Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:18:00 GMT

صادرات نفت عربستان و عراق به آمریکا صفر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۳۲۰۷

صادرات نفت عربستان و عراق به آمریکا صفر شد

به گزارش ایرنا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا امروز (شنبه) در بیانیه ای نوشت که صادرات نفت این دو کشور به آمریکا در هفته گذشته به صفر رسید.

بر پایه این گزارش، میانگین واردات نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته از کشورهای کانادا، مکزیک، کلمبیا و نیجریه با افزایش ۱۹۷ هزار بشکه ای نسبت به روزهای هفته پیش به چهار میلیون و ۷۹۲ هزار بشکه در روز ورسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا هفته گذشته نفت خام از عراق و عربستان وارد نکرد و این در حالی است که دو کشور پیش از این به ترتیب ۱۲۳ و ۱۱۸ هزار بشکه در روز به آمریکا صادر کرده بودند.

در گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا آمده است که بیشتر واردات نفت آمریکا در هفته گذشته از کانادا با میانگین روزانه سه میلیون و ۸۹۴ هزار بشکه در روز، مکزیک با میانگین ۵۲۰ هزار بشکه در روز و کلمبیا با میانگین روزانه ۳۳۷ هزار بشکه انجام شد.

همچنین حجم واردات نفت خام آمریکا از نیجریه به طور میانگین ​​۴۱ هزار بشکه در روز بود، در حالی که هیچ نفت خامی از برزیل و اکوادور وارد نکرد.

آمریکا پنجم دسامبر گذشته نیز اعلام کرده بود که صادرات نفت عراق به این کشور در یک هفته به صفر رسیده است.

ایالات متحده آمریکا با حدود ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه پر مصرف ترین کشور در زمینه نفت است.

این کشور در مجموع ۱۹.۷ درصد از مصرف جهانی نفت را به خود اختصاص داده است و از این حیث در رتبه نخست جای دارد.

بالا رفتن حجم ذخیره‌سازی نفت عاملی برای کاهش قیمت نفت به شمار می‌آید. بنابراین جای تعجب نیست که عربستان برای پایین آوردن حجم ذخیره‌سازی نفت جهان بر کاهش صادرات نفت خام خود به آمریکا متمرکز شده باشد. 

برچسب‌ها نفت خام ایالات متحده آمریکا عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نفت خام ایالات متحده آمریکا عراق نفت خام ایالات متحده آمریکا عراق اخبار کنکور هزار بشکه در روز صادرات نفت هفته گذشته نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۳۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دینار عراق امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت صد دینار عراق امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۴,۱۹۵ تومان است که نسبت به روز گذشته ۴۵ تومان (۱.۰۶ درصد) کاهش یافته است. هر واحد صد دینار عراق، روز گذشته با قیمت ۴,۲۴۰ تومان معامله می‌شد.

امروز ۱۰۰ دینار عراق در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت ۱۰۰ دینار عراق که دیروز با کاهش قیمت ۴۵ تومانی به ۴,۲۴۰ رسیده بود، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۴۵ تومانی (۱.۰۷ درصد) به ۴,۱۹۵ رسید. بالاترین قیمت ۱۰۰ دینار عراق در ۲۴ ساعت گذشته ۴,۲۲۵ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۴,۱۹۵ تومان خرید و فروش می‌شد.

 قیمت فعلی ۱۰۰ دینار عراق نسبت به هفته گذشته ۳.۵۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد ۱۰۰ دینار عراق در شش ماه گذشته حدود ۷.۲۹ درصد افزایش یافته است.

 

tags # قیمت دینار عراق سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • موج گرما صد‌ها میلیون نفر را می‌سوزاند!
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • قیمت دینار عراق امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم