Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بررسی گزارش نحوه ارائه خدمات به بیماران کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان فارس و آمار مقایسه‌ای تعداد بیماران، موارد بستری در بخش‌های عادی و ویژه، تعداد جانباختگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون و افزایش تعداد تخت‌های عادی و ویژه در بیمارستان ها، اظهار کرد: ۸۷ درصدی میانگین تعداد بستری روزانه بیماران کووید۱۹ و ۸۵ درصدی آمار جانباختگان کرونا و بین ۸۰ تا ۸۸ درصدی ورودی و بستری بیماران کووید۱۹ در بیمارستان‌های فارس در مقایسه با ماه‌های آغازین شیوع کرونا کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تلاش‌های انجام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مدافعان سلامت استان برای مقابله با کرونا، اضافه کرد: برای ادامه مطلوب و مناسب مدیریت کرونا، لازم است همچنان با همکاری مردم و مسوولان و رعایت بیشتر توصیه‌های بهداشتی، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی در جلوگیری از انتشار و شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن بکوشیم.

همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با بیان فعالیت‌های مراکز ۱۶ ساعته استان در زمینه ارائه خدمات به افراد مشکوک و دارای علامت کرونا و همچنین اجرای طرح محله و خانواده محور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ موسوم به طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی»، از فعالیت تیم‌های مشارکت کننده در این طرح برای شناسایی بهتر و سریع‌تر بیماران کرونا خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۲۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،خانم قمری با بیان اینکه شاخص کیفیت هوا در سلماس طبق آخرین داده‌های دریافتی ۱۱۸ است افزود: در نخستین ساعت‌های روز نیز کیفیت هوا در سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

او ضافه کرد: پایداری هوا، افزایش آلاینده‌ها به خصوص خودرو‌ها و وارونگی دما علت اصلی کاهش کیفی هواست.

خانم قمری اضافه کرد: لازم است شهروندان در چنین مواقعی از تردد‌های غیر ضروری در سطح شهر و نقاط پرتردداجتناب کنند.

او توصیه کرد: بیماران خاص، بیماران تنفسی و قلبی نیز تا رفع این شرایط از منزل خارج نشده و در معرض هوای آلوده قرار نگیرند.

قمری گفت: کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی، جلوگیری از فعالیت توام با آلودگی واحد‌های صنعتی آلاینده محیط زیست نیز باید مورد توجه همگان باشد.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی