Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع‌رسانی «یمن نیوز» روز شنبه نوشت: «عبدالعزیز بن حبتور» در اولین اظهار نظر رسمی خود پس از انفجارهای فرودگاه عدن گفت که نیروهای ائتلاف سعودی ظرف ۲۴ ساعت صحنه انفجارهای این فرودگاه را از بین بردند و پیش از آن به کمیته‌های تحقیقاتی تشکیل شده، اجازه ندادند وارد صحنه شوند تا اینکه بقایای انفجارها را از بین ببرند و ترکش‌های آن را از محل خارج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی که در جریان افتتاحیه یک برنامه در وزارت صنعت و تجارت یمن سخن می‌گفت، هدف قرار دادن فرودگاه عدن توسط ارتش و کمیته‌های مردمی وفادار به «جنبش انصارالله» را رد کرد و افزود: تمام عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی علیه متجاوزان ائتلاف و نیروهای وابسته به آن‌ها آشکار و علنی است.  

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که انفجارهای فرودگاه عدن ناشی از درگیری و اختلاف بین گروه‌ها و جریان‌های وابسته به ائتلاف سعودی انجام شد.  

 انفجار مهیبی ۱۰ دی در محوطه فرودگاه عدن در جنوب یمن همزمان با ورود اعضای جدید کابینه «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به این فرودگاه بین‌المللی روی داد.  

در جریان انفجار فرودگاه بین‌المللی عدن دستکم ۲۲ نفر کشته و دهها نفر دیگر مجروح شدند.  

مقام‌های دولت مستعفی یمن وابسته به ریاض به ریاست منصور هادی مدعی دست داشتن جنبش انصارالله در این انفجار شدند، اما این جنبش این ادعا مبنی بر دست داشتن در انفجار فرودگاه بین‌المللی عدن را رد کرد و آن را به "مزدوران عربستان و امارات" نسبت داد. 

 «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن هفته گذشته به منظور بررسی انفجارهای فرودگاه عدن و دیدار و گفت و گو با رئیس‌جمهوری مستعفی یمن و مقام‌های ارشد سعودی به عدن و ریاض سفر کرد.  

عربستان با تشکیل ائتلافی از چند کشور عربی و با همراهی آمریکا و رژیم صهیونیستی از فروردین سال ۹۴ کشور فقیر و اسلامی یمن را مورد حمله نظامی از زمین، دریا و هوا قرار داد. این تجاوز نظامی تاکنون هیچ دستاوری برای ریاض نداشته و تنها به ویرانی کشور یمن و کشته شدن هزاران غیر نظامی در این کشور منجر شده است.

برچسب‌ها یمن جنبش انصارالله آسیای غربی منصورهادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن جنبش انصارالله آسیای غربی یمن جنبش انصارالله آسیای غربی منصورهادی اخبار کنکور فرودگاه عدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۲۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد

با حکم قاضی دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از رفتن به زندان جان به در برد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری نیوز وان خبر داد، یکی از قضات دادگاه عالی با صدور حکم خود اجازه ادامه حضور نتانیاهو را در مقام خود به رغم دادخواست تقدیم شده مربوط به تضاد منافع ابقا کرد.

به نوشته این رسانه، 28 نفر از شخصیت‌های اسرائیلی از جمله اساتید دانشگاه و اقتصاد دان برجسته اسرائیلی با تقدیم دادخواستی به دادگاه عالی اسرائیل اعلام کردند بین مدیریت جنگ شمشیرهای آهنین و پرونده شخصی نتانیاهو به عنوان یک متهم جنایی، تضاد منافع وجود داشته و وی باید فورا برکنار شود.

چند رسانه دیگر عبری زبان هم با اشاره به این خبر افزودند: این حکم در حالی صادر شد که درخواست کنندگان دلایل مبرهنی دال بر ارتباط طولانی شدن جنگ با درخواست نتانیاهو برای تعویق محاکمه‌اش ارائه کرده و اعلام کردند که این امر نماد تضاد منافع است اما قاضی دادگاه با حکم خود در واقع به نخست وزیر اجازه داد به رغم متهم بودن به ارتکاب جرم همچنان در راس مقام اجرایی باقی بماند.

این دومین دادخواستی است که شخصیت‌های علمی و اقتصادی اسرائیلی برای برکناری نتانیاهو از قدرت تقدیم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی می‌کنند.

حدود یک ماه پیش نیز تعداد دیگری از سرمایه داران و دانشگاهیان اسرائیلی درخواست مشابهی را ارائه کرده بودند.

این رسانه‌ها خبر دادند، با وجود آنکه قضات به وجود تضاد منافع در این امر رسیدند اما ترجیح دادن این مسئله را از طریق دریافت تعهد کتبی از نتانیاهو در رابطه با احترام با قانون تضاد منافع حل کنند.

گفتنی است از یک سال پیش دادخواست‌های مشابهی علیه نتانیاهو به دادگاه ارائه شده و تاکید می‌شود تلاش نتانیاهو برای تغییر قوانین قضائی هم در راستای منافع خویش بوده و اقدام وی نیز در چارچوب تضاد منافع قرار دارد.

ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شدعضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیسترکوردی که نتانیاهو ثبت کرد

در صورتی که دادگاه حکم به تضاد منافع و برکناری نخست وزیر می داد، رفتن نتانیاهو به زندان امری حتمی می بود.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • تصمیم کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات به رفح
  • تصمیم صهیونیست‌ها برای ادامه حملات به رفح
  • تصمیم کابینه جنگ اسرائیل برای ادامه حملات به رفح
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل
  • نتانیاهو: درخواست حماس برای توقف کامل جنگ غزه را نخواهیم پذیرفت
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین