Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر «رشید حیدری مقدم» روز شنبه در ستاد مقابله با کرونا استان همدان، اظهار داشت: مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های این استان از ابتدای همه گیری ویروس تاکنون ۹ هزار و ۸۸۹ نفر است که ۱۷ هزار و ۵۰۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز از طریق مراکز ۱۶ ساعته شناسایی شدند.

وی افزود: آمار بیماران مثبت و مشکوک بستری در بیماستان های استان همدان طی ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر بوده که ۳۵ بیمار نیز با مراجعه به مراکز سرپایی استان شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: همچنین با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان قطعی کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری از ابتدای همه گیری ویروس تاکنون در استان همدان به یک هزار و ۴۲۹ نفر رسید.

دکتر حیدری مقدم با بیان اینکه روند ابتلا به ویروس کرونا در استان همدان کاهشی است، افزود: شاخص سرایت پذیری ویروس در استان به کمتر از عدد یک یعنی ۹۱ صدم کاهش یافته است که امید می رود همچنان شاهد روند نزولی این آمار باشیم.

وی گفت: شرکت در اجتماعات با ۵۲ درصد و دورهمی های خانوادگی با  ۴۰ درصد همچنان بیشترین علت شیوع ویروس و ابتلا به کووید ۱۹ را دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سهم مسافرت در ابتلا به کرونا یک درصد بود که این رقم طی یک هفته گذشته تصاعدی شده و به چهار درصد رسیده است.

حیدری مقدم اظهار داشت: بازرسی های انجام شده در یک هفته گذشته نشان دهنده رعایت ۸۵ درصدی پروتکل های بهداشتی در  واحدهای صنفی و خدماتی استان همدان است و میزان استفاده خدمات دهندگان از ماسک ۸۶ درصد و خدمات گیرندگان نیز ۸۱ درصد است. 

وی با بیان اینکه میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی(فیزیکی) در واحدهای صنفی و خدماتی استان ۸۱ درصد است، افزود: ۲۷۲ واحد متخلف به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان همدان شناسایی و علاوه بر ابلاغ اخطاریه به مراجع قضایی نیز معرفی شدند، ضمن اینکه ۱۵ واحد نیز در یک هفته گذشته پلمب شده است.

به گزارش ایرنا، استاندار همدان صبح امروز در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت که روند کاهشی ابتلا به کرونا باید با رعایت اصول بهداشت فردی، حضور نیافتن در اجتماعات و دورهمی ها و زدن ماسک حفظ شود چراکه با وجود ویروس کرونا، شرایط مطلوب این استان ناشی از رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان است.

«سیدسعید شاهرخی» افزود: وضعیت جدیدی در ستاد ملی کرونا با عنوان وضعیت آبی عنوان شد که مبنای آن ۲ نفر ابتلای مثبت به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شهرستان است که براین اساس سه شهرستان «اسدآباد، فامنین و بهار» استان همدان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی با بیان اینکه هفت شهرستان دیگر استان نیز در وضعیت زرد هستند، تصریح کرد: شرایط در وضعیت آبی به گونه ای است که همه فعالیت ها انجام می شود ولی رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و صنوف همچنان الزامی است.

استاندار همدان با بیان اینکه تردد خودرو بین شهرهای دارای شرایط زرد بدون دریافت مجوز امکانپذیر است، گفت: البته تردد و ورود خوردهای غیر بومی به شهرستان های دارای وضعیت نارنجی و قرمز همچنان ممنوع است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ویروس کرونا همدان بهداشت و سلامت اخبار کنکور پروتکل های بهداشتی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۲۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند

به گزارش همشهری آنلاین، حجم آب موجود مخازن سدهای کشور با یک درصد رشد از ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش شاخص‌های مهم آب و برق (بارش و سدها) شرکت مدیریت منابع آب ایران، ورودی مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی تا امروز (۱۶ اردیبهشت) ۲۸.۶۹ میلیارد مترمکعب به ثبت رسیده است، این در حالی است که این عدد در سال گذشته برابر با ۳۰.۳۲ میلیارد مترمکعب بوده است که نشان از کاهش ۵ درصدی ورودی سدهای کشور دارد.

اما از ابتدای سال آبی جاری تا کنون میزان خروجی سدهای کشور به ترتیب در سال جاری و سال گذشته ۱۷.۹۸ میلیارد مترمکعب و ۱۷.۴۴ میلیارد مترمکعب به ثبت رسیده است که بیانگر رشد ۳ درصدی است.

حجم آب موجود مخازن سدهای کشور با یک درصد رشد از ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است و در مجموع میزان پرشدگی سدهای کشور ۶۵ درصد تخمین زده شده است.

بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟

ارتفاع ریزش‌های جوی کشور نیز معادل ۲۱۹.۲ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه دراز مدت (۲۲۱.۳ میلی‌متر) یک درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۸.۱ میلی‌متر) ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است بر اساس شاخص اختلاف سال آبی جاری با متوسط دراز مدت (۵۵ سال) میزان بارندگی‌ها در این بازه زمانی در سیستان و بلوچستان ۶۹ درصد، یزد ۵۶ درصد، خراسان جنوبی ۲۷ درصد و ایلام ۲۴ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که کم بارشی گریبانگیر ۱۱ استان بوده و از جمله قزوین ۲۸ درصد، تهران ۲۴ درصد، خراسان رضوی ۲۴ درصد، سمنان ۲۲ درصد و زنجان ۲۰ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 849461 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران باران سد

دیگر خبرها

  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • وضعیت سد دز استان خوزستان عادی است
  • وضعیت سد دز عادی است
  • آخرین خبرها از وضعیت سدهای خوزستان؛ سد دز پر شد
  • سد دز پر شد/ وضعیت سدهای خوزستان چگونه است؟
  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان