Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: حضرت «فاطمه زهرا (س)» زنی فاضل و عالمه بودند همچنین دانش حقوقی این بانوی بزرگوار اسلام و دادخواهی ایشان بیانگر حکمت این بانوی بزرگوار است، «صدیقه کبری(س)» کسی بود که خداوند در وصفش سوره کوثر را نازل کرد. احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون سیره سیاسی حضرت «فاطمه زهرا (س)» گفت: در همه منابع شیعه و سنّی، سه فعالیت سیاسی مهم از حضرت «فاطمه زهرا (س)» مطرح شده است، نپذیرفتن محافظت از ابوسفیان پس از فتح مکه، دفاع دلیرانه از « امام علی(ع)» پس از درگذشت «پیامبراکرم (ص)» و مخالفت با برگزیده شدن ابوبکر از سوی شورای سقیفه به خلیفگی، اقداماتی هستند که این بانوی بزرگوار اسلام در دستور کار خود به آن عمل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی سیره اجتماعی و مدیریتی حضرت «فاطمه زهرا (س)» را مورد بررسی قرار داد و تصریح کرد: تاریخ بیانگر فعالیت‌های اجتماعی دختر «رسول خدا (ص)» در عرصه‌های گوناگون بوده و هست، به مشارکت فعال حضرت «فاطمه زهرا (س)» در منزل و همچنین در اجتماع در کتب تاریخی بار‌ها اشاره شده.
بیشتر بخوانید: برای مطالعه مطالب مربوط به ایام فاطمیه اینجا کلیک کنید وی به علم و دانش حضرت «فاطمه زهرا (س)» اشاره و تاکید کرد: حضرت «فاطمه زهرا (س)» زنی فاضل و عالمه بودند همچنین دانش حقوقی این بانوی بزرگوار اسلام و دادخواهی ایشان بیانگر حکمت این بانوی بزرگوار است، «صدیقه کبری(س)» کسی بود که خداوند در وصفش سوره کوثر را نازل کرد «انا اعطیناک الکوثر، مابرای تو خیرفراوان عطا کردیم». «امام باقر (ع)» درباره شان علمی مادرشان حضرت «فاطمه زهرا (س)» فرمودند: «فطمها الله بالعلم، یعنی به سیب کثرت علم از جهل بریده شد و به قدری علم دارد که جهالت هرگز در آن راه ندارد و از آغاز آفرینش برخوردار از علوم ربانی شده است».

صداقی میراث ماندگار معنوی حضرت «فاطمه زهرا (س)» را بر شمرد و اظهار کرد: میراث ماندگار معنوی حضرت «فاطمه زهرا (س)» عبارتند از مصحف «فاطمه (س)»، خطبه فدکیه، تسبیحات و نماز «حضرت زهرا(س)» بخشی از میراث معنوی این بانوی بزرگوار اسلام  محسوب می‌شود. 

صادقی تسبیحات حضرت «فاطمه زهرا (س)» را هدیه ارزشمند از سوی «پیامبراکرم (ص)» دانست و تصریح کرد: تسبیحات حضرت «فاطمه زهرا (س)»، ذکری است که این بانوی بزرگوار اسلام از پدر بزرگوارشان آموختند و از فراگیریش بسیار خشنود شدند، «امام علی (ع)» پس از شنیدن این ذکر، در هیچ شرایطی آن را ترک نکردند. 

صادقی در خصوص نماز حضرت «فاطمه زهرا (س)» خاطرنشان کرد: نماز حضرت «فاطمه زهرا (س)» فضیلتی است که این بانوی بزرگوار اسلام آن‌ها را از «پیامبر اکرم (ص)» و «رسول خدا (ص)» نیز از یا جبرئیل فراگرفته بودند. از جمله این نماز‌ها نمازی است که در دو رکعت برگزار می‌شود، در هر رکعت آن یک بار سوره حمد و ۵۰ بار سوره توحید خوانده می‌شود که فضیلت فراوانی دارد. 

انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار مذهبی ایام فاطمیه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار مذهبی ایام فاطمیه بانوی بزرگوار اسلام فاطمه زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۲۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۵ پایگاه نماز جمعه شناسه‌ملی دریافت کردند

پریسا نجفی معاون اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ساماندهی و شناسه‌دار کردن پایگاه‌های نماز جمعه خبر داد و گفت: شناسایی و ساماندهی وضعیت هویتی و شناسه ملی انواع اشخاص حقوقی در اولویت این اداره کل قرار داشته به نحوی که در اواخر سال گذشته و در یک اقدام جهادی با هدف ساماندهی و شناسه دار کردن پایگاه‌های نماز جمعه در سراسر کشور، ۱۷۵ شناسه ملی به پایگاه‌های نماز جمعه تخصیص یافت.

نجفی در ادامه تأکید کرد: پایگاه­‌هایی که برای انجام امور مالی خود نیاز به شناسه ملی دارند باید اطلاعات خود را به اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت ارائه کرده تا پس از بررسی و تایید مستندات، شناسه ملی به آن‌ها تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: همچنین اشخاص حقوقی مذکور مکلفند هر گونه تغییر در اطلاعات را ظرف مدت ۲۴ ساعت، به این اداره کل اعلام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • تمجید سخنگوی دولت از بانوی ورزشکار ایرانی بابت رکوردشکنی در آسیا
  • تبریک بهادری جهرمی به بانوی ورزشکار ایرانی
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه در سال گذشته ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه شناسه‌ملی دریافت کردند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی ملی‌پوش تیم دوومیدانی ایران
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • افتخار آفرینی نازنین فاطمه عیدیان برای کشورمان / کسب طلای ۴۰۰ متر با مانع توسط این بانوی ایرانی