Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز شنبه در جلسه استانی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا از همه شهروندان استان خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش تردد و اجتماعات، از اوج‌گیری دوباره شیوع کرونا جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون هشت شهرستان استان اردبیل در وضعیت زرد و چهار شهرستان بیله‌سوار، اصلاندوز، کوثر و نیر در وضعیت آبی قرار دارند، ولی این وضعیت به معنای عادی شدن شیوع کرونا در استان نیست و هر لحظه ممکن است که وضعیت قرمز و نارنجی برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل با قدردانی از تلاش و همکاری مردم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی از طریق استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی، کم کردن اجتماعات و تردد اظهارکرد: اجرای طرح سردار شهید سلیمانی و تلاش کارکنان بخش بهداشت و درمان استان در کنار اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مطلوب رسانه‌ها موجب توقف شدت شیوع کرونا در استان اردبیل شد.

وی خواستار حفظ و بهبود وضعیت کنونی شیوع کرونا شد و گفت: در صورت بی‌توجهی مردم، دوباره با موج و پیک جدید شیوع کرونا مواجه خواهیم شد و اگر این اتفاق در ماه آخر سال بیفتد، همه کسبه و بازار و اقتصاد استان به شدت ضربه خواهند دید.

بهنامجو به شهروندان توصیه کرد تا با اجرای پروتکل‌های بهداشتی در ایام پیش رو همچون ایام پیک کرونا، نگذارند وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل در ایام آخر سال به وضعیت بحرانی، قرمز و زرد تبدیل شده و در نهایت منجر به تعطیلی بازار و فعالیت اصناف شود.

وی با بیان این که مردم نشان دادند که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا قابل کنترل است، افزود: متولیان بخش درمان کشور و متخصصان در حال تلاش برای تولید و خرید واکسن هستند که در صورت تامین، در مرحله اول به گروه‌های پرخطر تزریق خواهد شد و تا آن زمان، لازم است که همه دستورالعمل‌ها به شکل جدی به اجرا درآید.

استاندار اردبیل همچنین خواستار تشدید و تداوم بازدیدهای کنترلی کرونا در این استان شد و ادامه داد: با تلاش همگانی باید جلوی شیوع پیک جدید کرونا در استان را بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: عادی‌انگاری بزرگترین تهدید وضعیت کنونی کرونا در استان است چرا که در ماه‌های گذشته، سه بار با عادی‌انگاری دچار پیک شیوع این بیماری در استان شده‌ایم.

شهرام حبیب‌زاده افزود: در صورت عادی‌انگاری، پیک بعدی بیماری در ۳۰ تا ۶۰ روز بعدی اتفاق می‌افتد و بر همین اساس لازم است که همه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تداوم و یا بهبود وضعیت فعلی بکوشند.

وی خواستار کنترل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تجمعات از جمله مراسم عزا و عروسی شد و بیان کرد: همه مردم از برگزاری مراسم با تعداد زیاد میهمان پرهیز کرده و یا حداقل به تاخیر بیندازند و در صورت برگزاری نیز، قواعد بهداشتی را با وسواس و سخت‌گیری بیشتر اجرا و رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین اصلی‌ترین تهدید و علت مرگ و میر بیماران کرونا در استان اردبیل را افراد دارای بیماری زمینه‌ای اعلام کرد و گفت: در طرح شهید سلیمانی بیماران و گروه‌های پرخطر شناسایی شده و تحت کنترل شدید قرار می‌گیرند.

وی با هشدار به احتمال شیوع نوع جدید کرونا موسوم به کرونای انگلیسی گفت: با رعایت مقررات بهداشتی باید از شیوع و گسترش این بیماری جلوگیری کرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل هم گفت: روزانه ۶۰۰ مورد ویزیت مربوط به کرونا در سطح مراکز درمانی استان اردبیل انجام می‌شود.

دکتر بابک نخستین، حفظ وضعیت کنونی کرونا در استان اردبیل را بسیار سخت خواند و افزود: همه باید مواظبت کنند که ویروس جهش یافته و جدید موسوم به کرونای انگلیسی که ۷۰ برابر بیشتر از کرونای عادی قدرت شیوع بالاتری دارد، در سطح جامعه همه‌گیر نشود.

وی با اشاره به وجود برخی نارسایی‌ها در کنترل فعالیت تالارها، قلیان‌سراها و چایخانه‌ها تاکید کرد: علاوه بر این، در مدیریت مسافرت‌ها نیز مشکلاتی وجود دارد چرا که موارد جدید ابتلای به کرونا در بین مسافران و یا افراد در تماس با مسافران مشاهده شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: اگر از همین الان برای کنترل شیوع کرونا در شب عید برنامه‌ریزی نشود، ممکن است در ایام عید دوباره با پیک بعدی شیوع این بیماری مواجه شویم.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل امروز اعلام کرد که در ادامه روند نزولی شیوع کووید.۱۹، این استان در وضعیت زرد قرار گرفته و با زرد شدن وضعیت، مجموع افراد بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان با ۳۰۱ نفر کاهش نسبت به بالاترین رکورد ثبت شده، به ۲۰۲ نفر رسیده است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده، با جان باختن ۲ نفر دیگر از مبتلایان کرونا در شبانه‌روز گذشته، تاکنون یک‌هزار و ۳۱۰ نفر در استان اردبیل به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

هم‌اکنون با ادامه روند کاهشی شیوع کرونا، هشت شهرستان پارس‌آباد، نمین، سرعین، انگوت، گرمی، خلخال، مشگین‌شهر و اردبیل در وضعیت زرد و چهار شهرستان بیله‌سوار، اصلاندوز، کوثر و نیر در وضعیت آبی(وضعیتی بین سفید و زرد) قرار دارند.

۶ هفته پیش، تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی یک هفته پیش پس از ۸۰ روز، آمار فوتی‌های کرونا در این استان به صفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اکبر بهنام جو  بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اکبر بهنام جو بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل کرونا در استان اردبیل پروتکل های بهداشتی استان اردبیل شیوع کرونا عادی انگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۲۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه قم – کاشان
  • تفاوت فرمانداری ویژه با فرمانداری عادی چیست؟
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد