Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی کارشناسان معتقدند رفتار دیروز رهبر انقلاب سیگنالی واضح به کشور‌های مختلف است که ایران تصمیم جدی به پایان مسیر یک طرفه تامین کالای اساسی از طریق کانال‌های زیر نظر آمریکا دارد. گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ اظهارات روز گذشته رهبر انقلاب در خصوص ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی، موجی از اظهارنظر‌های موافق و مخالف را در رسانه‌های غمومی به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فارغ از وجوه پزشکی دستور رهبر انقلاب، برخی کارشناسان معتقدند این روند آغازی بر پایان سیطره آمریکا بر کانال تامین کالای اساسی و دارو طی سال آینده است.   گفتنی است پس از روی کار آمدن دولت روحانی، طی دوران مذاکرات تاکنون، مسیر تک کاناله کردن واردات کالای اساسی که از توقف مسیر‌های جایگزین در سال ۹۲-۹۳ شروع و بعد در قالب چشم‌انداز برجامی تشدید شد. بعد از خروج امریکا از برجام هم به صورت تاکید بیشتر روی کانال‌های امریکایی از یوکوبانک بگیرید تا TBI و اوبر و ... ادامه پیدا کرد.   این خطای راهبردی موجب شد طی سالیان اخیر کانال تامین کالای اساسی ایران به صورت قوت لایموتی در انحصار آمریکا قرار گیرد و همچنین کشور‌های دیگر که به دنبال تجارت با ایران بودند از گردونه رقابت حذف شوند.   واقعیت این است که پیشران رشد نرخ ارز در مقاطع مهمی از سال گذشته به خصوص از بهمن ٩٨ تا شهریور ٩٩ مسئله نحوه تامین مالی حوزه کالای اساسی و دارو است.   فارغ از خود نحوه تسویه، وابستگی ایران در این حوزه به کانال‌های امریکا باعث می‌شود کشور‌های دیگر اساسا نتوانند وارد هیچ نوع معامله‌اى در این حوزه با ایران بشوند، چون می‌دانند که امریکا می‌تواند با تنظیم سطح دسترسی ایران به ارز لازم برای کالای اساسی مانع از پایبندی ایران به تعهدات راهبردی‌اش در حوزه کالای اساسی با بقیه کشور‌ها شود و هر کانالى عملا از طرف ایران ابتر بماند مثل وقایع دارویی ابتدای کرونا و توافقات اولیه که به جایی نرسید..   حول کانال امریکا در حوزه دارو یک شبکه در طی سالیان مختلف شکل گرفته است (کانال امریکا برای تسویه دارو ذیل لایسنس اوفک)؛ برخی کارشناسان معتقدند رفتار دیروز رهبر انقلاب سیگنالی واضح به کشور‌های مختلف است که ایران تصمیم جدی به پایان این مسیر یک طرفه دارد.   این مسیر می‌تواند خیلی زود حول همین خرید مجددا جریان تهاتر نفت با کالا راه بیفتد و برای موارد دیگر هم استفاده شود و این اتفاق می‌تواند به مرور رفتار آمریکا را در قبال تحریم‌های ایران تغییر دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رهبر انقلاب تامین کالای اساسی تهاتر نفت خرید واکسن خارجی واکسن خارجی واکسن ایرانی واکسن کرونا تامین کالای اساسی رهبر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند

یک رسانه عبری زبان نوشت صدها خانواده سربازانی که در غزه می‌جنگند، نامه‌ای به مقامات نظامی صهیونیست فرستادند و در آن خواستار حمله نکردن به رفح شدند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان معاریو امروز -شنبه- نوشت: بیش از ۶۰۰ خانواده سربازانی که در غزه می‌جنگند، نامه‌ای به یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگر ارسال کردند و خواستار عدم تجاوز به رفح شدند.

خانواده سربازان صهیونیست به گالانت و هالوی گفتند: ما دیگر به شما اعتماد نداریم و ورود به رفح می‌تواند یک تله مرگبار باشد.

چندین مقام آمریکایی: اسرائیل پیش از آغاز حمله احتمالی به رفح، واشنگتن را مطلع خواهد کرد

چندین مقام آمریکایی به شرط ناشناس ماندن، اعلام کردند که اسرائیل پیش از آغاز حمله احتمالی به منطقه رفح در نوار غزه، واشنگتن را مطلع خواهد کرد.

براساس اخبار منتشر شده، اسرائیل قصد دارد در صورت آغاز حمله به رفح، آمریکا را در جریان طرح و روند مربوط به تخلیه غیرنظامیان از رفح قرار دهد.

به نقل از آناتولی، همچنین مقام‌های آمریکایی تاکید کرده‌اند که نگرانی واشنگتن نسبت به خطر افتادن جان شماری زیادی غیرنظامی در صورت آغاز حمله به منطقه رفح هنوز رفع نشده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که کشورش از حمله زمینی ارتش اسرائیل به رفح در نوار غزه حمایت نخواهد کرد.

از سوی دیگر کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید از مخالفت آمریکا با حمله زمینی احتمالی اسرائیل به منطقه رفح خبر داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشید:۲۴۰جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند