Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای شبکه بلومبرگ؛ شرکت سامانه های رای گیری دومینیون،خواستار دریافت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار غرامت از سیدنی پاول وکیل پیشین ترامپ شده که شکایت های متعددش به نظام قضایی برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان) به نفع موکلش (ترامپ)، ناکام مانده است.

این شرکت که در تورنتو و دنور شعبه هایی دارد، در این شکایت نامه گفته است که اتهامات و ادعاهای گستاخانه پاول که آشکارا نادرست است، موجب رسیدن آسیب های فراوان به دومینیون شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این پرونده شاید نخستین از چندین شکایت این شرکت از افراد و رسانه ها به علت زیان رسیدن به شهرت آن با تکرار یا انتشار توطئه های گستاخانه توطئه برای توجیه علت شکست ترامپ برای رسیدن به دوره دوم ریاست جمهوری باشد. رودی جولیانی رئیس گروه حقوقی ترامپ، شبکه فاکس نیوز و کاخ سفید در ماه دسامبر(آذر) نامه هایی از وکیلان دومینیون دریافت کرده اند.

پاول از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

به گفته جان پولوس مدیرعامل دومینون؛ گفتن هر مطلبی در توئیتر بدون ارایه مدرک آسان است، اما حضور در دادگاه و نشان دادن پایانه و اساس چنین ادعاهایی، مطلب دیگریست.

پاول مدعی شده که دومینیون با کمک هزاران تن از کارکنان فاسد حوزه های انتخاباتی وابسته به حزب دمکرات در انتخابات تقلب کرده است.

این ادعا در چند شکایت نامه مستقل پاول در اعتراض به نتایج انتخابات در ایالت های حساس و تعیین کننده، تکرار شده است. او با تکرار فرضیه های خود در باره شرکت دومینیون در گفت وگوها و برنامه های رسانه های محافظه کار هوادار ترامپ، قول ارایه مدارک متقن داده که هیچگاه اجرا نشده است.

به گفته پولوس مدیرعامل شرکت دومینیون، این ادعاهای نادرست پاول و دیگران دستیاران ترامپ با تهاجم خشونت بار ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) هواداران او به ساختمان کنگره ارتباط داشته که وانمود می کرده اند بر این باورند که در انتخابات تقلب و آرای آنان دزدیده شده است.

با هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در روز چهارشنبه و تلاش برای ورود به ساختمانی که در حال شمارش آرای الکترال کالج بودند، تمام درهای کنگره قفل شد و نیروهای امنیتی در برابر شورشیان به صف کشیدند.

در تیراندازی ها در جریان این شورش، دست کم چهار نفر کشته و دهها نفر هم زخمی شدند.   که تعدادی از آنها از نیروهای پلیس هستند. دست کم ۵۳ نفر هم در جریان شورش بازداشت شدند. تعدادی نیروی پلیس هم در این درگیری زخمی شدند.

وکیل شرکت دومینیون در این ارتباط گفت:  ادعاهای پاول، موجب وارد شدن زیان های فاجعه بار به این شرکت، رویگردان شدن مشتریانش و قرار گرفتن قراردادهایش در معرض خطر فسخ شده است.

شبکه های فاکس نیوز، نیوزمکس و "او ای ان" با پخش مطالبی،  از ادعاهای پاول فاصله گرفته اند.

پاول به رغم بیرون رانده شدن از گروه دستیاران حقوقی ستاد ترامپ، مدعی شده که مورد استقبال زیاد او قرار میگرفته، به گونه ای قرار بوده به سمت مشاور ویژه وزارت دادگستری برای تحقیق در باره ادعاهای تقلب در انتخابات، منصوب شود.

برچسب‌ها انتخابات ۲۰۲۰ دولت ترامپ شبکه فاکس نیوز چین کاخ سفید جو بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰ دولت ترامپ شبکه فاکس نیوز انتخابات ۲۰۲۰ دولت ترامپ شبکه فاکس نیوز چین کاخ سفید جو بایدن اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۳۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در جلسه‌‌ای اخیری که داشت درباره نحوه ورود به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران به جمع بندی رسید.

بر پایه این خبر، از بین 32 نفری که به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران راه‌ یافته‌اند، 13 نفر در لیست اولیه شانا حضور داشتند؛ شورای ائتلاف تصمیم گرفته است برای دور دوم، یک لیست 16 نفره برای تهران ارائه کند.

برابر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، برخی کاندیدا رایزنی‌های با شورای ائتلاف داشتند تا به عنوان سه عضو جدید به لیست شورای ائتلاف اضافه شوند که گفته می‌شود تاکنون درباره دو نفر آنها تصمیم نهایی گرفته شده است. لیست 16 نفره شورای ائتلاف که 13 نفر آن مشخص است اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد.

در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، 16 نماینده دیگر تهران مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود