Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کشتی آرای کارشناس بازار سکه و طلا در گفتگو با خبرنگارپارسینه در خصوص بازار طلای کشور گفت: در بازار امروز بهای جهانی طلا به یک هزار و ۸۵۱ دلار در هر اونس رسید. گفتنی است که بهای امروز طلا نسب به اواسط گذشته ۱۰۵ دلار کاهش قیمت داشته است. دلیل افزایش قیمت طلا طی هفته گذشته تحولات و بحران سیاسی در آمریکا و همچنین دلیل افت امروز قیمت طلا کاهش بحران سیاسی و تنش در بازار‌های مالی جهان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت هر اونس نقره با کاهش به ۲۵ دلار و ۵۰ سنت رسیده است. در بازار داخلی هم بهای سکه و طلا هم با کاهش روبرو بود به نحوی که قیمت سکه نسبت به هفته گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

کارشناس بازار سکه و طلا افزود: سکه بهار آزادی طرح قدیم باقیمت ۱۱ میلیون تومان، یکه طرح جدید با ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و نیم‌سکه هم باقیمت ۶ میلیون هزار تومان دادوستد شد. در بازار امروز ربع‌سکه هم باقیمت ۴ میلیون تومان و سکه‌های گرمی باقیمت ۲ میلیون و ۳۰۰ تومان خریدوفروش شد.

کشتی آرای گفت: در بازار امروز یک مثقال طلای آب‌شده ۱۷ عیار که مبنای قیمت‌گذاری در بازار است باقیمت ۴ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان، یک مثقال طلای ۱۸ عیار هم با قیمت ۵ میلیون و ۷۷ هزار تومان و یک گرم طلای ۱۸ عیار هم باقیمت یک میلیون و ۱۰۷ هزار تومان معامله شد.

او در ادامه افزود: یک گرم طلای ۲۰ عیار باقیمت یک میلیون و ۲۳۰ هزار تومان، یک گرم طلای ۲۱ عیار باقیمت یک میلیون و ۲۹۱ هزار تومان، یک گرم طلای ۲۲ عیار باقیمت یک میلیون و ۳۵۳ هزار تومان و هر مثقال طلای ۲۴ عیار که همان طلای خالص است باقیمت یک میلیون و ۴۷۶ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

این فعال بازار طلا و جواهر کشور در پایان گفت: کاهش شدید قیمت سکه و طلا باعث شد که خرید و فروش و معاملات سکه و طلا با افت مواجه شود به نحوی که فروشنده در بازار بیشتر از خریدار پیدا می‌شود و همین امر باعث گردید بعد از حدود یک سال حباب سکه به زیر ۳۰۰ هزار تومان یعنی ۲۸۰ هزار تومان برسد. نرخ هر دلار آمریکا در بازار امروز ۲۵ هزار و ۱۳۰ تومان است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کارشناس بازار سکه و طلا طلا قیمت طلا قیمت سکه پارسی خبر قیمت بازار سکه و طلا کشتی آرای باقیمت یک میلیون بازار امروز یک گرم طلای هزار تومان سکه و طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمز طلای جهانی در مسیر صعود

قیمت طلای جهانی با تمرکز سرمایه گذاران بر نشست فدرال رزرو آمریکا، ثابت ماند.

به گزارش ایسنا، قیمت طلا امروز، سه شنبه (۳۰ آوریل) ثابت بود و برای سومین افزایش ماهانه متوالی قرار گرفت زیرا فعالان بازار منتظر تصمیم سیاست فدرال رزرو ایالات‌متحده و داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی بودند که اواخر این هفته برای کاهش نرخ بهره منتشر می‌شود.

هر اونس طلا بدون تغییر به ۲۳۳۴ دلار و ۹۲ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۲۳۴۶ دلار آمریکا رسید. قیمت شمش تا کنون در این ماه ۴.۶ درصد افزایش یافته است.

بازارها بر جلسه سیاست دو روزه فدرال رزرو امروز و داده‌های حقوق‌ و دستمزد غیرکشاورزی روز جمعه تمرکز دارند. به نظر می رسد فدرال‌رزرو در این نشست نرخ بهره پایه خود را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد ثابت نگه داشته است. تورم که اخیراً نشانه‌ای از کاهش یا محدود شدن را نشان نمی‌دهد، سیاست‌گذاران فدرال رزرو را در این هفته در مورد چگونگی توصیف گام‌های بعدی خود به چالش می‌کشد.

گزارش تورم قیمت مصرف‌کننده بیش از حد انتظار در ماه مارس، معامله گران را بر آن داشت تا انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را کاهش دهند. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد.

تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود را در مورد قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ افزایش دادند و انتظار داشتند که مشکلات ژئوپلیتیکی تدریجی برای سرمایه‌گذاران به پناه بردن به دارایی‌های امن و افزایش قیمت‌های رکورددار بیشتر با تقویت ذخایر بانک‌های مرکزی افزایش یابد.

نظرسنجی رویترز نشان داد که تحلیلگران و معامله گران پیش‌بینی قیمت پلاتین و پالادیوم در سال ۲۰۲۴ را به دلیل تقاضای ضعیف بخش خودرو کاهش داده اند اما همچنان انتظار دارند قیمت پلاتین در سال ۲۰۲۵ افزایش یابد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۰۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۵۲.۴۵ دلار رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۷۲.۶۸ دلار رسید.

دیگر خبرها

  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت طلا و سکه کاهشی شد؛ سکه چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت انواع سکه و طلای ۱۸ عیار را ببینید
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۲ اردیبهشت ماه
  • پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت پژو پارس در بازار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۱ اردیبهشت ماه
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • کف قیمت دلار کجاست؟