Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قتل عام ۱۱ تن از کارگران معدن در ایالت بلوچستان پاکستان توسط گروه تروریستی داعش را محکوم کرد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) قتل عام ۱۱ تن از کارگران معدن در ایالت بلوچستان پاکستان توسط گروه تروریستی داعش را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: این اقدام جنایتکارانه، یک بار دیگر ضرورت همکاری تمام کشور‌های منطقه برای مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریستی را مورد تاکید قرار می‌دهد.

خطیب زاده در ادامه اظهار داشت: ضروری است کشور‌های جهان اسلام با همکاری یکدیگر تمام مساعی خود را برای از بین بردن بستر‌های فکری و تامین مالی این گروه‌های افراطی و تکفیری متمرکز کرده و از تداوم حمایت این گروه‌ها توسط کشور‌های خاص، با هدف امحاء خشونت بر علیه انسان‌های بیگناه از مذاهب و ادیان مختلف، ممانعت به عمل آورند.

گفتنی است صبح یکشنبه ۱۴ دی ماه (سوم ژانویه) ۱۱ کارگر معدن زغال سنگ در استان بلوچستان پاکستان و در ۴۸ کیلومتری شرق کویته توسط گروهک تروریستی داعش ربوده و سپس به قتل رسیدند. داعش مسؤولیت این اقدام تروریستی را به عهده گرفت و اعلام کرد که ۱۱ معدنچی شیعه در بلوچستان را پس از اسارت، سر بریده است.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان نیز این حمله را محکوم کرد و خواستار مجازات عاملان این اقدام تروریستی توسط ارتش این کشور شد.

علامه جعفری رهبر شیعیان پاکستان نیز از دولت این کشور خواست تا با عوامل اصلی این اقدام تروریستی و موج جدید تحرکات عناصر تکفیری قاطعانه برخورد کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تروریست های تکفیری داعش وزارت امور خارجه سعید خطیب زاده بلوچستان پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۱۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه

وزیر دفاع ایران در دیدار دبیرکل وزارت دفاع هند با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!