Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- خوشبختانه امروز هم هیچ مورد فوتی کرونایی در خراسان جنوبی به ثبت نرسیده است اما همچنان وضیت شکننده است و مردم باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراهی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، خوشبختانه با همکاری خوب مردم در فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک سبب شد تا روز پنج شنبه بعد از 90 روز  تلاش مستمر هیچ فوتی در خراسان جنوبی نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند روز گذشته آمار قربانیان کرونا در استان به سه نفر رسید اما باز خوشبختانه امروز هم روز بدون فوتی کرونا در خراسان جنوبی به ثبت رسید تا  خستگی چندین ماهه از تن کادر درمان بیرون آید.

به داخل شهر سری زدیم تا آخرین وضعیت مردم را جویا شویم.کوچه‌های شهر مملو از خودروها و عابرانی است که هر کدامشان به نحوی در حال تردد در شهر هستند.

تعداد بسیار کمی از شهروندان ماسک بر چهره ندارند و مابقی شهروندان دستوراالعمل‌ها را جدی گرفته و ماسک می‌زنند.

بازار خرید و فروش بساطی‌ها و دوره‌گردها همچنان گرم است. بازار بیرجند شاید مثل روزهای قبل شلوغ نباشد اما باز هم مردم در حال خرید بوده و برخیهم برای گشت و گذار بازار بیرجند را انتخاب کرده‌اند.

روز بدون فوتی کرونایی در خراسان جنوبی بعد از 90 روزاجرای موفق طرح شهید سلیمانی ‌اردبیل را به ثبات رساند / سپری ‌روزهای بدون فوتی کرونایی در اردبیلتاز‌ه‌ترین وضعیت کووید 19 در استان کرمانشاه‌| تمامی شهرستان­‌ها در وضعیت زرد قرار گرفت / روزهای بدون فوتی کرونا+ جدول

برخی از شهروندان در حال خرید از دستفروشانی هستند که مواد خوراکی را به صورت رو باز عرضه می‌کنند. ایستگاه‌های اتوبوس هم شلوغ است و در برخی از خطوط مردم فاصله اجتماعی را نادیده گرفته و به ناچار با فاصله بسیار کم در کنار هم ایستاده‌اند.

برخی مغازه‌های داخل بازار هم روزهای شلوغی را تجربه می‌کنند و برخی از مغازه‌داران هم برای مشتریان محدودیت در نظر گرفته‌اند که بیشتر از دو نفر وارد مغازه نشوند.

یکی از فروشندگان میوه و تره بار بدون دستکش برای مشتری‌هایش سبزی داخل نایلون می‌گذارد و دیگری هم در حالی که ماسکش را به زیر چانه‌اش زده است برای فروش میوه‌اش با صدای بلند تبلیغ می‌کند.

مطب برخی از پزشکان هم شب و روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارند و در برخی از مطب‌ها نیز فاصله گذاری‌ها کمتر رعایت می‌شود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به خبرنگار تسنیم گفت: در حال حاضر 9 شهرستان بیرجند، قاین، طبس، سرایان، فردوس، زیرکوه، نهبندان، خوسف و درمیان در وضع زرد و شهرستان‌های سربیشه و بشرویه هم در وضع آبی (کم خطر) قرار دارند.

شریف‌زاده با بیان اینکه از همان ابتدای همه‌گیری کرونا در خراسان جنوبی، آمار مبتلایان و فوتی‌ها با اطمینان 100 در صد اعلام شده و به هیچ عنوان دستکاری در آمار‌ها صورت نگرفته است افزود: نحوه انتقال بیماری کرونا شکننده است و نباید به وضعیت کنونی خوش‌بین باشیم و عادی انگاری و کاهش حساسیت‌ها ممکن است شرایط خطرناک آبان و آذر ماه را دوباره تکرار کند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه خراسان‌جنوبی به نسبت جمعیت بیشترین میزان فوتی‌های ناشی از کرونا را در کشور دارد گفت: میزان بیماران بستری در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی به واسطه ابتلاء به کرونا و فوتی‌های ناشی از این بیماری نسبت به ماه‌های آبان و آذر به شدت کاهش یافته است.

شریف زاده با بیان اینکه توصیه ما به مردم خراسان‌جنوبی این است که همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و چون ماه‌های گذشته نسبت به استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و لغو دورهمی‌های فامیلی حساسیت داشته باشند افزود: نباید با کاهش آمارهای فوتی و بستری رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها نیز در میان مردم کاهش پیدا کند که این مسئله یک زنگ خطر محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 96 تست کرونا انجام شد که 22 بیمار کرونا مثبت شامل یک مورد بستری و 22 سرپایی شناسایی شدند گفت: خوشبختانه در شبانه روز گذشته هیچ مورد فوت در اثر کرونا در خراسان جنوبی نداشتیم.

انتهای پیام/254/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بدون فوتی کرونا خراسان جنوبی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۴۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی محمدعلی کاووسی، گفت: بنابر اعلام هواشناسی شدت بارندگی‌ها امروز در شهرستان‌های بیرجند و خوسف وجود دارد. 

 وی افزود: بنابراین علاوه بر تیم‌های عملیاتی شهرستان بیرجند و خوسف تیم‌های سیلاب شهرستان‌های قائن، سربیشه سرایان و نهبندان نیز در حالت آماده باش به جهت احتمال وقوع سیلاب هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت تیم‌های عملیاتی قائن و سربیشه پشتیبان شهرستان بیرجند و تیم‌های عملیاتی سرایان و نهبندان پشتیبان شهرستان خوسف هستند. 

کاوسی گفت: همچنین در حال حاضر ۴ نفر در جاده خوسف_ معدن قلعه‌زری، در سیلاب گیر افتاده‌اند و یک تیم از شهرستان خوسف به محل اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند. 

وی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها گفت: راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شده و از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیرضرور و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند