینکه  ایران در تولید واکسن یکی از بهترین و معتربرترین کشورها در دنیاست و توانایی دانشمندان و متخصصان ایرانی بارها اثبات شده است،  ادامه داد: ایران در بحث بیوتکنولوژی نیز جزو ۱۰ کشور برتر دنیا بوده و به نظر من می‌توانست زودتر به واکسن دست یابد.

استاد میاندوآبی عضو هیات علمی دانشکده بیوتکنولوژی دارویی در ترکیه، بیان کرد: ایران تنها کشوری در منطقه است که می‌تواند داروهای مورد نیاز را نیز تولید کند و این در حالی است که کشورهای همسایه ایران از داروهای وارداتی استفاده می‌کند.

نوری زاده تاکید کرد: ایران حتی توانست داروهایی مثل رمدسیور که نسبتا موثر هستند را سریع تولید کند که نشان دهنده توانایی‌های متخصصان ایرانی است.

وی بیان کرد: واکسن ایرانی کرونا شبیه واکسن چین و روسیه است و به طور قطع ایران می‌تواند انواع واکسن را تولید کند.

عضو هیات علمی دانشکده بیوتکنولوژی دارویی در ترکیه، اضافه کرد: تحریم‌های ظالمانه نشان می‌دهد که باید روی پای خود بایستیم و در کرونا نیز وضعیت به گونه‌ای است که هرچه سریع‌تر بر آن غلبه کنیم.

نوری زاده در ادامه با اشاره اینکه امروز نتایج محدودیت‌ها را می بینیم که در کنترل بیماری بسیار موثر بوده‌اند، افزود: هم اکنون آمار فوتی و بستری در همه جا افزایشی بوده که در ایران خیلی خوب کنترل شده و رو به کاهش است.

وی با اشاره به نقش و اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم، بیان کرد: امیدواریم ایران از جمله کشورهایی باشد که سریع‌تر واکسیناسیون را آغاز کرده و به اتمام برساند.

 

کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران:
تجربه تلخ خون‌های آلوده نباید در واکسن کرونا تکرار شود

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به این‌که کشورهایی که در طی دهه‌های اخیر بیشترین دشمنی را با کشورمان داشته‌اند برای خرید واکسن کرونا نمی‌توانند قابل‌اعتماد باشند، اظهار داشت: بسیاری از کشورها همانند روسیه و چین نیز به سمت ساخت واکسن کرونا رفته‌اند و تنها کشور ما نیست که ساخت واکسن را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: متأسفانه تجربیات تلخی در 42 سال گذشته از کشورهای غربی و آمریکا داریم و در این مقطع کنونی که نیازمند واکسیناسیون سراسری هستیم نباید به واکسن این کشورها تکیه کنیم و در واقع اعتمادی به آن نیست.

محمدی به صادرات خون‌های آلوده از کشور فرانسه به کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: این تجربیات در کنار دشمنی‌های روزافزون این کشورها با جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که نباید واردکننده واکسن از این کشورها باشیم.

وی فعالیت‌ها و تحقیقات دانشمندان کشورمان در تولید واکسن را نیز موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: دانشمندان کشورمان نیز تحقیقات خوبی در این زمینه داشته‌اند به‌طوری‌که آزمایش‌های بالینی این واکسن‌ها نیز آغاز شده است به همین علت بهترین و امن‌ترین واکسن، واکسن تولید داخل است.



مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رابر:
واکسن های آمریکایی و انگلیسی اول باید روی خودشان تست شود

محمد رضا فرحبخش در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص  واکسن کرونا و ممنوعیت ورود واکسن های انگلیسی و آمریکایی گفت: این احتمال وجود دارد که این کشورها بخواهند این واکسن را در کشور ما امتحان کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رابر ادامه داد: اگر آمریکایی ها به واکسن دست یافته و این واکسن کارایی دارد، با توجه به افزایش مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در آمریکا اول باید روی خودشان این واکنس تست شود تا ببینم در واقعیت آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا کم می شود یا خیر

وی سخنان رهبر معظم انقلاب را برای همه فصل خطاب خواند و افزود : به گفته وزیر بهداشت نخستین واکسن تولید داخل ایران در فروردین و یا اردیبهشت دریافت می شود.

فرحبخش با اشاره به مراحل ساخت واکسن گفت: در مرحله تست انسانی با رضایت فرد انجام می شود که واکسن ایرانی کرونا به مرحله آزمایش انسانی رسیده است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار:
ایران موش آزمایشگاهی برای تست واکسن های خارجی نیست

امیر مرسا در گفتگو با خبرنگار کردتودی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در بزرگداشت قیام 19 دی اظهار داشت: ممنوع شدن ورود واکسن کرونا انگلیسی و آمریکایی به داخل کشور موجب با ارزش کردن اقدامات علمی دانشمندان ایرانی در راستای تهیه واکسن ضد کرونا می شود.

وی با بیان اینکه سخنان داهیانه رهبر معظم انقلاب موجب راهگشایی برای خیلی از مشکلات جامعه است ، افزود: واکسن ایرانی که دانشمندان ما در حال ساخت آن هستند دارای پشتوانه علمی و ایمن است و مصداق بارز آن تست آن بر روی چند نفر از افراد است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت:  نگاه ازمایشگاه های اروپایی و امریکایی به مردم جهان سوم بعنوان موش آزمایشگاهی است ، اما سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب این صدا را به گوش آنها رساند که مردم ایران موش آزمایشگاهی برای تست محصولات آنها نیست.

مرسا تصریح کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب تاییدی بر حمایت از ظرفیت های داخلی است و آمریکا و کشورهای دیگر اگر واکسن کرونا را در بین مردم توزیع می کردند شاهد بالاترین آمار کشته شدگان این ویروس در این کشورها نبودیم.

وی عنوان کرد: سخنان وزیر بهداشت که دانشمندان ایرانی در حال تولید واکسن کرونا هستند خبر مسرت بخشی است و امیدواریم هر چه زودتر با نتیجه بخش بودن فاز انسانی شاهد از بین رفتن این ویروس منحوس باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار خاطر نشان کرد: مردم ما تا زمان ساخت واکسن کرونا توسط دانشمندان باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با کادر بهداشت و درمان جهت مقابله با این ویروس همکاری بیشتری داشته باشند.

 

پزشک نهاوندی:
تولید واکسن ایرانی نشان‌دهنده اقتدار و توان علمی پزشکان کشور است

محمد تکلو از پزشکان نام‌آشنای نهاوندی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: کشور ما جز اولین کشورها بود که بیماری کرونا را تجربه کرد و درزمینهٔ دانش مبارزه با کرونا از خیلی از کشورها جلوتر هستیم و دانش پزشکان و دانشمندان ما در این زمینه بر همه جهانیان مشخص است.

وی اظهار داشت: باید به دانش پزشکان و متخصصان کشور اعتقاد و اعتماد داشته باشیم چون در شرایط تحریمی و همه مشکلاتی که برای ما به وجود آوردند جز معدود کشورهای دنیا هستیم که توانایی تولید واکسن کرونا راداریم و این افتخار بسیار بزرگی است.

این پزشک نهاوندی افزود: درزمینهٔ تولید واکسن توانایی‌های زیادی داریم و مسئولان باید به دانشمندان داخلی اعتماد داشته باشند و نباید موفقیت‌ها را نادیده بگیریم.

وی ادامه داد: چرا باید دست به دامان دیگر کشورها باشیم وقتی خودمان متخصصان برجسته‌ای در زمینه‌های مختلف داریم که در مقابله با کرونا نیز این توانمندی‌ها مشخص شد.

تکلو به نمونه‌ای از این توانمندی‌ها اشاره کرد و گفت: به‌طور مثال دارویی که این محقق همدانی برای مقابله با کرونا تولید کرد خیلی مؤثر بوده است و نباید این موارد را نادیده بگیریم.

وی افزود: واکسن‌ها و داروهایی که کشورهای غربی درگذشته و حال تولید کرده‌اند در برخی موارد عوارض بسیار زیاد و بدی داشته است و این داروها را هم بر روی مردم در کشورها دیگر امتحان کرده‌اند.

این پزشک نهاوندی به برخی از این عوارض اشاره کرد و اظهار داشت: بروز برخی بیماری‌ها درنتیجه این واکسن‌ها و داروها فاجعه باری داشته است که شامل مرگ‌ومیرهای مشکوک و حتی موجب عقیم شدن شده است.

تکلو به عوارض واکسن کرونا هم اشاره کرد و گفت: در گوشه و کنار دنیا مشاهده می‌کنیم که برخی این واکسن‌ها باعث مرگ شده و عوارض جبران‌ناپذیری به دنبال داشته و حتی بعد از تزریق نیز تعدادی مجدداً به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی به تجربه ورود خون‌های آلوده از فرانسه اشاره کرد و عنوان کرد: در سال‌های گذشته با انتقال این خون‌ها مشکلاتی برای هم‌میهنان به وجود آمد و بیماری ایدز این‌گونه وارد کشور شد و باید هوشیار باشیم و به دشمنان در این زمینه‌ها اعتماد نداشته باشیم چون باوجوداینکه اعلام کردند واکسن کرونا را تولید کردند ولی مردم خودشان از این واکسن‌ها استفاده نمی‌کنند.

تکلو بیان داشت: کشورهای اروپایی و امریکا سابقه بدی در این زمینه‌ها دارند و فقط به فکر جوامع خود هستند و با دیگر کشورها و مردم کاری ندارند و مانند داستان خون‌های آلوده نشان می‌دهد که انسانیت در نزد این افراد جایگاهی ندارد.

وی به برخی آزمایش‌های درمانی و دارویی آمریکا بر روز مردم کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: در کشورهایی مانند پورتوریکو، گواتمالا، کشورهای آفریقایی و آسیایی جنایت‌های بیوتروریستی آمریکا در قالب روش‌های درمانی و برای تحقیق روی مردم این کشورها آزمایش‌شده که نتایج هولناکی داشته است.

این پزشک نهاوندی به تست انسانی واکسن ایرانی کرونا اشاره کرد و افزود: آزمایش این واکسن که توسط متخصصان توانمند کشورمان تهیه‌شده است بر روی خود و خانواده تولیدکنندگان نشان‌دهنده اعتماد، یقین و دانشی است که در تولید این واکسن به‌کاررفته است.

وی ادامه داد: این حرکت بسیار ارزشمند بود و یک پیام واضح و مشخص علمی داشت و نشان‌دهنده ایمن بودن این واکسن است و به همگان نشان می‌دهد که این واکسن به دلیل تلاش دانشمندان عارضه‌ای ندارد.

تکلو گفت: به یاری خدا این واکسن موفق خواهد بود چون متخصصان ما از پزشکان سراسر دنیا چیزی کم ندارند و امیدواریم این واکسن همه مراحل علمی را با موفقیت طی کند.

این پزشک شهرستان نهاوند افزود: به ثمر نشستن تولید واکسن ایرانی کرونا نشان اقتدار و توان علمی فرزندان ایران‌زمین است و با تولید انبوه این واکسن می‌توانیم آن را در اختیار کشورهایی که اعتمادی به واکسن‌های اروپایی و آمریکایی ندارند قرار دهیم.

 

رئیس بیمارستان شهید مطهری همدان:‌
اعتماد مردم به دانشمندان ایرانی با وجود سابقه تاریخی واکسن سازی در کشور

سعید نظری، رئیس بیمارستان شهید مطهری همدان در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص ممنوعیت واکسن کرونا از کشورهای خارجی، اظهار کرد: کرونا، بیماری نو ظهوری است که می‌توان گفت واکسن نداشته و کشوری بر کشور دیگر تقدم ندارد.

وی با اشاره به ساخت واکسن کرونا در کشورهای مختلف از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین، گفت: آنچه مهم است، این است که واکسن‌سازی کار کشورهای بزرگ و توسعه در بخش علمی است و امروز هم ایران اسلامی با ساخت واکسن در جمع کشورهای توسعه یافته علمی قرار گرفته.

رئیس بیمارستان مطهری همدان و بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه ساخت واکسن کرونا در ایران نشان می‌دهد سهم بزرگی از علم و و دانش پشت این قصه است، افزود: البته ایران سبقه تاریخی در واکسن‌سازی دارد که شاید به قبل از انقلاب برمی‌گردد و بعداز پیروزی انقلاب اسلامی به آن توجه بیشتری شد.

وی با بیان اینکه همانطور که توانسته‌ایم در برابر تحریم ها بایستیم و با وجود تحریم پیشرفت‌های علمی داشتیم، تصریح کرد: ساخت واکسن کرونا آغاز راه است و باتوجه به اینکه پیشگام واکسن‌سازی هستیم، این امر هم در نوع خود کم نظیر است.

نظری به دستاردهای انقلاب در زمینه‌های علمی اشاره کرد و گفت: ما حتی توان این را داریم که بعداز استفاده ۸۰ میلیونی ایران، این واکسن را صادر کنیم.

وی بااشاره به اینکه برخی از کشورها که سلطه پذیر هستتد و توان علمی برای ساخت واکسن ندارند، مجبور به واردات آن هستند، افزود: البته آن کشورها توسعه نیافته در همه عرصه وابسته به دیگر کشورها هستند.

رئیس بیمارستان مطهری همدان و بسیج جامعه پزشکی واکسن خارجی را غیر قابل اعتماد خواند و گفت: خدا می‌داند که آنان چه ساخته‌اند و می‌خواهند به خورد ایران دهند.

وی با اشاره به ساخت واکسن در ایران گفت : این واکسن توسط نخبگان و دانشمندان ایرانی ساخته شده که ما اعتماد کامل به آنان داریم.

نظری بااشاره به اینکه ما در تولید بسیاری از داورهای نایاب هم جلو هستیم، افزود: همین مصوبه اخیر مجلس در خصوص اورانیوم ۲۰ درصد که انصافا کار بزرگی بود، نقش مهمی در داروسازی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی به خود می‌بالیم که واکسن کرونا را ساخته‌ایم و امیدواریم به تولید انبوه برسد و با افتخار به دنیا عرضه کنیم.

رئیس بیمارستان مطهری همدان و بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه مردم ما به واکسن ایرانی خوش‌بین هستند و بازخورد خوبی در جامعه داشته، گفت: البته امروز دستور رهبر انقلاب تکلیف را بر همگان مشخص کرد و دیگر نیاز به واردات واکسن خلرجی نداریم.

وی به سابقه فرانسه در واردات خون‌های الوده، گفت: آن خون‌های الوده باعث بیماری‌های واگیردار از جمله ایذر شد که عمدی یا غیر عمدی بودن آن جای سؤال است و آنان در این زمینه متهم هستند.

 

مسئول مرکز بهداشت قروه:‌
کشورهای خارجی مدعی تولید واکسن کرونا بالاترین آمار ابتلا و مرگ و میر را دارند

مسعود معتمدی مسئول مرکز بهداشت قروه در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در بزرگداشت قیام 19 دی اظهار داشت: سخنان هوشیارانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی مسیر حرکت را برای تمام جامعه روشن ساخت و امروز بیشترین توجه ما باید معطوف به تولید واکسن داخلی باشد.

معتمدی با بیان اینکه با توجه به تهدیدات بیولوژیکی و بیوتروریسم و سواستفاده هایی که دشمنان قصد دارند از هر راهی به ما آسیب برسانند و متاسفانه در ۴دهه ی گذشته همواره با تحریم و دشمنی در این راه قدم هایی برداشته اند و  فرموده های حکیمانه ی مقام معظم رهبری در خصوص عدم اعتماد به واکسن خارجی که با توجه به بصیرت و بینش عمیق ایشان نسبت به توطئه های دشمنان نمی توان به واکسن خارجی اعتماد کرد.

وی با تاکید بر لزوم تکیه بر ظرفیت های داخلی خاطرنشان کرد: امروز می بینیم که در کشورهای مدعی تولید واکسن خارجی بالاترین آمار کشته های ویروس کرونا دیده می شود و باید منتظر بود و دید که آیا واکسن تولید شده ی این کشورها اثرگذاری دارد یا خیر، و در صورتیکه تحقیقات واکسن کشور خودمان نیز تا اندازه ی همین واکسن های خارجی انجام شده است و با توجه به توانایی علمی دانشمندان عزیزمان امیدواریم این واکسن هر چه سریع تر در دسترس قرار گیرد و مراحل تست انسانی را با موفقیت پشت سر بگذارد و با واکسیناسیون عمومی در سطح کشور ویروس منحوس کرونا محو شود.

معتمدی ادامه داد: خوشبختانه واکسن داخلی کرونا تولید شده است و تاکنون در آزمایش فاز انسانی نیز موفق عمل کرده است و سخنان وزیر بهداشت نیز بر امیدواری از این واکسن تاکید دارد.

وی در پایان ادامه داد: امیدواریم هر چه زودتر خبرهای خوبی از واکسن داخلی به گوش برسد و فاز انسانی آن نیز با موفقیت به پایان برسد و شاهد از بین رفتن این ویروس توسط واکسن داخلی در داخل کشور باشیم.

 

 رئیس بیمارستان امام علی(ع) شهر سرابله:
توانمندی ایران در تولید واکسن کووید19/ سابقه نشان داده کشورهای غربی مورد اعتماد نیستند

میلاد برجی، رئیس بیمارستان امام علی(ع) شهر سرابله در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: ویروس کرونا تاثیرات منفی بر جامعه گذاشته که تولید واکسن می تواند به آرامش جامعه و کاهش آمار مبتلایان کمک کند.

وی با بیان اینکه خرید واکسن های خارجی با وجود تولید داخل معنی ندارد، اظهار کرد: در تولید واکسن کرونا باید دقت کرد تا اشتباهی صورت نگیرد و گرنه مشکلات عدیده ای ایجاد خواهد شد.

رئیس بیمارستان امام علی (ع) شهر سرابله خاطر نشان کرد: سابقه نشان داده کشورهای غربی مورد اعتماد نیستند و نباید به آن ها اعتماد کرد بلکه باید به تولید داخل تکیه کرد.

برجی تصریح کرد: پیشرفت های داخل کشور به جایی رسیده از لحاظ پزشکی ایران یکی از کشورهایی است که به خوبی با کرونا مبارزه کرده و اکنون توانایی تولید واکسن را دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیر شبکه بهداشت و درمان گفتگو با خبرنگار دانشگاه علوم پزشکی واکسن ایرانی کرونا تولید واکسن کرونا دانشمندان ایرانی ساخت واکسن کرونا رهبر معظم انقلاب واکسن های خارجی موش آزمایشگاهی اشاره کرد و گفت رئیس بیمارستان تولید واکسن واکسن کرونا بالاترین آمار نشان می دهد خون های آلوده کشورهای غربی واکسن ها واکسن داخلی وزیر بهداشت واکسن خارجی مطهری همدان واکسن تولید نشان دهنده ورود واکسن سخنان رهبر تست انسانی واکسن سازی تولید داخل مرگ و میر زمینه ها کشور ما خون ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»

همشهری آنلاین:تولید و پخش رئالیتی‌شوها از مافیا گرفته تا پدرخوانده و... در شبکه‌های نمایش خانگی داغ است و یکی از این برنامه ها که اینروزها طرفداران قابل توجهی پیدا کرده، رئالیتی‌شو «زودیاک» است که با عنوان «شب های مافیا»، بازی جذابی را برای طرفدارانش پخش می‌کند، در این برنامه یک قاتل سریالی به نام «زودیاک»، شهروندان و مافیای سیسیل را هدف قرار می دهد. در این برنامه محمد بحرانی نقش گرداننده بازی را بر عهده دارد.سریال شب های مافیا؛ زودیاک به کارگردانی محمدرضا رضائیان در سال ۱۴۰۲ ساخته شده است. در فصل دوم این رئالیتی‌شو سریال فرزاد حسنی، دارا حیایی، جواد خواجوی، محیا دهقانی، متین ستوده، مجتبی شفیعی، علیرضا طلیسچی، سعید فتحی روشن، بهار قاسمی، مریم مومن، مهدی مهدی پور و امیرحسین هاشمی به هنرمندی پرداخته‌اند. علیرضا طلیسچی یکی از خوانندگان شناخته شده و پرطرفدار پاپ است. خواننده‌ای که توانسته جایش را با کنسرت‌هایی که برگزار می‌کند؛ تثبیت کند. خواننده پاپ متولد ۶۴ که از میانه دهه ۸۰ فعالیتش را به شکل رسمی آغاز کرد؛ تک آهنگ‌هایش طرفداران خاص خودش را دارد. طلیسچی در این گفت‌وگو از حضورش در برنامه شب‌های مافیا می گوید و در بخش‌های دیگری از این گفت وگو از وضعیت امروز موسیقی صحبت کرده است.

این روزها رئالیتی‌شوهای متنوعی در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود؛ چطور شد که در برنامه شب‌های مافیا؛ زودیاک شرکت کردید؟

از طریق تیم تولید به برنامه دعوت شدم و علاقه داشتم که ببینم چطور می‌توانم در این سناریو، بازی کنم. من قبلا هم در یک شو، مافیا بازی کرده بودم اما به نظرم زودیاک شیک‌تر است و پیچیدگی‌هایش، بازی را برای بیننده، جذاب‌تر می‌کند.

خیلی‌ها به برد و باخت در یک مسابقه اهمیت می‌دهند، برد و باخت برای شما چطور بود؟

حضورم و شرکت در این برنامه بیشتر برایم جنبه سرگرمی دارد. اینطور نگاه میکنم که با یک گروه خوب دور هم هستیم و هدفمان این است که برای بیننده‌های برنامه، برای لحظاتی حال خوب ایجاد می‌کنیم که امیدوارم به چنین نتیجه‌ای رسیده باشیم.

اخیرا در نمایش خانگی، محصولاتی در حوزه‌های مختلف ورزش، موسیقی، مذهبی و ... تولید شده است. از نظر شما تولید برنامه‌های حوزه موسیقی مثل صداتو، چه تاثیری بر ارتباط بیشتر مردم با موسیقی دارد؟

ساخت برنامه‌های خوب در این حوزه، به ارتباط بیشتر مردم با موسیقی کمک می‌کند اما اینکه این برنامه‌ها بتواند آرتیست بسازد، مبحث دیگری است. چون یک خواننده هر چقدر هم تخصصی وارد یک حوزه بشود، تا جو کار و فعالیت حرفه‌ای در فضای تولید و استیج را تجربه نکند، به موفقیت نمی‌رسد. از نظر من، ورود به عرصه خوانندگی و فضای حرفه‌ای موسیقی، کاملا نیازمند تجربه واقعیت این قضیه است. تمام این مسابقاتی هم که اخیرا تولید و پخش شده، یکی دو چهره را به فضای موسیقی معرفی کرده اما به لحاظ ایجاد سرگرمی برای مردم، کاملا موفق ظاهر شده‌اند و اگر از این قبیل برنامه‌ها مجدد هم تولید بشود، به و فهم و درک بیشتر مردم از به فضای موسیقی، کمک قابل توجهی می‌کند.

پیشنهادی برای حضور در برنامه‌های موسیقی داشته‌اید؟
پیشنهاد داشته‌ام اما علاقه، نه. چون به نظرم در جایگاهی نیستم که بخواهم کسی را قضاوت کنم و اصولا هم موسیقی تا یک جایی به صورت علمی و پایه، آموختنی است و از آن به بعدش دیگر سلیقه‌ای می‌شود. پس قضاوت کردن راجع به صداها را باید به مردم بسپاریم.

این روزها بازار کنسرت‌های پاپ داغ است، درست است که موسیقی در کشور افت و خیزهای زیادی دارد و با مشکلات خاص خودش دست و پنجه نرم می‌کند؛ با این حال اوضاع این روزهای موسیقی کشور چطور است؟
به نظرم وضعیت موسیقی ما در حال بهبود است و البته این گفته من نیست و گفته خیلی از بزرگان حال حاضر موسیقی ایران است. موسیقی ما در سال‌های اخیر دچار تحولات عجیب و غریبی شد که بخشی از این تحولات، مثبت بود و بخشی هم منفی. خوشحالم که با ورود هنرمندان حرفه‌ای‌تر و صداهای قشنگ‌تر و احساس بیشتری که در کارها وجود دارد، موسیقی در حال نجات پیدا کردن از آن حالت قبلی و ترمیم خودش است.

برویم سراغ مسئله‌ ترند شدن برخی از قطعه‌ها موسیقی مثل قطعه «پاقدم» که اخیرا بسیار شنیده و معروف شد. چه می‌شود که یک کار، انقد دیده و شنیده و پرطرفدار می‌شود؟

بخش زیادی از این اتفاق، مربوط به تجربه است و بخشی هم سلیقه و هوش مارکت. ولی در نهایت یک کار را مردم، بولد می‌کنند. یعنی اگر مردم کاری را دوست داشته باشند، آن کار به موفقیت بزرگی میرسد. پاقدم، یک قطعه موسیقی دهه شصتی است که در آن استانداردهای ضبط موسیقی آن دوران، کاملا رعایت شده و فکر می‌کنم جدا از تنظیم و میکس و مستر خوب امیر بهادر دهقان، شعر و ترانه کار و ملودی هم خیلی به کارهای آن دهه نزدیک است.

شما در قطعه‌های معروف‌تان هم سبک شاد دارید و هم قطعه‌های احساسی و غمگین. تمایل مردم بیشتر به شنیدن کدام یک است؟
اگر به تاریخ‌مان رجوع کنید می‌بینید که مردم ما پر از غم و غصه بوده‌اند و طبیعتا تمایلشان به آهنگ‌های شاد، بیشتر است. در کنسرت‌ها هم همینطور است. وقتی یک پدر یک بودجه مشخصی را برای خانواده‌اش کنار می‌گذارد که در یک کنسرت شرکت کنند، دلش نمی‌خواهد که مجددا در یک فضای غمگین قرار بگیرند. بنابراین تمایلشان به شنیدن و همراهی در خواندن آهنگ‌های شاد بیشتر است. البته از قدیم هم همین بوده که یک موزیک شاد نسبت به یک قطعه غمگین، بیشتر شنونده و طرفدار داشت.

این روزها مدام نام خواننده‌های جدیدی را می‌شنویم که در فضای مجازی معرفی می‌شوند. یا گاهی روی بیلبوردها، کنسرت خواننده‌هایی را می‌بینیم که خیلی‌ها نمی‌شناسندشان. این افزایش ورود به عرصه خوانندگی، اتفاق مثبتی است یا منفی؟
ما خوانندگانی را داشته‌ایم که با یک قطعه، روی استیج آمدند و بقیه قطعه‌هایشان یک حالت مکمل روی همان یک قطعه را داشته. از آن طرف هم هنرمندی داشته‌ایم که با هر قطعه جدید، مخاطبان بیشتری را جذب کردند و به تدریج معروف شدند. در هر صورت، دیده شدن یک اثر هنری و محبوب شدن هنرمند در نهایت به مردم بستگی دارد.

به تجربه حوزه‌های هنری دیگر مثل بازیگری هم فکر می‌کنید یا پیشنهادی داشته‌اید؟
من یکبار این را تجربه کرده‌ام و متاسفانه بازخورد خوبی از این قضیه نداشتم، بخاطر اینکه تیم تولید آن کار، تیم که فکر می کردم باید باشد، نبود. البته که بازیگران و بقیه عوامل، همه خوب بودند اما تجربه خوبی برای من نبود و ترجیح می‌دهم که فعلا دوباره آن فضا را تجربه نکنم و در کار خودم پیش بروم. هرچند که از آینده‌ و تصمیمات بعدی‌ام خبر ندارم.

کد خبر 847250 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها موسیقی ایرانی برج میلاد خبر مهم موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا نمايش خانگي

دیگر خبرها

  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • مسابقات قهرمانی شنا آلمان| تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • کلوپ: ناامیدی بی‌سابقه‌ای را تجربه کردم؛ با آن بازی برابر اورتون نباید هم قهرمان شویم
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست