Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد امسال نیز اوراق مشارکت مورد نیاز شهرداری تهران را برای اجرای طرح‌های عمرانی طبق تعهدات قانونی در اختیار این نهاد قرار دهیم، گفت: متأسفانه به دلیل تحریم‌ها، فشار اقتصادی به بودجه کشور و شهرداری‌ها وارد شد و به دلیل کاهش درآمدهای نفتی درآمد دولت به طور مستقیم و غیر مستقیم نظیر عوارض ناشی از واردات کالاها کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با این وجود دولت در اولین سالی که تحریم‌ها برداشته شد ۲ میلیارد دلار از محل منابع چین به مترو کلان شهرها اختصاص داد که یک میلیارد دلار آن متعلق به شهرداری تهران بود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برنامه ریزی برای خرید و ساخت بیش از ۹۵۰ واگن مترو گفت: وضعیت تراکم مردم در مترو و اتوبوس‌های درون شهری وضعیت مناسبی نیست و به عنوان یک مسئول از اینکه مردم مجبور هستند چنین شرایطی را تحمل کنند ناراحت هستم.

وی افزود: خوشبختانه با تصویب ستاد کرونا مقرر شد که برای واردات اتوبوس ساخته و نیمه ساخته به کشور اقدامات لازم انجام شود تا بخشی از نیازهای کلان شهرها هر چه سریع‌تر برطرف شود در عین حال از تمام ظرفیت‌های شرکت‌های سازنده اتوبوس برای رفع نیازهای شهری استفاده خواهیم کرد.

جهانگیری با اشاره به حضور در مراسم‌های افتتاح طرح‌های عمرانی شهرداری تهران در دوران آقای قالیباف و آقای حناچی گفت: شهرداری تهران نهاد بسیار مهمی است و مسائل پایتخت از اهمیت بسیاری برخوردار است. امروز کارهای جدیدی به بهره برداری رسید که برای مردم منطقه جنوب شرق تهران حائز اهمیت است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اختیارات مدیریت شهری طبق قوانین کشور گفت: موضوعی نظیر آب و فاضلاب که در اختیار دولت است باید در اختیار شهرداری قرار گیرد، در این خصوص دولت میلیاردها تومان سالانه برای تأمین آب شهروندان تهرانی هزینه می‌کند که به نوعی کمک به مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: شاید یکی از دلایلی که این بخش‌ها به مدیریت شهری واگذار نشده است، نبود آمادگی لازم در شهرداری تهران و محدودیت منابع مالی این نهاد بوده است که بخش عمده‌ای از درآمدهای آن متأسفانه از فروش غیرقانونی تراکم در سالهای گذشته انجام می‌شد که خوشبختانه با ریل گذاری جدید در شهرداری تهران این امر متوقف شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087041 برچسب‌ها اسحاق جهانگیری ستاد ملی مبارزه با کرونا شهرداری تهران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری ستاد ملی مبارزه با کرونا شهرداری تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۲۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران

به نقل از روابط عمومی مرکزنوسازی و تحول اداری، محمدعلی الفت‌پور با اشاره به تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران گفت: حفظ سلامت اداری در شهرداری به عنوان یکی از مجموعه‌هایی که به‌طور مستقیم با شهروندان سروکار دارد نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی و ارتقای سرمایه اجتماعی دارد و اهمیت این امر زمانی آشکار می‌شود که مجموعه شهرداری تهران به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در امر مبارزه با فساد، بتواند با پیگیری و رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان خود و انتشار نتایج حاصله، گامی اساسی و اجرایی در این زمینه بردارد و از این طریق ضمن جلب اعتماد شهروندان سرمایه اجتماعی قابل ملاحظه‌ای برای شهرداری تهران کسب شود.

دبیرکمیته برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ارتقاء سلامت اداری با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از راهکار‌ها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری، خصوصا ارتشاء از طریق احصاء نظرات و ایده‌ها و مطالعات گذشته شناسایی و بررسی شده است، خاطرنشان کرد: تلاش در جهت اجرایی ساختن آنها، بی‌شک یکی از مهم‌ترین اقدامات این حوزه خواهد بود که به واسطه آشنایی با موضوع و به سبب آگاهی از شرایط و اقتضائات شهرداری تهران، راهبرد‌ها و راهکار‌هایی نیز در زمینه‌های اقتصادی، اداری، مدیریتی، فرهنگی، قانونی و قضایی، مدیریت اخلاق حرفه ای، اجتماعی، اطلاع رسانی و شفاف سازی ارائه شده است که هم به لحاظ موضوعی و هم اجرایی قابل توجه و اجرا هستند.

الفت‌پور در پایان تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی، تشکیل شعبه‌ای مشخص و ویژه جهت پیگیری اخذ رشوه در شهرداری تهران، توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی در دست اقدام است و پرونده‌های مرتبط در این خصوص با حساسیت بالا و دراسرع وقت، بررسی و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌گردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین