Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین عمرانی فر از آغاز ثبت نام آزمون ورودی جامعه‌الزهرا(س) ویژه داوطلبان ایرانی و اتباع با شرایط خاص خبر داد و گفت: ثبت نام آزمون در همه سطوح تحصیلی دو، سه، چهار و بازپذیری از ۱۹ دی ماه آغاز شده و تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین «اباذر عمرانی فر» امروز (شنبه، 20 دی) در نشست خبری «آغاز پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی داوطلبان سال تحصیلی 1401-1400 جامعه الزهرا علیهاالسلام (در سطوح دو، سه، چهار و بازپذیری)» که در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، عنوان کرد: ثبت نام آزمون ورودی سال تحصیلی 1401-1400 جامعه الزهرا علیهاالسلام در همه سطوح تحصیلی دو، سه، چهار و بازپذیری از 19 دی ماه آغاز و تا 22 بهمن 1399 ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه آزمون ورودی همه سطوح در تاریخ 31 اردیبهشت 1400 است، گفت: آزمون ورودی داوطلبان سطح دو، سه و بازپذیری به صورت مجازی و آزمون ورودی داوطلبان سطح چهار به صورت حضوری و متمرکز در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عمرانی فر افزود: داوطلبان جهت اطلاع از جزئیات ثبت نام، منابع آزمون، مطالعه دفترچه‌های راهنما و خرید کارت آزمون سطح مورد نظر به سامانه پذیرش سایت جامعه الزهرا علیهاالسلام به نشانی http://paziresh.jz.ac.ir مراجعه کنند.

 

وی به شرایط پذیرش داوطلبان اشاره کرد و افزود: داوطلبان دارای مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی که سابقه تحصیلات حوزوی نداشته یا قبلاً کمتر از 75 واحد حوزوی را گذارنده‌ باشند، می‌توانند برای سطح دو اقدام کنند.

 

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا علیهاالسلام اضافه کرد: دارندگان مدارک کاردانی و بالاتر، به جز دارندگان مدرک کارشناسی پیوسته در یکی از رشته‌های همسو نیز می‌توانند برای شرکت در آزمون ورودی سطح دو اقدام کنند.

 

وی به پذیرش سطح سه جامعه الزهرا علیهاالسلام که ویژه داوطلبان دارای مدرک سطح 2 حوزه یا دارندگان مدرک کارشناسی پیوسته رشته‌های همسو است، اشاره کرد و اظهار داشت: داوطلبانی که فارغ التحصیل یا درحال تحصیل در سال آخر یکی از رشته‌های تحصیلی مقطع سطح دو جامعه الزهرا علیهاالسلام یا حوزه‌های علمیه خواهران، کارشناسی دانشگاه‌ امام صادق علیه‌السلام، کارشناسی دانشگاه شهید مطهری و یا کارشناسی پیوسته رشته‌های همسو باشند می‌توانند برای پذیرش سطح سه اقدام کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عمرانی فر یادآور شد: از میان رشته‌های دانشگاهی، ۷۱ رشته کارشناسی پیوسته به عنوان رشته‌های همسو در نظر گرفته شده که فارغ التحصیلان این رشته‌ها می‌توانند در مقطع تحصیلی سطح سه جامعه الزهرا علیهاالسلام ثبت نام کنند.

 

وی به رشته‌های تحصیلی سطح سه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد که شامل 14 رشته تحصیلی از جمله تاریخ اسلام، تبلیغ با گرایش حج، مدیریت آموزشی، تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، کلام اسلامی با گرایش مهدویت، کلام اسلامی با گرایش امامت، مذاهب اسلامی، مدرسی ادبیات عرب و مطالعات اسلامی زنان می‌شود.

 

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به پذیرش طلاب سطح چهار از میان داوطلبان دارای مدرک سطح سه حوزه، گفت: متقاضیان سطح چهار جامعه الزهرا علیهاالسلام می‌توانند در پنج رشته تحصیلی از جمله تفسیر تطبیقی، «علوم و معارف قرآن»، «فقه خانواده»، «کلام اسلامی» و «حکمت متعالیه» ثبت نام کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عمرانی فر همچنین به ثبت نام دوره بازپذیری اشاره کرد و گفت: این دوره ویژه داوطلبانی است که حداقل 75 واحد درسی را در جامعه الزهرا علیهاالسلام یا یکی از مدارس علمیه خواهران کشور گذرانده باشند.

 

وی با بیان اینکه داوطلبان حتماً دفترچه راهنمای مقطع تحصیلی مورد نظر را به طور دقیق مطالعه کنند، عنوان کرد: داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط از طریق سامانه پذیرش سایت جامعه الزهرا علیهاالسلام به نشانی http://paziresh.jz.ac.ir برای به خرید کارت ثبت نام اقدام کنند.

 

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: در مقطع کارشناسی، سه شیوه برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری، آموزش مجازی (آنلاین) و برنامه غیرحضوری داریم که به اقتضای این سه شیوه، برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است و داوطلبانی می‌توانند نوع آموزش خود را مشخص کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عمرانی فر به برنامه‌های آموزشی بخش حضوری و شرایط اختصاصی پذیرش در هر برنامه اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌های آموزشی حضوری  به صورت برنامه تحصیلی کوثر ویژه ممتازان و استعدادهای برتر، تمام وقت روزانه و خوابگاهی و همچنین نیمه وقت در دو نوبت صبح و عصر است که داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دفترچه‌های راهنما مراجعه کنند.

 

وی یادآور شد: به دلیل محدودیت‌هایی که برای پاسخگویی داریم، اولویت ما برای پاسخگویی به صورت غیرحضوری و الکترونیکی است، پس داوطلبان می‌توانند از طریق سامانه «ارسال و پیگیری درخواستها» اقدام کنند که کمتر از 48 ساعت پاسخ داده می‌شود.

 

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه نتایج آزمون کتبی در تاریخ 26 خرداد اعلام می‌شود، افزود: داوطلبان معاف از آزمون باید از 6 تا 12 اردیبهشت ماه برای مصاحبه اقدام کنند و داوطلبان دیگر پس از اعلام نتایج نسبت به ثبت نام مصاحبه اقدام خواهند کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عمرانی فر با اشاره به راه اندازی دوره عالی فقه (سطح پنج) در جامعه الزهرا علیهاالسلام، گفت: این دوره برای تربیت بانوان صاحب نظر و دارای قدرت استنباط در یک دوره ده ساله طراحی شده و از سال تحصیلی 97-96 در جامعه الزهرا علیهاالسلام اجرایی شده است.

 

وی یادآور شد: ثبت نام دوره عالی فقه و سطح سه (کارشناسی ارشد) طلاب بین الملل از بهمن ماه آغاز می‌شود؛ اما ثبت نام در بخش ایرانی‌ها و اتباع خاص مانند پاکستان و افغانستان که ساکن ایران هستند، در بازه زمانی 19 دی تا  22 بهمن است.

 

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه به پذیرش سال گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: سال گذشته 2 هزار نفر برای پذیرش ظرفیت داشتیم که علیرغم شرایط کرونا، بیش از 2 هزار و 200 نفر پذیرش داشتیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عمرانی فر با اشاره به شیوع بیماری کرونا در زمان برگزاری آزمون ورودی و مصاحبه‌های حضوری، گفت: سال گذشته آزمون ورودی به صورت مجازی برگزار شد و مصاحبه‌ها نیز به سه صورت انجام شد، بخشی حضوری، بخشی مجازی و بخشی از پذیرفته شدگان آزمون که به خاطر بیماری و کسالت برای مصاحبه حضور نداشتند، با عنایت مدیریت و معاونت آموزش برای سال آینده می‌توانند برای مصاحبه شرکت کنند و در صورت قبولی مشغول به تحصیل شوند.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: جامعه الزهرا س قم پذیرش آزمون ورودی ثبت نام جامعه الزهرا علیهاالسلام ثبت نام آزمون ورودی کارشناسی پیوسته رشته های همسو کلام اسلامی اقدام کنند سال تحصیلی سطح سه سطح دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی به داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی

تمام داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ باید برای مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی خود تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت اقدام کنند همچنین داوطلبان فارغ‌التحصیل می‌توانند در صورت تمایل برای ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی درخواست دهند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی از 9 اردیبهشت آغاز شد و تا 15 اردیبهشت 1403 ادامه خواهد داشت.

داوطلبانی که در کنکور سال 1403 ثبت‌نام کرده‌اند از طریق  سایت سازمان سنجش به نشانی  my.sanjesh.org وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند.

تمام داوطلبان کنکور باید سوابق خود را ابتدا تأیید کنند تا نمره کل سابقه تحصیلی برای آن‌ها محاسبه و در زمان مقرر به سازمان سنجش ارسال شود.

ثبت‌نام برای ایجاد سابقه و ترمیم نمره اختیاری است و افراد واجدالشرایط می‌توانند بنا به انتخاب خودشان در یک یا چند آزمون شرکت کنند.

صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور

ثبت نام ایجاد سابقه یا ترمیم هم در انتهای مشاهده سوابق تحصیلی فعال می‌شود.

دانش‌آموزان شاخه نظری شاغل به تحصیل در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم، با شرکت در امتحانات نهایی نوبت خردادماه، سابقه تحصیلی برای گروه آزمایشی متناظر با رشته تحصیلی خود را ایجاد می‌‌کنند.

این افراد در زمان مشاهده سابقه تحصیلی خود اطلاعاتی را نخواهند دید و با پیام سابقه‌ای برای شما یافت نشد، مواجه می‌شوند، در صورتی که دانش‌آموز در حال تحصیل هستید، نمرات امتحانات نهایی در خرداد ماه به عنوان سابقه تحصیلی در نظر گرفته خواهد شد.

هنرجویان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، پایه‌های دهم(صرفاً دروس نهایی پایه دهم)، یازدهم(دروس نهایی پایه دهم و یازدهم) و دوازدهم(دروس نهایی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم) می‌توانند در یک گروه آزمایشی اصلی و یک گروه آزمایشی غیراصلی مورد تقاضا برای ایجاد سابقه تحصیلی شرکت کنند.

اما چه فردی به عنوان دانش‌آموز یا هنرجو احراز می‌شود تا بتواند در رشته غیر متناظر با رشته تحصیلی خود  ایجاد سابقه کند؟

 فردی به عنوان دانش‌آموز و هنرجو احراز می‌شود که در سال تحصیلی جاری در مدارس روزانه متوسطه دوم (سال تحصیلی 1403-1402) یا در مدارس بزرگسالان، ایثارگران و آموزش از راه دور متوسطه دوم ثبت نام کرده و در حال تحصیل باشند (غیر فارغ‌التحصیل).

اگر فردی هنوز وضعیت ثبت‌نام مشخص ندارد باید سریعتر به مدرسه مراجعه کند.

مراحل مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی

در هریک از مراحل مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی، موارد زیر حائز اهمیت است و مسئولیت عواقب اعلام نادرست اطلاعات (انتخاب، ثبت و تأیید) درهریک از مراحل به عهده داوطلب خواهد بود:

تأیید اصالت و بارگذاری عکس پرسنلی داوطلب

عکس باید مربوط به سال جاری باشد، در غیر این صورت نسبت به بارگذاری عکس صحیح یا پیگیری برای اصلاح آن توسط مدرسه محل تحصیل (برای دانش‌آموزان) اقدام شود.

برای سایر افراد که دانش‌آموزان سال جاری نیستند امکان بارگذاری تصویر فراهم است. داوطلبان حتماً به شرایط بارگذاری تصویر که در سامانه ذکر شده است توجه کنند.

در صورتیکه دانش‌آموز در حال تحصیل هستید، قبل از شروع فرآیند ثبت نام از به روز بودن عکس خود در سامانه (سیدا) مدرسه محل تحصیل خود اطمینان حاصل کنید.

سامانه به صورت هوشمند وضعیت تحصیلی شما را مطابق موارد زیر تشخیص خواهد داد:

 الف) دانش‌آموز

در صورتی که سال تحصیلی جاری در مدارس مشغول به تحصیل هستید با انتخاب گزینه "دانش‌آموز" با پیام به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنید مواجه خواهید شد.

 ب) فارغ‌التحصیل

در صورت انتخاب گزینه "فارغ‌التحصیل" با پیام به سامانه تاییدیه تحصیلی آموزش و پرورش مراجعه کنید، مواجه خواهید شد.

تایید سوابق تحصیلی موجود (کد، عنوان درس، نمره و‌سال اخذ آن)

قبل از تایید سوابق تحصیلی، امکان درخواست بررسی برای دروسی که قابل مشاهده نیست یا دارای مغایرت است، فراهم است.

در این مرحله اگر درخواست بررسی ثبت شود، داوطلب تا زمان تعیین تکلیف آن نمی‌تواند به مرحله بعد برود بنابراین توصیه می‌کنیم، داوطلبان از ثبت درخواست‌های بی‌مورد جدا خودداری کنند. در ضمن، در بین اطلاعات سوابق تحصیلی، کد درس، نمره و سال و دوره اخذ آن دارای اهمیت است بنابراین در بررسی این چند مورد دقت بیشتری داشته باشند.

این بررسی‌ها توسط مناطق/نواحی آموزش و پرورش و استان‌ها در اسرع وقت انجام خواهد گرفت.

تا زمانی که تمام سوابق شما مورد تایید شما قرار نگیرد به مراحل بعد ارجاع نخواهید شد.

تایید نهایی و دریافت کد رهگیری

مرحله آخر نیز تایید نهایی و دریافت کد رهگیری است و در صورت تشخیص متقاضی برای ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم نمره به مرحله ایجاد یا ترمیم سابقه تحصیلی ارجاع خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه تمدید شد
  • تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی
  • آخرین مهلت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • فرصت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی تا ۱۸ اردیبهشت
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی / والدین تصمیمات احساسی و هیجانی نگیرند
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • توصیه‌هایی به داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • آغاز رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی