Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در بیانیه این سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پی حملات تروریستی در پاکستان آمده است: متأسفانه بار دیگر دست افراط گرایان داعشی به خون عده‌ای مظلوم در شهر کویته پاکستان آغشته شد و یازده تن از کارگران معدن همگی از شیعیان اهل بیت (ع)، به شهادت رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدامات جهت ایجاد تفرقه مذهبی و گسست بین مسلمانان انجام می‌شود. در دورانی که جهان اسلام بیش از هر زمان دیگر به وحدت و همدلی نیازمند است، وقوع چنین حوادث دردناکی، نشان از برنامه از قبل تعیین شده برای تفرقه و جدایی مؤمنان همدل شیعه و سنی از یکدیگر دارد. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این اقدام سبعانه را محکوم کرده و خواستار مجازات مرتکبین این اقدام غیر انسانی است. ضمن آرزوی رحمت و غفران الهی برای شهدای این حادثه و صبر و اجر برای بازماندگان، امیدوار است مسئولان دولت پاکستان، ضمن مجازات عاملان، از وقوع چنین وقایعی جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا، حمله به هزاره های شیعه منطقه مچ در استان بلوچستان در جنوب غربی پاکستان یکشنبه گذشته (۱۴ دی) منجر به کشته شدن ۱۱ معدنچی شد. گروه تروریستی داعش یکشنبه شب مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت.

عمران‌خان نخست وزیر اکستان طی پیامی این اقدام ترویستی را محکوم کرد و از نهادهای امنیتی خواست از تمام ظرفیت‌های خود برای شناسایی عوامل این اقدام تروریستی و سپردن آنان به دست عدالت استفاده کنند.

پیام رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت

آیت الله محمد حسن اختری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) و مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا در پیامی شهادت ۱۱ معدنچی در پاکستان را به پیروان اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت گفت و خواستار برخورد قاطع نیروهای امنیتی و نظامی پاکستان با عوامل این حادثه شد.
در این پیام آمده است: با کمال تاسف و تالم جامعه جهانی به ویژه امّت اسلامی بیش از چند دهه شاهد جنایات وحشتناک گروه های مسلح تکفیری وابسته به فرقه ظالم و ضالّه وهابیت تکفیری علیه پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در کشور مختلف و به ویژه در کشور پاکستان است.

ادامه جنایت گروه‌های تکفیری وهابی و کشتار مردم بیگناه با سکوت ذلت بار سازمان‌های حقوقی بین المللی و محافل مدعی دفاع از حقوق بشر روبرو شد. جنایت اخیر در بلوچستان و به شهادت رسیدن یازده معدنچی زحمتکش و بیگناه نیز در تداوم این حملات ناجوانمردانه است و قلوب همه مسلمانان و پیروان اهل بیت را  مملو از اندوه و خشم نمود.

در ادامه این پیام آمده است: اینجانب به عنوان رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) این حادثه دلخراش را به محضر مبارک امام عصر و زمان حجت بن الحسن العسکری (عج) و نیز حوزه های علمیه و خانواده های داغدیده تسلیت گفته و این جنایت هولناک را به شدت محکوم می کنم. از دولت پاکستان مصرانه می‌خواهم تا هرچه زودتر عاملان این جنایت را شناسایی و محاکمه و به اشد مجازات محکوم کنند، تا درس عبرتی برای دیگر تروریست‌های سنگدل قرار گیرد.
 از دولت های مسلمان و علماء اسلام و سیاستمداران و نخبگان و شخصیتهای علمی و اجتماعی می خواهم با وحدت کلمه و همفکری و همکاری در پیشگیری از اینگونه حوادث ناگوار اقدامات جدی صورت داده و تروریستها و خون آشامان وحشی را تحت پیگرد قرار بدهند و خواستار انتقام و مجازات آنها بشوند و با اقدامات خود از مظلومین و ستمدیدگان حمایت کنند.  از خداوند متعال مسئلت می نمایم روح شهدای اسلام و به ویژه شهدای این حادثه را در جوار انبیاء و اولیاء محشور و برای همه بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.
                                                      

برچسب‌ها سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پاکستان تروریسم شیعه گروه تروریستی داعش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پاکستان تروریسم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پاکستان تروریسم شیعه گروه تروریستی داعش اخبار کنکور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنرانی در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو گفت: معتقدیم نقش سازمان‌های بین المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات، درگیری‌ها و سوء تفاهمات بین دولت‌ها، بسیار تاثیر گذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنرانی در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو به سخنرانی پرداخت که متن کامل آن به شرح زیر است:

《بسم الله الرحمن الرحیم

خانم‌ها و آقایان؛ سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید، در جهان به هم پیوند خورده حاضر، تقویت روابط بین فرهنگی و تلاش برای حفظ ارزش‌ها و میراث فرهنگی در سایه افزایش تعامل مردم جهان و مناسبات متقابل کشورها محقق خواهد شد.

گفت‌وگوی صادقانه و به دور از جهالت و تعصب بین جوامع و سعه صدر در پذیرش تفاوت‌ها ضامن زندگی صلح‌آمیز مردم جهان و همگرایی بین ادیان و فرهنگ‌ها خواهد بود.

حضار گرامی اولویت دولت جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط فرهنگی توجه ویژه به همسایگان و کشورهای نزدیک و ایجاد ارتباطات متعادل و متوازن با قاره‌های آسیا و آفریقا و سایر مناطق جهان است، همچنین تعامل و گسترش روابط از طریق مشارکت در فعالیت‌های سازمان‌های بین‌المللی از جمله اولویت‌های ما است و معتقدیم نقش سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات، درگیری‌ها و سو تفاهمات بین دولت‌ها، بسیار تأثیرگذار است.

این توجه و پیگیری سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی و مراکز تابعه آنها و همراهی کشورهای عضو در حل و فصل منازعات و مسائل مهم جهان، از جمله موضوع غزه و جنایت‌های بی وقفه رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان بویژه زنان و کودکان و تبیین و روشنگری در خصوص این جنایات، بر همگان روشن است و بر عهده تمام کشورهای عضو است که با اجرای قطعنامه‌ها و اعلامیه‌های صادره، اثربخشی این سازمان‌ها را تقویت کنند.

شما رفتار، منافقانه را در قبال فلسطین می‌بنید. امروز دانشگاه‌های غرب و آمریکا نشان از آزادی بیان ساختگی و استفاده ابزاری آن‌ها از مفاهیم ارزشمندی چون حقوق بشر است.

ایران همواره مهد توجه به تفاوت فرهنگ‌ها و قومیت‌ها و مذاهب گوناگون بوده است و اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران از آزادی و حقوق برابر با همه مردم کشور برخوردار هستند.

این تجربه ارزشمند قابل استفاده و توجه در همه کشورها و جوامع، به‌ویژه کشورهای مسلمان است‌.

اسلام به ما می‌آموزد که کرامت انسانی و حقوق فردی و اجتماعی تمام انسان‌ها را محترم بشماریم و در پذیرش تنوعات فرهنگی مدارا کنیم.

پیشوای موحدین و مظهر عدالت علی ابن ابی طالب (ع) می‌فرماید: مردم دو نوع‌اند یا برادر تو هستند یا در خلقت با تو برابرند.

سعدی شاعر نامدار ایرانی نیز این تاکید قرآن را چنین به زیبایی سروده است:

دو عاقل را نباشد گین و پیکار / که به دانایی ستیزد یا سبک بار

اگر نادان ببخشد سخت گوید / خردمندش به نرمی دل بجوید

عالیجنابان

اتخاذ سیاست‌های مناسب و طراحی برنامه‌ها و اجرای پروژه‌های بین فرهنگی چند جانبه به ایجاد توسعه پایدار فرهنگ محور منجر خواهد شد و پذیرش تفاوت‌ها و تنوع فرهنگی و دینی کشورها موجب تبیین روشن مؤلفه‌های فرهنگی خواهد بود.

با توجه به اهمیت تعاملات فرهنگی در توسعه روابط و مناسبات کشورها، فهم و کاربردی شدن گفت‌وگوهای میان فرهنگی و تسهیل مهندسی این فرایند و ایجاد صلح پایدار و حفظ آن، نیازمند تحقیقات گسترده‌تر، آموزش بیشتر و توجه همگانی است.

خانم‌ها و آقایان؛

توجه به ارزش‌های مختلف در این جوامع چند فرهنگی و چند مذهبی باید مورد مطالبه همه کشورها باشد. در دنیای امروز با توجه به گسترش و پیشرفت سریع علم و تکنولوژی و هوش مصنوعی برای حفظ هویت ارزش‌ها و میراث فرهنگی باید همبستگی و ارتباط فعال بین کشورها برقرار باشد.

با توجه به تأثیرگذاری و قدرت جریان سازی فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی در مسائل مختلف به ویژه امور فرهنگی پیشنهاد می‌شود همه کشورها و نهادها در راستای تسهیل فرایند گفتمان فرهنگی بین ملت‌ها و دولت‌ها برای نیل به اهداف صلح محور از رسانه‌های صلح مدار و روشنگر، حمایت و در این امر تشریک مساعی کنند.

همچنین لازم است علمای بزرگ و روشن بین جهان اسلام در برابر معضلاتی از قبیل افراط گرایی و تکفیر دست به دست هم داده و با وحدت و مودت و اخوت اسلامی در برابر این بلای بزرگ با روشنگری و مجاهدت در تبیین و با زبان روز جوانان امت اسلامی را نسبت به این خطر بزرگ که منابع مادی و معنوی جهان اسلام را نابود می‌نماید، آگاه سازند.

در پایان، امیدوارم که این اجلاس، با تلاش‌ها و پیگیری مقامات و کارشناسان تمامی کشورهای این حوزه هرچه سریع‌تر محقق و بر این اساس شاهد هم افزایی مودت و ارتقا سطح گفت‌وگوها و روابط در همه سطوح باشیم.

از برگزار کنندگان این اجلاس مهم به ویژه وزیر محترم فرهنگ کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان و حسن توجه شما بزرگواران صمیمانه سپاسگزارم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته》

کد خبر 749800

دیگر خبرها

  • یکی از ثمرات طوفان‌الاقصی بیداری وجدان‌های دانشجویان است
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی