Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین صومی روز شنبه در حاشیه جلسه طرح بسیج محله محور با عنوان "طرح حاج قاسم سلیمانی"، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس آمار روز گذشته ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و ۶۰ نفر نیز ترخیص شدند.

وی ادامه داد: با اجرای محدودیت‌ها، تعداد بستری‌های کرونا در آذربایجان شرقی از حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر به ۵۱۱ نفر کاهش یافت که از این تعداد ۱۸۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۷۶ نفر نیز زیر دستگاه ونتیلاتور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صومی یکی از علل عمده افزایش بستری در بیمارستان‌ها را وارونگی هوا عنوان کرد و گفت: این امر موجب شده تعداد بستری بیماران در بخش ریه ۲ برابر شود که تست همه این افراد مثبت نیست.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه وضعیت خوب است و پیشگیری و کنترل انجام شده ولی باید همچنان از عادی انگاری واهمه داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: روزانه به طور متوسط حدود ۷۵۰ تست پی سی آر و ۱۵۰ تست رپیت در استان انجام می‌شود که از این تعداد تست ۱۸۰ نفر مثبت است.

وی با تاکید بر افزایش تعداد تست‌ها، گفت: انتظار داریم تعداد تست روزانه به یک هزار و ۸۰۰ مورد برسد تا مطمئن شویم تمام افراد مبتلا و بیمار در جامعه شناسایی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی از نظر میزان بروز و بستری در کشور در رتبه‌های ۱۶ و ۱۷ قرار دارد و کل استان در وضعیت زرد است و تنها شهرستانی که در وضعیت نارنجی قرار دارد شهرستان عجب شیر است.

کد خبر 5117825

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا آمار کرونا ویروس کرونا قاسم سلیمانی شیراز کرمانشاه آیت الله مصباح یزدی بوشهر آمار کرونا مجلس شورای اسلامی گرگان شهرکرد اولین سالگرد شهادت حاج قاسم آلودگی هوا خطبه های نماز جمعه عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۳۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای، از امروز چهارشنبه به تدریج سامانه بارشی وارد استان می‌شود و از نظر وضعیت دمایی نیز تا پایان هفته دما به طور نسبی در استان افزایش می‌یابد.

دیروز هم در برخی مناطق استان به ویژه در نواحی غربی و جنوبی بارش پراکنده باران و باد رخ داد و امروز هوای بیشتر مناطق استان ابری است.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

 

دیگر خبرها

  • انحراف مینی بوس در اتوبان پبامبر اعظم ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • انحراف مینی بوس در تبریز هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت
  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید